رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله عفونت های بیمارستانی

اختصاصی از رزفایل دانلود مقاله عفونت های بیمارستانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله عفونت های بیمارستانی


دانلود مقاله عفونت های بیمارستانی

 

مشخصات این فایل
عنوان: عفونت های بیمارستانی
فرمت فایل: word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 15

این مقاله درمورد عفونت های بیمارستانی می باشد.

خلاصه آنچه در مقاله عفونت های بیمارستانی می خوانید .

عفونت های بیمارستانی مهمترین عامل مرگ ومیر پس از جراحی بای پس قلب
-براساس جدید ترین  مطالعات پژوهشگران، عفونت های اکتسابی از بیمارستان ، مهمترین دلیل مرگ ومیر زنانی است که تحت عمل پس بای قلب قرار گرفته اند.
هنوز دلیل مشخصی برای استعداد بیشتر کسب عفونت توسط زنان،نسبت به مردان کشف نشده؛اما یک پژوهش صورت گرفته توسط محققان دانشگاه میشگان نشان می دهد:میزان پاسخ سیستمیک ایمنی بدن در مقابل عوامل عفونی و التهاب می تواند تا حد زیادی باز گوکننده مرگ ومیر زنان در محیط های آلوده مانند بیمارستان باشد.
محققان در این پژوهش که نتایج آن در آخرین شماره Archive of internal medicineبه چاپ رسیده،کلیه موارد جراحی قلب مرکز پزشکی میشگان را درافراد 65 سال یا بالاتر،مورد بررسی قرار داده اند.
پژوهشگران این مرکز معتقدند قرار گرفتن تحت عمل بای پس  قلب،فرد را شدیدا ضعیف کرده واو را در مقابل میکرو ارگانیسم های فرصت طلب موجود در محیط،آسیب پذیر می سازند.در این میان سیستم ایمنی بدن زنان بطور جدی تری در مقابل این میکروب ها واکنش نشان می دهد وشاید همین مطلب توصیفی برای مرگ ومیر افراد یاد شده باشد.مطالعات همچنین نشان می دهدتوصیه به شستن مکرر دست ها به بیمار وعیادت کنندگان وی می تواند راه حل منلاسبی برای کاستن از میزان عفونت با میکروب ها باشد.
گفته می شود مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک نیز تا حدودی فرد را در معرض عفونت اکتسابی از محیط قرار می دهد.

بیش از 3 هزار بیمار به عفو نت ها بیمارستانی مبتلا شدند.
معاون سازمان نظام پرستاری ایران،از عفونت های ادراری،زخم های جراحی،تنفسی وخون، بعنوان شایعترین عفونت های بیمارستانی نام برد.
با توجه به آمار عفونت های بیمارستانی در سال های 81 تا 85 که از سوی مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت منتشر شده است،در سال 81 تعداد463مورد،82تعداد826 مورد،83تعداد 798 مورد،84 تعداد 849 مورد،ودر سال گذشته نیز زیر یک هزار نفر دچار عفونت های بیمارستانی شده اند.
ارائه این آمار دلیل نمی شود که بپذیریم عفونت های بیمارستانی در کشورمان شیوع پایینی دارد،زیرا این موارد ثبت شده است وقطعاً آمار حقیقی چند برابر این اعداد وارقام  است .دبیر کل خانه پرستار با تاکید بر اینکه خسارت زیادی از ناحیه شیوع عفونت های بیمارستانی متوجه کادر درمانی وبیماران است .عفونت ها بیمارستانی منجر به افزایش طول مدت بستری بیماران می شود. بیشترین راهها ی انتقال عفونت های بیمارستانی از طریق تماس لامسه،هوا وخون صورت می گیرد که شایع ترین وخطر ناکترین آنها اقدام تهاجمی عفونت از طریق خون است .
استفاده از دستکش و شستن دستها را از ساده ترین روش های پیشگیری از شیوع عفونت های بیمارستانی است.
نقش تزریقات غیر ایمن در ابتلا به عفونت در بیمارستانی:
بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی،تزریقات غیر ایمن در جهان  موجب ابتلا 6 تا 8 میلیون نفر به  هپاتیت B،دو تا پنج میلیون نفر به هپاتیت C،و80تا160 هزار نفر به ویروس HIV،می شود.
در سال 12 میلیارد تزریق در دنیا انجام می شود.که 50 درصد آن غیر ایمن است .معاون نظام پرستاری ایران،وضعیت کشورمان در تزریق غیر ایمن را به مراتب بیشتر از 50 د صد اعلام کرد وگفت:راهکار های پیشگیری از این موارد،متوجه کادر پرستاری (به عنوان بیشترین جمعیت رو در رو با بیماران )،جامعه وبیماران است که از طریق آموزش و اطلاع رسانی  امکان پذیر است .

مطالعه توصیفی مقطعی در سال82 بیماران سوختگی بستری شده در بیمارستان زارع ساری
لوازم وتجهیزات پزشکی مرتبط با آن مورد بررسی قرار گرفتند.پس از کشت نمونه ها وتشخیص قطعی آنها آنتی بیو گرام باروش استاندارد مک فارلند در محیط مو لر هینتون آگار صورت گرفت.در این بررسی از 134 نمونه بالینی و61 نمونه لوازم تجهیزلات بیمارستانی که مورد مطالعه قرار گرفتند69 نمونه بالینی (51/4درصد)و23 نمونه از لوازم تجهیزات پزشکی (37/7درصد)به سود وموناسآئروجینوزا آلوده بودند.همین استا فیلو کوکوس ارئوس از 31 نمونه بالینی (23/1درصد)و13 نمونه از لوازم وتجهیزات پزشکی (21/3درصد).46 مورد از انواع باکتری  های متفرقه 34/3)  درصد(
از کل نمونه ها جدا گرید که 19 مورد از نمونه های بالینی و 27 مورد از لوازم و تجهیزات پزشکی بوده است . شایع ترین علت سوختگی آتش سوزی (7/56 درصد ) و در رتبه بعدی مایعات داغ (37/25 درصد ) بوده است . براساس نتایج به دست آمده از این مطالعه باکتری ها ی گرم منفی مخصوصاً سود و موناس ها هنوز نقش اصلی را در ایجاد عفونت های سوختگی به عهده دارد و استافیلو کودک اورئوس (2/32 درصد ) – کلبسیلا (3/5 درصد ) و استافیلو کوک های کواگولاز (8/3 درصد ) منفی به ترتیب در رده های بعدی قرار دارند .
میکروار گانیسم های مولد عفونت در سایر مراکز سوختگی با نتایج به دست آمده در این تحقیق تفاوت چندانی ندارند

بخشی از فهرست مطالب مقاله عفونت های بیمارستانی

مقدمه
عفونت چیست:
عفونت بیمارستانی چیست:
راههای انتقال میکرو ارگانیسم ها در بیمارستان :
عفونت های سطحی محل برش
عفونت عمقی محل برش:
احتیاط های استاندارد
اصول احتیاط های استاندارد
1- شستن دست ها
3-ماسک ،محافظ چشم،محافظ صورت
-تجهیزات ووسایل مراقبت از بیمار
-سلامتی شغلی وپاتوژن های منتقله از راه خون
-محل اسقرار ومراقبت از بیمار
جایگاه اصل عفونت های بیمارستانی عبارتند از:
عفونت های بیمارستانی مهمترین عامل مرگ ومیر پس از جراحی بای پس قلب
بیش از 3 هزار بیمار به عفو نت ها بیمارستانی مبتلا شدند.
نقش تزریقات غیر ایمن در ابتلا به عفونت در بیمارستانی:
مطالعه توصیفی مقطعی در سال82 بیماران سوختگی بستری شده در بیمارستان زارع ساری


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله عفونت های بیمارستانی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد