رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره ساختار سازمانی

اختصاصی از رزفایل تحقیق درباره ساختار سازمانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره ساختار سازمانی


تحقیق درباره ساختار سازمانی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 34

 

ساختار سازمانی

با استفاده از ساختار سازمانی کارها به صورت رسمی تقسیم ، گروه بندی و هماهنگ می شود. برای مثال ، از گذشته های دور شرکت جانسون اند جانسون فعالیتها را به واحد های نیمه مستقل واگذار کرده ، امور را برحسب نوع محصول سازماندهی نموده وبه مدیران واحدهای مختلف آزادی عمل نسبی(از نظر تصمیم گیری) داده است.

هنگامی که درصدد طرح ریزی ساختارسازمان بر می آیند یابد به شش عامل یا رکن اصلی توجه کنند. اینها عبارت انداز : تقسیم کار ،گروه بندی کارها، زنجیره فرماندهی، حوزه یا قلمرو کنترل، تمرکز و عدم تمرکز و سرانجام رسمی نمودن کارها .

تقسیم کار

درنخستین سالهای قرن بیستم،هنری فورد ازطریق تولید اتومبیل به وسیله یک خط مونتاژ به شهرت و ثروت زیادی رسید. به هرکارگر شرکت کاری خاص و تکرای واگذارشده بود، برای مثال یکنفر تنها باید چرخ جلو سمت راست را به اتومبیل وشخصی دیگر درجلوی سمت راست را نصب نماید. با تقسیم کارها و به استاندارد درآوردن آنها، که می بایستی بارها وبارها تکرار شود، شرکت توانست با نرخ یا سرعت بسیاربالایی اتومبیل تولید کند و هرکارگر مهارت محدود و ویژهای داشت.

فورد نشان داردکه اگرکارگران در کاری خاص تخصص پیدا کنند کارایی به میزان زیای افزایش می یابد . در زمان کنونی برای بیان تقسیم بندی کارها به اجزای کوچک تر از عبارت یا اصطلاح «تقسیم کار» استفاده می کنند.

مقصود از تقسیم کار این است؛ به جای این که تمام کار به وسیله یک نفر انجام شود باید آن را به مراحل متعدد تقسیم کرد و هر مرحله را به عهده فردی خاص گذاشت . در واقع، افراد تنها درانجام بخش محدود یا خاصی ازکار تخصص پیدا می کنندو نه درهمه کارها.

درآخرین سالهای دهه 1940، بیشتر شرکتهای تولیدی و شرکتهای صنعتی ،کارها رابه صورتی دقیق تقسیم کردند. مدیریت این را به عنوان وسیله ای مناسب برای به کارگیری مهارت کارکنان ، به صورتی کارا ، مورد توجه قرارداد. دربیشتر سازمانها ،تعدادی ازکارها به مهارتهای زیادی نیاز دارندو برخی از آنها را می توان به وسیله افراد آموزش ندیده انجام داد. مثلاً اگر قرار باشند، همه افرادی که دریک واحد تولیدی کار می کنند مهارتهای لازم را داشته باشند، درآن صورت به استثنای مواردی که نوع کار(که حقوق بالایی می گیرند) باید به کارهایی مشغول شوندکه کارگران ساده وبدون مهارت از عهده انجام آنهابر می آیند. درچنین وضعی سازمان باید برای انجام کارهای ساده حقوق بسیاربالایی بپردازد و درنتیجه نمی تواند ازمنابع موجود به صورتی مؤثر وبا راندمانی بالا استفاده کند(درنتیجه سازمان عدم کارایی خواهد داشت).

اگر کارها تقسیم شوند،سازمان می تواند در بسیاری از موارد کارایی خود را بالا ببرد یا مانع از عدم کارایی شود.کارگر یا کارمند در اثر تکرار ،مهارت لازم رابرایانجام کارها کسب می کند. او پس از انجام یک کار (کنار گذارن اسباب و لوازم) و پرداختن به مرحله دیگری ازکار، وقت کمتری را از دست می دهد. مسأله مهم دیگر این است که از دیدگاه سازمانی آموزشهای تخصصی از کارایی بالایی برخوردارند. یافتن وآموزش دادن افراد برای انجام کارهای خاص وتکراری چندان مشکل نیست وهزینه کمتری باید برای آن صرف کرد. سرانجام این که ، ازطریق تشویق به ابتکار عمل واختراع دستگاههای جدید، تقسیم کار می تواند موجب افزایشکارایی گردد.

درنیمی از سالهای این قرن، مدیران، تقسیم کار را به عنوان یک منبع بی پایان برای تولید یا بهره وری فزاینده می دانستند. آنها تاحدی درست می اندیشیدند ، زیرا تخصص به میزان زیادی کاربرد داشت و درسایه مهارتهایی ویژه ، تولید و بهرهوری، افزایش می یافت . ولی در دهه 1960 مدارک و شواهدی به دست آمد که موجب کاهش کارایی (عدم صرف جویی اقتصادی ) می شد وبه صورت خستگی ، کسالت ،تنش ،کاهش تولید، کیفیت ضعیف، افزایش میزان غیبت و جابه جایی زیاد کارگران متجلی گردید و این بیش از صرفه جویی های اقتصادی بود . درچنین مواردی مدیران می توانستند با گسترش دامنه فعالیتهای شغلی کارایی را افزایش دهند. گذشته از این ، برخی ازشرکتها به این نتیجه رسیدند که اگر به افراد کارهای مختلفی را واگذار کنند وبه آنها اجازه بدهند تمام کار را یک تنه انجام دهند یا آنها رابهصورت تیم هایی درآورند که فرد درون آن بتواند با استفاده ازمهارتهای مختلف کارهای گوناگون انجام دهد، بازده، تولید، و بهره وری افزایش می یابد و درنتیجه رضایت شغلی کارکنان هم بیشتر می شود.

اگر چه در زمانی کنونی همه مدیران تقسیم کار را پدیده ای منسوخ شده به حساب نمی آورند، ولی آن را به عنوان یک منبع پایان ناپذیر افزایش تولید هم تلقی نمی کنند. آنهادریافته اند که دربرخی ازموارد تقسیم کارموجب صرفه جویی های اقتصادی می شود واگر در این را ه زیاد روی کنند مسائل و مشکلاتی به بار خواهد آمد. برای مثال ، می توان مشاهده کرد که درساندویچ فروشی مک دونالد کارکنان دارای مهارتهای مختلف درفروش، بسته بندی و عرضه محصول هستند و دربسیاری از سازمانهای بهداشتی هم افرادی را مشاهده می کنیم که دارای تخصص های مختلف می باشند.

ازسوی دیگر برخی از شرکتها(برای مثال : شرکت ساترن) توانسته اند باگسترده تر نمودن دامنه کارها و کاهش تخصص به موفقیت های چشم گیری دست یابند.

گروه بندی کارها

پس از تقسیم کارها ، سازمان باید مجموعه ای از کارها را دریک گروه قراردهد و سپس گروهها را هماهنگ نماید . از این رو ،سازمان از طریق تشکیل وایر با گروههای ویژه، کارها را به گروههای مختلف و تا حدی تخصصی تقسیم می کند.

یکی از راههای شناخته شده این است که کارها را برحسب وظیفه گروه بندی کرد. مدیر یک واحد تولیدی، کارهای واحد را به صورت زیر طبقه بندی می کند: مهندسی، حسابداری،تولید ، کارگزینی وخرید. بدیهی است که تشکیل دوایر برحسب نوع وظیفه در بسیاری از سازمانها کارساز واقع می شود. وقتی هدفها و فعالیتهای سازمان تغییر میکند فقط کافی است گروه بندی جدیدی به عمل آید . امکان دارد یک بیمارستان دوایری را برای کار پژوهش ، مراقبت از بیماران، حسابداری و از این قبیل به وجد آورد. مزیت عمده چنین شیوه گروه بندی این است که می توان با دسته بندی کردن افراد متخصص برمیزان کارایی افزود چون کارها در دست دوایر مختلف قرار


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره ساختار سازمانی

پاورپوینت اندازه گیری جریان (مایعات)

اختصاصی از رزفایل پاورپوینت اندازه گیری جریان (مایعات) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : پاورپوینت

نوع فایل :  .ppt ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد اسلاید : 44 اسلاید


 قسمتی از متن .ppt : 

 

اندازه گیری جریان (مایعات)

Flow Meter

تعریف جریان

اهمیت آن بدلیل کاربرد در کارهای متنوع

اهمیت اقتصادی کار (آب، نفت، گاز....)

عبور مقدار معینی (حجم یا جرم) از ماده در واحد زمان از یک مسیر (لوله، کانال،...)

واحد آن GPM, CFM, CMS, Liter/Min

اهمیت دقت اندازه گیری و مسائل اقتصادی

در اندازه گیری دبی فشار و دما هم نقش دارند

دبی سنج های تجارتی عموماً به صورت دبی حجمی (حجم در واحد زمان) و در شرایط استاندار 1 اتمسفر و 20 درجه سانتی گراد اندازه گیری می کنند

روشهای اندازه گیری به عوامل زیر بستگی دارد:

جنس ماده

میزان چسبندگی

درجه حرارت

هدایت الکتریکی

مقدار جریان

مقدار مواد معلق

استاندارد اندازه گیری

فشار 1 اتمسفر

درجه حرارت 20 درجه سانتی گراد

واحد های استاندارد SCFM و SCCM

روشهای اندازه گیری جریان

روش های توزینی

اندازه گیری حجم

اندازه گیری تغییر حجم موثر توسط پمپ

ولتاژ حاصل از عبور مایع از یک میدان مغناطیسی

حرارت لازم برای ثابت نگه داشتن درجه حرارت سیال در حال جریان

تغییر سطح مقطع جریان در اثر تغییر مقدار جریان (Rotameter)

نیروی حاصل از برخورد جریان سیال با مانع

نیروی حاصل از تغییر سرعت سیال در نتیجه تغییر سطح مقطع جریان

سرعت گردش پروانه در مسیر جریان


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت اندازه گیری جریان (مایعات)

دانلود پاورپوینت مفاهیم سیستم عامل

اختصاصی از رزفایل دانلود پاورپوینت مفاهیم سیستم عامل دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

دسته بندی : پاورپوینت 

نوع فایل:  ppt _ pptx

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی از اسلاید پاورپوینت : 

 

تعداد اسلاید : 113 صفحه

1 مفاهیم سیستم عامل ترجمه پریسیما آتاماژوری Silberschatz,Abraham Operating system concepts 2 فصل اول سیستم عامل چیست تعریف سیستم عامل از دو دیدگاه اهداف سیستم عامل مدیریت منابع دستورالعمل ها درسیستم عامل انواع سیستم ها چند بر نامگی (Multi programing) سیستمهای اشترک زمانی سیستم های بلادرنگ سیستم های توزیع شده سیستم های مجازی 3 بسمه تعالی سیستم عامل چیست؟
یک کامپیوتر شامل سه قسمت اصلی است: CPU و یا پردازنده، حافظه و دستگاههای ورودی و خروجی که اطلاعات را رد و بدل می‌کنند.
پردازنده (CPU) به تمامی قسمت‌های مختلف کامپیوتر دستور می‌دهد.
حافظه اطلاعات و دستورات مربوط به آن را نگهداری می‌کند.
دستگاههای ورودی و خروجی شامل کیبرد، ماوس، مانیتور و درایو‌ها برای ارسال دستورات و اطلاعات به حافظه استفاده می‌شود. سیستم عامل هماهنگ کننده همه دستگاههای سخت افزاری موجود در کامپیوتر است و بر عملکرد آنها نظارت دارد.
به این ترتیب می‌توان برنامه مفیدی را روی کامپیوتر اجرا کرد.
به عنوان یک مثال ساده، وقتی فایلی را از هارد دیسک به روی فلاپی کپی می‌کنیم، سیستم عامل فایل را روی هارد دیسک پیدا می‌کند اطلاعات مربرط به نام، اندازه و تاریخ ایجاد فایل را نگه می‌دارد، جای خالی روی فلاپی را تعیین کرده و عمل نامگذاری روی فایل منتقل شده به فلاپی را نیز انجام می‌دهد. سیستم عامل دارای مکانیزمی برای فایل‌ها می‌باشد که توسط آن ذخیره‌سازی و دسترسی به فایل‌ها، برنامه‌های رابط کاربر برای ارتباط با سیستم عامل، و مجموعه‌ای از برنامه‌های ویژه مانند برنامه cp (جهت کپی کردن فایل) که انجام کارهای ساده را به عهده دارند، امکانپذیر سازد.
سیستم عامل فصل اول /مفاهیم سیستم عامل 4 سیستم عامل فصل اول /مفاهیم سیستم عامل سیستم عامل‌های مختلف شامل برنامه‌های مختلف و روشهای متفاوتی برای ارتباط با پردازنده (CPU)، حافظه و دستگاههای ورودی و خروجی می‌باشند.
پس سیستم عامل‌ اساس و پایه است و بدون آن کامپیوتر مجموعه‌ای از قطعات پلاستیکی و فلزی خواهد بود.
شکل یک سیستم کامپیوتر: 5 سیستم عامل فصل اول /مفاهیم سیستم عامل تعریف سیستم عامل از دو دیدگاه: 1-ازدید کاربر : سیستم عامل پل ارتباطی بین کاربر و سخت افزاراست و منابع فیزیکی (memory ( cpu , io device , و منابع منطقی ( مثل پردازش فایل ها واطلاعات وکدهای خاص ) را پوشش می دهد ازاین دید به سیستم عامل یک تخصیص دهنده ی منابع(resource allocator ) می گویند.
هدف اصلی سیستم عامل از دیدکاربر: ایجادمحیط راحت برای کاربر،تادستورات راوارد و خطاها رامشاهده نماید. 2-ازدیدسیستم : سیستم عامل مدیر منابع سخت افزاری به حساب می آید .
دراین دید به سیستم عامل مدیر ابزار(Divice manager) می گویند. هدف اصلی سیستم عامل از دید سیستم: تا بهره بری سیستم(منظورسخت افزار)رابالا برد و درخواست کاربران را به بهترین وجه پاسخ دهد.
6 سیستم عامل فصل اول /مفاهیم سیستم عامل وظیفه سیستم ازاین دید گاه(سیستم) : این است که تمام منابع را کنترل نموده ودرخواست ها و منابع موجود رابصور

  متن بالا فقط قسمتی از اسلاید پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل کامل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  توجه فرمایید.

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه کمک به سیستم آموزشی و یادگیری ، علم آموزان میهن عزیزمان میباشد. 


  

 « پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »




دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت مفاهیم سیستم عامل

تحقیق در مورد نقش فراشناخت در آموزش حل مسأله ر 34 ص

اختصاصی از رزفایل تحقیق در مورد نقش فراشناخت در آموزش حل مسأله ر 34 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 50 صفحه


 قسمتی از متن .doc : 

 

نقش فراشناخت در آموزش حل مسأله ریاضی

مقدمه

مفهوم فراشناخت با وجود اهمیت بنیادی آن ( در آموزش وپرورش ، روان شناسی وعلوم شناختی از جمله هوش مصنوعی ) هنوز تعریف روشنی نداشته وبه خوبی درک نشده است. پژوهش های شناختی مفصل ، مشتمل بر بررسی های بالینی دانش آموزان در حین حل مسأله وبرنامه های کامپیوتری با مؤلفه های چند وجهی تا حدی به این اشاره کرده اند که چگونه فراشناخت با شناخت تعامل پیدا می کند. در خلال دهه آینده ، می توان انتظار داشت که تعاریف بسیار دقیق تری از فراشناخت ارایه شوند. به اعتقاد لستر ، گارافالو وکرول « درحال حاضر، آن چه که به وجود آورنده باور ما نیست به فراشناخت وسایر عوامل غیر شناختی در حل مسایل ریاضی است بیش ترناشی از بازتاب های ما معلمان ویادگیرندگان ریاضی بر تجارب خودمان است تا این که ناشی از پژوهش های دقیق ونظام وار باشد. » هم چنین ، به گفته هجدوس ، « با وجود این که فراشناخت نقشی جنجالی در آموزش ریاضی بازی کرده است هنوز درباره ماهیت آن وچگونگی استفاده از آن درک بیش تر نحوه تفکر حل مسآله دانش آموزان فقط به نتیجه گیری های

موقتی رسیده ایم».

مطالعه رفتار نهانی انسان ، مشکل وپیچیده است. اما این کار عملی و قابل انجام است. پژوهشگران نیازمند تمرکز برروی چگونگی ایجاد ارتباط بین جنبه‌های نظری وعملی نقش فراشناخت هستند. پژوهشگران با هم وبا هم فکری هم، باید یکدیگر کار کنند تا بتوانند این رفتار پنهانی را به ، میزان زیادی آشکار سازند.

درزمانی که برای انجام تحقیق با حل مسأله مصاحبه می شود پژوهشگران می توانند با طرح سؤال هایی از قبیل این که برای حل مسایل ریاضی چه کارمی کنید ؟ از چه دانشی کمک می گیرید ؟ چگونه فرآیند حل مسأله را کنترل می کنید ؟ چه باوری نسبت به خود ریاضی وغیره دارید ؟ اطلاعات ارزشمندی در ارتباط با شناخت پیچیدگی های یادگیری انسان به دست آورند. گاهی از موقعیت های حل مسأله برای طرح چنین سؤال هایی استفاده می شود که از آن جمله می توان به مسأله زیر اشاره کرد :

« ... مردی برای خرید یک جفت کفش 5 دلاری به کفاشی می رود وبهای آن را با یک اسکناس 20 دلاری تقلبی می پردازد. صاحب مغازه متوجه تقلبی بودن اسکناس نشده وبرای خرد کردن 20 دلاری نزد همسایه قصابش می رود وقصاب چهار عدد اسکناس 5 دلاری به او داده و 20 دلاری تقلبی را می گیرد. صاحب کفاشی به مغازه اش بر می گردد وبه خریدار، آن کفش و15 دلار را پس میدهد. پس از مدتی قصاب همراه با FBI به کفاش اطلاع می دهد که 20 دلاری تقلبی بوده است. بنابراین ، کفش فروش 20 دلاری دیگربه قصاب می دهد و FBI ، 20 دلاری تقلبی را بر می دارد. دراین میان ، صاحب کفاشی چقدر ضرر کرده است ؟

هدف این تحقیق پرداختن به معنی فراشناخت ونقش آن در آموزش حل مسأله ریاضی است. که با این حال قبل از ورود به بحث اصلی ، جهت درک بهتر این واژه به ارایه تعریف آن می پردازیم. جزء اول این واژه « فرا» است. که « فرا» به تغییروضعیت یا حالت اشاره می کند ، مانند متابولیسم همچنین ، « فرا» به معنی بالاتر وماوراء است، مانند متابولیسم. همچنین ، «


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد نقش فراشناخت در آموزش حل مسأله ر 34 ص

پاورپوینت Statistical Mechanics of Interacting Systems

اختصاصی از رزفایل پاورپوینت Statistical Mechanics of Interacting Systems دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : پاورپوینت

نوع فایل :  .ppt ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد اسلاید : 40 اسلاید


 قسمتی از متن .ppt : 

 

Statistical Mechanics of Interacting Systems:The Method of Quantized Fields

S. Bagherian

H. Modaem Zade

A. Armin

A. Mehalian

H. Nosoohian

Physics Department of Isfahan University Jan 2007

Place photo here

مکانیک آماری سامانه های بر هم کنشی:روش میدان های کوانتیده

سعید باقریان

حامد مدایم زاده

اردلان آرمین

علی مهر علیان

هادی نصوحیان

گروه فیزیک دانشگاه اصفهان - دی ماه 1385

Place photo here

مقدمه

در این بحث روشی متفاوت برای بررسی رفتار سیستم های تشکیل یافته از ذرات در حال بر همکنش ارائه می دهیم. این روش مبتنی بر تعریف و پذیرفتن یک میدان کوانتیده است که توسط عملگر های میدان و همیوغ مختلط آن که مجموعه ای از قواعد جابجایی را براورده می سازند، تعریف می گردد. در ادامه عملگر تعداد و عملگر هامیلتونی را توسط این دو عملگر میدان باز نویسی می کنیم. بدین ترتیب می توانیم یک نمایش مناسب برای سامانه ای با تعداد محدودی ذره برهمکنشی بنویسیم که به "کوانتش دوم" موسوم است.

برای راحتی محاسبات، عملگر های میدان و اغلب به صورت بر هم نهی یک مجموعه از توابع موج تک ذره با ضرایب ثابت و بیان می شوند. که بعدا به عنوان عملگر های آفرینش و نابودی به دست می آیند که مجددا یک مجموعه ازقواعد جابجایی خوش رفتار را بر آورده می سازند.

در نهایت عملگر تعداد و هامیلتونی بر حسب عملگر های و نوشته می شود.

روند کوانتش دوم

قواعد جابجایی برای بوزون ها

قواعد جابجایی برای فرمیون ها

- مفهوم کوانتش دوم در نظریه میدان

این خاصیت برای بوزون ها وجود ندارد


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت Statistical Mechanics of Interacting Systems