رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

راههای پیشگیری ازآسیب های اجتماعی در مدا رس

اختصاصی از رزفایل راههای پیشگیری ازآسیب های اجتماعی در مدا رس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .
راههای پیشگیری  ازآسیب های اجتماعی در مدا رس

 

تعداد صفحه:98

فرمت مقاله:ورد قابل ویرایش

فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده 5
مقدمه: 7
تعریف آسیب اجتماعی: 8
الف. عوامل شخصیتی 16
ب. عوامل فردی 18
ج. عوامل اجتماعی 20
1. عدم پای بندی خانواده ها به آموزه های دینی 20
2. آشفتگی کانون خانواده 20
3. طرد اجتماعی 23
4. نوع شغل 23
5. بی کاری و عدم اشتغال 25
6. فقر و مشکلات معیشتی 25
7. دوستان ناباب 27
8. محیط 30
9. فقر فرهنگی و تربیت نادرست 30
10. رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی 32
آموزش خانواده و پیشگیری از آسیب های فرهنگی واجتماعی
33
پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی 43
نقش معلم در پیشگیری از آسیب های اجتماعی
46
آسیب ها اجتماعی دانش آموزان
66
پیشنهادها 68
الف. اقدامات پیشگیرانه 68
ب. راهکارهای شناسایی مشکلات نوجوان و جوانان 69
ج. وظایف خانواده 70
د. وظایف سایر نهادها 71
اقدامات مهم و اساسی: 74
الف- در حوزه پیشگیری سطح اول: اطلاع رسانی و آگاه سازی: 75
ب- در حوزه پیشگیری سطح دوم: ارائه خدمات (مداخلات): 78
ج- در حوزه پیشگیری سطح سوم: بازتوانی و توانمندسازی: 81
د: فرابخشی و ملی و بین المللی: 82
ه: امور حقوقی و قضایی: 83
و: نظارت و ارزشیابی: 83
ز: سایر موارد: 84
ح: منابع مالی: 84
سیاست های اجرایی: 85
راهبردها: 86
چالشها و تنگناها 87
چالشها در سطح کلان: 88
اقدامات اولویت¬دار: 88
اقدامات اولویت¬دار در برنامه¬ها و سیاست¬های اجرایی: 89
تأکید بر رویکرد علمی در تدوین برنامه¬ها از طریق: 91
پیشنهادات و راهکارهای کنترل و کاهش آسیب¬های اجتماعی: 91
پیشنهادات (راههای ا رتقای مها رتهای اجتماعی دانش آموزان ) 96
نتیجه گیری: 97
منابع 98

 


چکیده
نوجوانی و جوانی یکی از مهم ترین مراحل زندگی آدمی محسوب می شود و آخرین مرحله تحوّل شناختی و گذار از مرحله «پیرو دیگران بودن» به دوره «مستقل بودن» است; دوره ای که نوجوان به هویّت واقعی خویش دست می یابد. نوجوان با خود می گوید: «اکنون من دیگر کودک نیستم، یک بزرگ سالم.» در این مرحله، دیگر والدین نمی توانند به او کمک چندانی بکنند; چه اینکه وی الگوهای خود را در جای دیگری جستوجو می کند. میل به اظهار وجود و اثبات خود یکی از طبیعی ترین حالات روانی دوره نوجوانی و جوانی است.
نوجوان و جوانی که دوره کودکی را پشت سر گذارده، باید خود را برای زندگی مستقل اجتماعی آماده نماید. تحقق این موضوع، پیش از هر چیز، مستلزم یافتن هویّت خویشتن است. اینک او خود را یافته است. اگر بزرگ سالان ویژگی های این دوره زندگی او را بشناسند و با آنان برخوردی مناسب داشته باشند، هم نوجوانان به هویّت خویش دست می یابند و هم بزرگ سالان کمتر احساس نگرانی می کنند. از این رو، می توان گفت: بیشتر انحرافات نوجوانان و جوانان ریشه در ناکامی های اولیه زندگی دارد.
امام صادق(علیه السلام) با بیان حکیمانه ای به این دوره از زندگی نوجوان اشاره می کنند و می فرمایند: «اَلْوَلَدُ سَیِّدٌ سَبْعَ سنین وَ عَبْدٌ سَبْعَ سنین وَ وَزیرٌ سَبْعَ سنین.» کودک هفت سال اول، سیّد و فرمان رواست. او را آزاد بگذارید تا استقلال در عمل پیدا کند. در هفت سال دوم، آمادگی خاصی برای الگوپذیری دارد; چه اینکه هنوز در مرحله دیگر پیروی قرار دارد و الگوپذیر است. از این رو، سعی کنید در این دوره، الگوهای مناسبی در اختیارش قرار دهید و محیط تعلیم و تربیت او را هرچه بیشتر غنی و اصلاح کنید تا از طریق مشاهده الگوهای مفید و جذّاب، رشد کند. اما در مورد دوره نوجوانی می فرماید: «وزیرٌ سبع سنین»; یعنی دوره «پیروی دیگران بودن» او سپری شده و با آغاز نوجوانی، دوره دست یابی به هویّت خویشتن آغاز شده است. او را آزاد بگذارید تا خود انتخاب کند و حتی در مورد مسائل گوناگون زندگی با او مشورت کنید و از او نظرخواه باشید.
اگر با نوجوان این گونه برخورد شود و به او شخصیت و هویت و اعتبار اعطا شود، طبیعی است که هم اعتماد به نفس او تقویت می شود و هم احساس امنیت و آرامش می کند. این اساسی ترین راه برای تربیت نوجوان است.
بنابراین، هر رفتاری که از آدمی سر می زند، نشئت گرفته و متأثر از مجموعه ای از عوامل است که هرگز نمی توان نوجوان و یا جوان را یکسره مقصر و مجرم اصلی دانست و دیگران را بی گناه. با نگاه فوق، اساساً زمینه پیدایش جرم از بین می رود. از این رو، در پیدایش بزهکاری و رفتارهای نابهنجار و آسیب زا عوامل متعددی به عنوان عوامل پیدایش و زمینه ساز مؤثر هستند که فرد مرتکب شونده، تنها بخشی از قضیه می باشد.




کلیدواژه ها: آسیب های اجتماعی، دانش آموزان، مدارس

 

 


دانلود با لینک مستقیم


راههای پیشگیری ازآسیب های اجتماعی در مدا رس

استاندارد ASTM E140 در خصوص تبدیل واحدهای سختی مختلف به یکدیگر (فلزات) - نسخه 2013

اختصاصی از رزفایل استاندارد ASTM E140 در خصوص تبدیل واحدهای سختی مختلف به یکدیگر (فلزات) - نسخه 2013 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

استاندارد ASTM E140 در خصوص تبدیل واحدهای سختی مختلف به یکدیگر (فلزات) - نسخه 2013


استاندارد ASTM E140 در خصوص تبدیل واحدهای سختی مختلف به یکدیگر (فلزات) - نسخه 2013

 

 

شما می توانید استاندارد های مورد نیاز خود را  از طریق elmifile@gmail.com به ما اعلام کنید

تا در اسرع وقت در فروشگاه ثبت و به شما اطلاع رسانی گردد... 

 

 

 

 

استاندارد ASTM E140

تبدیل واحدهای سختی مختلف به یکدیگر (فلزات)

نسخه 2013

 

تبدیل واحدهای سختی زیر به یکدیگر:

برینل، ویکرز، راکول، ناپ (نوپ)، سلروسکوپ، لیب

 

Standard Hardness Conversion Tables for
Metals Relationship Among Brinell Hardness, Vickers
Hardness, Rockwell Hardness, Superficial Hardness, Knoop
Hardness, Scleroscope Hardness, and Leeb Hardness

Version 2013


دانلود با لینک مستقیم


استاندارد ASTM E140 در خصوص تبدیل واحدهای سختی مختلف به یکدیگر (فلزات) - نسخه 2013

اصلاح و ریجستری و بهینه سازی ویندوز

اختصاصی از رزفایل اصلاح و ریجستری و بهینه سازی ویندوز دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اصلاح و ریجستری و بهینه سازی ویندوز


اصلاح و ریجستری و بهینه سازی ویندوز

برنامه ای برای اصلاح برخی ایرادات ویندوز و رجیستری و بهینه سازی آن. این برنامه شامل چهار ابزار می باشد که عبارتند از:

  • Crash Fixer : این ابزار به شما کمک می کند تا در صورت بروز مشکل در ویندوز اقدام به باز گرداندن آن به حالت قبل از بروز مشکل بنمایید. البته برای این کار شما می بایست قبلاً به وسیله ابزار Backup این برنامه، یک بکآپ از رجیستری تهیه کرده باشید.
  • File Backup : به کمک این ابزار می توانید از رجیستری ویندوز و یا فایلها یک بکآپ تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل در ویندوز با استفاده از آن بتوانید اوضاع را به حالت عادی برگردانید.
  • RegPack : به کمک این ابزار می توانید رجیستری ویندوز را بهینه کنید.
  • Troubleshooter : ابزار میانبر به راهنمای ویندوز بر اساس مشکلی که در سیستم به وجود آمده

 

 

  1. اتصال خود را از اینترنت قطع نمائید و با کلیک بر روی دکمه نصب ، نرم افزار را نصب کنید.
  2. برنامه را اجرا و از اطلاعات رجیستری زیر برای فعال سازی نرم افزار استفاده نمایید :

 

Registration Key :jusTtrusThiM

  1. بر روی دکمه Continue کلیک نمایید.

دانلود با لینک مستقیم


اصلاح و ریجستری و بهینه سازی ویندوز

تأثیر قصه گویی بر مهارت های اجتماعی و رابطه کودک با والد کودکان پیش دبستانی دختر و پسر شهر تهران در سال 88-87

اختصاصی از رزفایل تأثیر قصه گویی بر مهارت های اجتماعی و رابطه کودک با والد کودکان پیش دبستانی دختر و پسر شهر تهران در سال 88-87 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تأثیر قصه گویی بر مهارت های اجتماعی و رابطه کودک با والد کودکان پیش دبستانی دختر و پسر شهر تهران در سال 88-87


تأثیر قصه گویی بر مهارت های اجتماعی و رابطه کودک با والد کودکان پیش دبستانی دختر و پسر شهر تهران در سال 88-87

پژوهش حاضر با هدف، بررسی میزان اثربخشی قصه گویی بر افزایش مهارتهای اجتماعی و بهبود رابطه کودک با والد کودکان پیش دبستانی انجام شده است.این پژوهش از نوع آزمایشی، با طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل و گزینش تصادفی بود. بدین منظور با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای، 60 کودک پیش دبستانی (30 دختر و 30 پسر) از مناطق شمال و جنوب تهران به صورت تصادفی انتخاب شدندو به صورت تصادفی در دو گروه 30 نفری آزمایش و کنترل جایگزین شدند. ابزار این پژوهش،پرسشنامه مهارت های اجتماعی احمدی_ نوارنی و شاخص تنیدگی والدین بود .از دو گروه آزمایش و کنترل پیش آزمون به عمل آمد. سپس گروه آزمایش به مدت 5/1 ماه، 10 جلسه تحت جلسات قصه گویی قرار گرفتند و گروه کنترل از نفوذ چنین عاملی محفوظ نگه داشته شدند. سپس مجدداً از دو گروه آزمایش و کنترل پس آزمون به عمل آمد. نتایج حاصل بوسیله آزمون تحلیل کواریانس مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داده است که قصه گویی بر افزایش مهارت های اجتماعی تأثیر دارد و میزان مهارت های اجتماعی کودکان پسر به طور معنا دار بیش از کودکان دختر است.اما در مورد تأثیر قصه گویی و جنسیت بر رابطه کودک با والد نتایج تفاوت معناداری نشان نداد.


دانلود با لینک مستقیم


تأثیر قصه گویی بر مهارت های اجتماعی و رابطه کودک با والد کودکان پیش دبستانی دختر و پسر شهر تهران در سال 88-87

تحقیق درموردعرفان

اختصاصی از رزفایل تحقیق درموردعرفان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درموردعرفان


تحقیق درموردعرفان

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:110

 

 

 

بخش اول فصل اول :‌ گفتاری چند از زندگی مولانا

معرفت در تاریخ صدر اسلام

فصل دوم :‌ تقسیم بندی عوالم

مقدمه :‌

 

مقدمه :‌

          شک ،‌ گمان و یقین ؛ از جمله مسائل مربوط به حوزه معرفتند که بشر پیوسته در زندگی با آن روبه روست .

  • شکل حاصل اشتراک میان معلومات و مجهولات است .
  • گمان به قول مولانا همچون شیشه زرد و کبودی است که انسان از پشت آن به حقایق و مسائل پیرامون  خویش می نگرد .

پیش چشمت داشتی شیشه ی کبود

                                                زان سبب عالم کبودت می نمود        1329/1  

            بشکن آن شیشه کبود و زرد را

                                                تا شناسی گرد را و مرد را                        3959/1

  • و یقین بوستان آرامش و همنشینی با حقیقت است .
  • انسان به لحاظ دو بعدی بودن وجودش – جسم و روح – گاهی در مسائل مادی و دنیوی دچار شک می شود که باید به کمک ابزار «‌ حس و عقل »‌ آن را به یقین مبدل ساخت .

و گاهی نیز درامور معنوی و ماوراء  طبیعی به شک و تردیدهایی مبتلا میشود که برای رفع آن یاری جستن از حواس و نیروی عقلانی نه تنها شکلی را حل نمی کند بلکه او را دچار سر گشتگی می کند . اینجاست که دو راه بیشتر در پیش رو ندارد :   

  • پاک ساختن چهره دل از غبار حس نفسانی تا مغیبات غیبی در آن ، صورت خویش را بنمایند و حقیقت حق جلوه گر شود ،‌ زیرا تا انسان در قید خود باقی است خیر و شر خود را هم درست تشخیص نمی دهد بلکه آنچه را که خیر اوست شر می پندارد و آنچه را برای او مایه ی شر است خیر گمان می برد و بدین اشتباه به بیراهه می آورد [1].
  • خود را به کسی که این راه را طی نموده است و گردنه های آن را پشت سر گذاشته بسپارد .

 

ذکر کلیاتی که در این مجموعه به آنها پرداخته شده !‌

1- اقسام عوالم ،‌ ابزار و راههای شناخت آنها ؛‌ از آنجا که بحث مورد نظر – شک و یقین – در رابطه با عالم غیب و شهود مطرح می شود و نیز ارتباطی که این بحثها با انواع  علوم و معارف و ابزار دستیابی بدانها دارد به طور اجمال- این مسائل- و ابتدا مورد بررسی قرار گرفت . به عنوان مثال مباحثی درباره عقل و استدلال و استدلالیون و تلاش آنها- با ذکر تاریحچه ای از پیدایش چنین تفکری-  برای دستیابی به حقیقت مورد بررسی قرار گرفته است .

2- تعاریف شک و گمان و یقین ،‌ ذکر انواع و درجات هر یک .

3- عوامل موثر در ایجاد هر کدام و نتایجی که هر یک در پی دارند .

4- ابیات متن این مجموعه بر طبق ابیات و شماره مثنوی معنوی به تصحیح «‌ رینولد الین نیکلسون »‌ است .

5- منابع و ماخذ ؛‌ شامل منابعی است که یا مستقیما مورد ارجاع قرار گرفته اند که اکثر آنها در پاورقی ذکر شده اند و یا منابعی هستند برای مطالعه در این زمینه همچون شروح مثنوی که مذکور است .

6- جز شک و یقین که مجموعه نام  آنها را بر خود دارد .  واسطه این دو مضمون ؛‌ یعنی ،  گمان و نیز مترادف آنها مثل کلمات تردید و ظن نیز مورد بررسی قرار گفتند .

7-  مطالبی که مورد بررسی قرار گرفته اند بر اساس مضامینی است که مولانا به عنوان نماینده عرفا آن را در مثنوی و ابیات آن بیان داشته و بدانها پرداخته است .

8- در پایان نیز فصلی از آیات قرآن کریم که در آنها به مسئله شک و یقین اشاره شده است همراه با ترجمه ذکر شده است .

بی گمان این اثر خالی از ایراد و اشتباه نیست ،‌ امید است استادان بزرگوار بر من منت نهاده ،  از راهنمائیهای صادقانه خویش مرا بهره مند گردانند .


1- سر نی عبدالحسین زین کوب ،ج1 ،ص 575،‌ انتشارات علمی ،‌ 1364


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درموردعرفان