رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله مشروطه در ایران

اختصاصی از رزفایل دانلود مقاله مشروطه در ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله مشروطه در ایران


دانلود مقاله مشروطه در ایران

 

مشخصات این فایل
عنوان: مشروطه در ایران
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 25

این مقاله در مورد مشروطه در ایران می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله مشروطه در ایران

عدالت خانه
اگر چه از مدتی قبل شورش‌ها و اعتراضاتی در شهرهای ایران علیه مظالم حکومت رخ داده بود اما شروع جنبش را معمولاً از ماجرای گران شدن قند در تهران ذکر می‌کنند. علاءالدوله حاکم تهران هفده نفر از بازرگانان و دونفر سید را به جرم گران کردن قند به چوب بست. این کار که با تائید عین الدوله صدراعظم مستبد انجام شد اعتراض بازاریان و روحانیان و روشنفکران را برانگیخت. اینان در مجالس و در مسجدها به سخنرانی ضد استبداد و هواداری از مشروطه و تأسیس عدالتخانه یا دیوان مظالم.......(ادامه دارد)

محمدعلی شاه
پس از مرگ مظفرالدین شاه، ولیعهد او محمدعلی میرزا شاه شد و از همان ابتدا به مخالفت با مشروطه و مجلس پرداخت. او در مراسم تاجگذاری خود نمایندگان مجلس را دعوت نکرد.به علاوه اگرچه نمایندگان دورهٔ اول مجلس که با حرارتی تمام جهت اصلاح اوضاع ایران می‌کوشیدند،با راندن مسیو نوز رئیس کل گمرک و وزیر خزانه از خدمت در مقابل سیاست روسیه که از او جداً حمایت می‌کرد،غالب آمدند؛اما روس‌ها شاه تازه را در دشمنی با مجلس.......(ادامه دارد)

محاصره تبریز
این حمله در روز جمعه ۱۸شعبان آغاز شد. عزت الله خان با اردوی ماکو، شجاع نظام با اردوی مرند، و سالار ارفع و عیوضعلی اسکویی با افراد اسکو و تفنگچیان سرخاب و دوچی و عده ای دیگر از نیروهای طرفدار دولت یورش خود را از اولین ساعات روز شروع کردند.
در پایان روز این جنگ به شکست اردوهای دولتی انجامید. دلاوری ستارخان، باقرخان، حسین خان یارالایی، حسین خان باغبان و جمعی از مجاهدان .......(ادامه دارد)

خلع سلاح؛ پایان کار
دولت پس از ورود ستارخان برای هر یک از مبارزان تبریز مقرری تعیین کرد و محلی هم برای اقامتشان در تهران مشخص کرد. با این همه دولت مصمم بود که اسلحه ها را از دست مجاهدان بگیرد و امنیت پایتخت را حفظ کند.
ستارخان، که لقب سردار ملی را نیز یدک می کشید، به واسطه پیروزی های پی در پی و موقعیتی که خود را در آن می دید، حاضر نبود به دستور کسی رفتار کند و حتی .......(ادامه دارد)

عزیمت به تهران
بعد از تصرف تهران به دست نیروهای بختیاری و مجاهدان شمالی، ستارخان و سایر پناهندگان کنسولگری عثمانی از تحصن به در آمدند. در این تحولات مخبرالسلطنه هدایت بار دیگر به ایالت آذربایجان منصوب شد. او اهمیت چندانی به ستارخان نمی داد؛ در سوی دیگر ستارخان هم خود را ناجی آذربایجان و حافظ مشروطه می دانست و این به کدورت میان دو نفر انجامید.
با این اختلاف هنگامی که سردار بهادر و یپرم خان برای خاموش کردن آتش نا امنی به آذربایجان آمدند، ستارخان .......(ادامه دارد)

فهرست مطالب مقاله مشروطه در ایران

جنبش مشروطه ایران
پیشینه
عدالت خانه
فرمان مشروطیت
مجلس اول
تصویری از نمایندگان دوره اول
به توپ بستن مجلس
شکست در تهران
بختیاری و گیلان
مجلس دوم
فتح تهران
اولتیماتوم روسیه تزاری
شخصیت های مشروطه : ستارخان؛ سردار ملی
محاصره تبریز
عزیمت به تهران
خلع سلاح؛ پایان کار
منابع


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله مشروطه در ایران
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد