رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله بررسی گل وگلاب گیری در قمصر

اختصاصی از رزفایل مقاله بررسی گل وگلاب گیری در قمصر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله بررسی گل وگلاب گیری در قمصر


مقاله بررسی گل وگلاب گیری در قمصر

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

 فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحات:8

بررسی گل وگلاب گیری در قمصر

 معرفی گل محمدی ( گل سرخ )

برای انواع گل رز ( Rose ) در فارسی غیر از نام سرخ گل یا گل محمدی یا گل چای ، ترجمه دیگری در دست نیست البته این نام برای تنوع گسترده گونه های آن کافی نیست زیرا تاکنون بیش از 20000 گونه گل رز تخمین زده شده است . این گل گذشته از آن که سردسته تیره مهمی از گیاهان است ، از نظرساختمان ، رنگ وعطر گل هایش ، کامل ترین نوع گل بوده وتا کنون هیچ یک از جنس ها و نژادهای متنوع گیاهان درتنوع و تکامل به پای این گل نرسیده است . در این میان گونه گل سرخ یا گل محمدی آن مورد بحث که اقسام مختلف آن براساس نژاد به 7 دسته تقسیم می شود.

1- سرخ گل فرانسه : 2- نسترن : 3- گل چای 4- سرخ گل با گلهای متعدد : 5- سرخ گل مینیاتور : 6- سرخ گل بنگال : 7- سرخ گل ایران یا ( Roser de perse)

در بین گونه های متنوع رزها وسرخ گل ها ، سرخ گل ایران یا گل محمدی که از خانواده Rosaceus است و در منابع مختلف ودرکشورهای غربی وانگلیسی زبان به Domask Rose  معروف است ، گونه منحصر به ایران می باشد. بطور کلی در منابع مختلف وطبق نظر اکثر کارشناسان زیست گیاهی ، گونه مذکور از ابتدا در ایران پرورش یافته ، و از این کشور به دیگر نقاط جهان پخش شده است.

گل محمدی یا (( طلای معطر )) از نظر ویژگی های فیزیکی وشکل ظاهری ، این خصوصیات را دارا است: گل نیمه پرپر ، صورتی رنگ وبسیار خوشبو ، شکل برگ گل ها تخم مرغی ، دارای 5 تا 7 برگ ویک دم برگ ، شکل گیاه آن بوته ای پرپشت با بلندای نزدیک به 5/1 متر ، دارای خارهای ریز بی شمار روی ساقه ها به ویژه درساقه های جوان آن درنشست مورخ 22/9/1374 خورشیدی که با حضور ریاست انجمن علوم باغبانی ایران وشماری از استادان دانشگاه های ایران برگزار گردید ، گل سرخ محمدی با ویژگی های مذکور به عنوان (( گل ملی )) کشور تایید وبرگزیده شد.

شرایط لازم برای پرورش گل محمدی

گل محمدی اگر چه در شرایط اقلیمی وطبیعی متفاوتی می روید ، اما نظر به اهمیت کیفیت اسانس آن برای بدست یافتن به نتایج مطلوب تر ، این گیاه باید در محیط ویژه جغرافیایی وطبیعی پرورش یابد.

بطور کلی هرچه ارتفاع منطقه بیشتر وهوا سردتر باشد ودر نتیجه آب وهوا سرد ونیمه خشک درزمستان ومعتدل وخشک در تابستان باشد ، بهترین محیط اقلیمی برای پرورش آن ایجاد خواهد شد . گل محمدی از حیث درجه حرارت در دمای 15 تا 21 درجه بهترین رشد را دارد ، چنانچه اختلاف درجه حرارت هوا بین شب وروز  5 تا 10 درجه به خصوص در انتهای شب  باشد اسانس بیش تری درگل ایجاد خواهد شد.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله بررسی گل وگلاب گیری در قمصر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد