رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت آیین زرتشت

اختصاصی از رزفایل پاورپوینت آیین زرتشت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

نوع فایل:  ppt _ pptx ( پاورپوینت )

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی از اسلاید : 

 

تعداد اسلاید : 114 صفحه

1 آیین زرتشت 2 آشنایی با آیین زرتشت: الف-زمینه:ب-اصول تعالیم:ج-زرتشت موبدان:زرتشت؟
دین زرتشت:سخن ابوریحان بیرونی درباره کتاب زرتشتنظر یک محقق فرانسویعقیده محققین معاصرتوضیحات پورداود در پیرامون اوستابخشهای اوستا:-یسنا-یشنا-وندیداد 3 -خرده اوستا-دساتیر آسمانیسرنوشت اوستا:دیدگاهها:آیا زرتشت دارای کتاب بوده است؟
الف- منابع اسلامیب-در توراتج-درانجیل 4 آشنائى با آئین زرتشت الف : زمینه دوره نخست ؛ زرتشت در سال 660 ق .م ناگهان قیام مى کند، و به دلایلى قیامش انتظار مى رود.
یکى به این دلیل که (نظام تمدن ) و (مالکیت)، دردها و نیازها تازه اى به جان بشریت مى ریزد و بعد مصلحین را به درمان کردن مى انگیزد....
زرتشت در آن دوره ، پاسخى بود به دردها و نیازها تازه ایرانى .
آریائیان در ابتداى ورودشان به هند و ایران با همه دوگانگى خاک و امکانات خاک و آب و هوا، مذاهبى یگانه داشتند...
آریائیان هند در زندگى قبایلى ما ندند، و آریائیان ایران وارد زندگى کشاورزى شدند و با دگرگونى شرایط زندگى ، بینش ، نظام اجتماعى و احساس و اخلاق اجتماعى ، دیگر مذهب میترائیسم و مذاهب ابتدائى پیش از زرتشت که از قبایل وحشى آریائى و روزگار اشتراک تفکر و زندگى ایرانى و هندى مانده بود، نمى توانست جوابگوى نیازهاى تازه ایرانى باشد، و مذهبى مى بایست که با شرایط جدید، تناسب اجتماعى و اقتصادى و اخلاقى داشته باشد و بتواند وضع موجود را توجیه کند...
در اینجا است که زرتشت برمى خیزد و مذهبى را اعلام مى کند که براى ارتباط با خدایش نه به سحر و جادو نیازى دارد و نه به قربانى و مغان .جادو را باطل ، و قربانى را نفى مى کند و بزرگترین مبارزه را علیه کارپانها ،مغان (روحانیون ) مى آغازد.
و از همه مهتر اینکه تمامى بتها را، مجسمه رب النوع هاى مختلفی که ساختن شان یکى از کارهاى مذاهب قدیم بود، فرو مى شکند و از معابد بیرون مى ریزد گر چه باز خود موبدان (روحانیت زرتشت ) با توجیهاتى تازه ، دوباره بازشان میگردانند و با رفرم دین بدوى مذهبى بوجود مى آورد که بشد ت فلاحتى و کشاورزى است و توجیه کننده زندگى جدید ایران .
5 ب : اصول تعالیم ؛ در مذهب زرتشت گاو بسیار محترم است ، آن چنان که یکى از خدایان بزرگ و (هومن ) اصلا خداى گاو است و نام خود زرتشت هم ( زوراستر) یا (زرتشتر)، یعنى دارنده شتران زرد، نشان این است که وابسته به دوره قبایلى است اما برخلاف هند، گاو در ایران فقط محترم است ، نه مورد پرستش و تقدس ، و به جاى گاو، کاریز و قنات و اب ، تقدس ‍ پیدا مى کند، که در دوره دامدارى گاو مظهر دام و زندگى اقتصادى دامدار، و در دوره کشاورزى آب مظهر دام و زندگى اقتصادى کشاورز است که ارزش ‍ دارد.
این است که در مذهب زرتشت ، آب جانشین گاو مى شود و مورد پرستش و تقدیس قرار مى گیرد.بزرگترین خدمت زرتشت از نظر بینش مذهبى این است که بیش از همه مذاهب غیر توحیدى مذهب را و پرستش را که اساس مذاهب است به توحید نزدیک مى کند. 1خداى زرتشت ؛ در مورد یگانه بودن یا دوگانه بودن خداى زرتشت دو نظر است : یکى نظریه کلاسیک است که زرتشتیهاى عادى نه آنهایى که توجیه کنندگان مطالب اند نیز قبولش دارند.
از این نظرگاه ، مذهب زرتشت ، مذهب دوگانه پرستى است ، مذهب اهورا و اهریمن، م

  متن بالا فقط قسمتی از محتوی متن پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  ................... توجه فرمایید !

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه جهت کمک به سیستم آموزشی برای دانشجویان و دانش آموزان میباشد .

 



 « پرداخت آنلاین »


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت آیین زرتشت
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد