رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله درباره فاضلابها

اختصاصی از رزفایل مقاله درباره فاضلابها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله درباره فاضلابها


مقاله درباره فاضلابها

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 22

 

فاضلابها

خواص فاضلاب

فاضلابها معمولاً به دو گروه تقسیم می شوند : فاضلاب صنعتی و فاضلاب شهری فاضلابهای صنعتی دارای خواص سازگار با فاضلابهای شهری معمولاً به شبکه فاضلابهای شهری ریخته می شوند . بسیاری از فاضلابهای صنعتی پیش از تخلیه به سیستم شبکه فاضلاب شهری نیازمند به تصفیه اولیه برای جداسازی مواد نامناسب هستند . خواص فاضلاب صنعتی بسته به نوع صنعت خواهند بود . اگر چه بسیاری از فرآیندهای مورد استفاده در تصفیه این قبیل فاضلابها نیز متغیر خواهند بود اگر چه بسیاری از فرآیندهای مورد استفاده در تصفیه فاضلابهای شهری برای تصفیه فاضلابهای صنعتی نیز دارای کاربرد هستند . شرح کامل تصفیه فاضلابهای صنعتی خارج از حوصله این نوشته است ، به علاقه مندان توصیه می شود که به نوشته های دیگر مراجعه کنند . چون فاضلاب در شبکه شهری از مصارف بسیار گسترده ای حاصل شده است ، حاوی آلاینده های بسیاری است .

از لحاظ کمی اجزای تشکیل دهنده فاضلاب بسته به درصد ونوع مواد زاید صنعتی موجود و مقدار وقت حاصل از نفوذ به درون سیستم جمع آوری به میزان ملاحظه ای متغیر اند . نتایج جاصل از آنالیز یک فاضلاب گرفته شده از یک سیستم جمع آوری شهری در ترکیب فاضلاب گرفته شده از یک سیستم جمع آوری ممکن است به میزان اندکی تغییر نشان دهندة استفاده های مختلفی است که از آب میشود ، به علاوه نوسان هایی روزانه در کیفیت آب قابل ملاحظه اند یا شرایط جریان به خوبی مرتبط اند . به طوری کلی سیستم های کوچکتر باکاربردی همگن تر ترکیب فاضلاب ایجاد نوسان بیشتری می کند .

مهمترین اجزای اصلی تشکیل دهندة فاضلاب معمولاً عبارتند از جامدات معلق ، مواد آلی قابل تجزیه بیولوژیکی وعوامل بیماری زا جامدات معلق از لحاظ ماهیت عمدتاً جزء مواد آلی هستند ، و بعضی از اجزائی که در فاضلاب بیشتری مورد اعتراض است را تشکیل می دهند .

استانداردهای جریان های خروجی

قانون کنترل آلودگی آب مصوب 1972 ( قانون عمومی 500-92) سازمان حفاظت زیست را ملزم به تدوین استانداردهایی برای تخلیه فاضلاب نموده است . برحسب استانداردهای جاری ، فاضلاب شهری باید تحت تصفیه ثانویه قرا رگیرد و در جریانهای خروجی ، تصفیه ثانویه فاضلاب شهری معمولاً در برگیرنده ته نشینی تصفیه بیولوژیکی و گندزدایی به همراه با تصفیه و دفع لجن می باشد . بدین طریق اجزای تشیکل دهندة اصلی فاضلابهای شهری ، جامدات معلق ، مواد قابل تجزیه بیولوژیکی و عوامل بیماری زا طی عملیات تصفیة ثانویه تا میزان قابل قبولی کاهش می یابند . لازم است فاضلابهای تخلیه شونده صنعتی تا حد تعیین شده توسط بهترین تکنولوژی قابل دسترسی برای تصفیه فاضلاب هر صنت خاص مود تصفیه قرار گیرند .

مقررات EPA جریانهای دریافت کننده فاضلاب را به صورت محدود برای دریافت پساب خروجی ( effiuent-limmited ) و محدود از لحاظ کیفیت آب (Water – quality – limited ) تعریف می کنند . رود محدود برای دریافت پساب خروجی رودی است که با رعایت تصفیه ثانویه و استاندارد های بهترین تکنولوژی قابل دسترس ، در تمام جریانهای تخلیه شونده در آن ، در حد استاندارد های بهترین تکنولوژی قابل دسترس ، در تمام جریانهای تخلیه شونده در آن ، در حد استاندارد قرار گیرد . فاضلابهای شهری و صنعتی تخلیه شونده به نهرهای محدود شده جریان خروجی دارای مجوز صادر شده از سوی سیستم ملی حذف سیستم ملی حذف آلودگی تخلیه ( NPDES ) می باشد . این مجوزها بیانگر تصفیه ثانویه و استاندارد های بهترین تکنولوژی قابل دسترس هستند . یک نهر با کیفیت محدود شدة‌ آب حتی اگر تمامی جریانهای تخلیه شونده به آن استاندارد تصفیه ثانویه و بهترین تکنولوژی قابل دسترس را رعایت کرده باشند و در حد استانداردهای پیشنهاد شده نخواهد بود .

تصفیه اولیه

فاضلاب دارای جامدات مختلفی با شکل ، اندازه و دانستیه های متفاوت است . جداسازی موثر این جامدات نیازمند تلفیقی از عملیات واحد مانند غربال کردن ، خرد کردن و ته نشینی سازی است . اگر چه هیچ ماده ای در اثر این فرآیند جدا نمی شود اما تجهیزات اندازه گیری دبی جریان برای عملیات تصفیه فاضلاب که عموماً در سیستم اولیه به کار برده می شود ضروری است. معمولاً به حذف کردن اجسام بزرگ ودانه های درشت همراه با اندازه گیری دبی جریان، تصفیة مقدماتی گفه می شودکه بخشی جزیی از تصفیة اولیه است. درمطالب بعدی دربارة عملیات موسوم در سیستم های اولیه در اکثرواحدهای تصفیه فاضلاب توضیح داده خواهد شد.

غربال کردن ( آشغالگیری )

تجهزات غربال کردن برای حذف جامدات درشت از فاضلاب به کار برده می شود . جامدات درشت شامل تکه های چوب ، تکیه های پارچه ، تخته ها و دیگر اجسام بزرگی است که به طور ضمنی به درون سیستم جمع آوری فاضلاب راه می یابند . از آن جا


دانلود با لینک مستقیم


مقاله درباره فاضلابها
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد