رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره کامپوزیت

اختصاصی از رزفایل تحقیق درباره کامپوزیت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره کامپوزیت


تحقیق درباره کامپوزیت

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 68

 

کامپوزیت

چکیده:

امروزه کامپوزیت رزین های سخت شونده با نور به دلیل زیبایی ظاهری ، کاربری آسان ، باند قابل اطمینان به ساختمان دندان و خواص فیزیکی مناسب به طور وسیعی مورد استفاده قرار می گیرند . شدت نور دستگاههای تولید نور با هدف افزایش قدرت نفوذ نور به قسمتهای عمقی رزین طراحی شده است . نورهای با شدت زیاد درجه سخت کردن بالاتری داشته ولی در عین حال انقباض بیشتری حین پلیمریزاسیوندر رزین ایجاد می کند . سخت کردن با سرعت پایین تر باعث حریان یافتن کامپوزیت و در نتیجه آزاد سازی تنش حین پلیمریزاسیون با نور می گردد. از آنجا که روند پلیمریزاسیون بیشتر بستگی به کل انرژی نور دارد تا شدت آن به تنهایی لذا ، سخت کردن با سرعت پایین همان عمق نفوذ را ایجاد می گردد . این امر با استفاده از شدت های پایین نور در مدت زمان بیشتر و یا استفاده از شدت های متغییر در طول مدت نور دهی حاصل می گردد پلیمریزاسیون آغاز کدام و پلیمریزاسیون با وقفه زمانی دو نمونه از کاربرد این روش هستند. در پلیمریزاسیون آغاز آرام نوردهی به صورت بله بله و از شدت های کم تا زیاد بوده در حالیکه پلیمریزاسیون با وقفه زمانی از یک نور دهی اولیه با شدت پایین آغاز شده و بعد یک وقفه زمانی هنگام اتمام کار و در نهایت نور دهی با شدت بالا را داریم در تمامی این روش ها تراکم انرژی نور دارای اهمیت می باشد (شدت نور در زمان) تحقیق بررسی تاثیر تراکم انرژی نور بر سخت شدن کامپوزیت می باشد بر سخت کردن کامپوزیت می باشد و نتایج حاصل شده به دندانپزشکان کمک خواهد کرد تا از این نورها در بهترین حالت استفاده نموده و نتایج کلینیکی بهتری حاصل گردد. همچنین این یافته ها به عنوان پایه ای برای مطالعات و تحقیقات بعدی در این زمینه می باشند.

دلایل انتخاب موضوع :

پوسیدگی عمده ترین بیماری تهدید کنندة سیستم دندانی است و موفقیت در ترمیم این پوسیدگی ها توسط رزینهای نوری در ارتباط مستقیم با میزان پلیمریزاسیون و در نهایت وابسته به شدت اشعه خروجی از دستگاه سخت کننده نوری می باشد.

هدف از این مطالعه بررسی تأثیر شدت اشعه دستگاههای سخت کنندة نوری بر میزان پلیمریزاسیون در ترمیم های کامپوزیتی است. همچنین برخی عواملی که به نحوی بر میزان شدت اشعه خروجی از دستگاه سخت کننده نوری تأثیر می گذارند نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در این مطالعه با تغییر شدت اشعه در روشهای گوناگون نوردهی میزان تطابق لبه ای که از عوامل مؤثر در موفقیت ترمیم است هم بررسی گردیده و با مقایسه در طرح دستگاههای نوری مختلف و مدت زمان نور دادن معایب و مزایای هر یک بیان شده است.

امروزه بدلیل استفاده گسترده از کامپوزیتهای نوری در کلینیکهای دندانپزشکی انجام این مطالعه از اهمیت خاصی برخوردار است.

با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع امکان انجام چنین مطالعه ای از نظر منابع و اطلاعات در دسترس میسر می باشد. باتوجه به هزینه درمان های دندانپزشکی که شامل درمانهای ترمیمی، اندو، جراحی و درمانهای پریودنتال می باشد. انجام این مطالعه در مقابل نتایج و امکان بکارگیری آنها بسیار کاربردی و به صرفه است.

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره کامپوزیت
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد