رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله درمورد اسکیزوفرنی چیست؟

اختصاصی از رزفایل مقاله درمورد اسکیزوفرنی چیست؟ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله درمورد اسکیزوفرنی چیست؟


مقاله درمورد اسکیزوفرنی چیست؟

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 33

 

مقالة:

اسکیزوفرنی چیست؟

اسکیزوفرنی؛ سرطان اعصاب 

اینجا بیمارستان حضرت رسول طبقه هفتم، بخش روانپزشکی است. راهرویی تاریک و ساختمانی قدیمی که تیرگی اتاق‌هایش تو را به تاریکِ دنیای بیمارانی که دنیایشان لذت‌بخش نیست سوق می‌دهد. دنیای بیماران اسکیزوفرنی. پا که به دنیایشان بگذاری یا محو می‌شوی و یا غریبه‌ای که قصد تهدید آن‌ها را داری. آرام از کنار اتاق‌های بیماران می‌گذرم. در یکی از اتاق‌ها پسر جوانی پشت به پنجره نشسته است و مستقیم نگاه می‌کند به جایی که عمق‌اش هیچ ارتباطی به عمق نگاه او ندارد. زنی میانسال کنارش ایستاده و موهای پسر را نوازش می‌کند و چیزی زیر لب زمزمه می‌کند شبیه لالایی. متوجه ورودم می‌شود و آغاز گفتگو...

می‌گوید: «پسرم تنها 28 سال دارد. فرزند سوم و آخر خانواده است و دانشجوی انصرافی فیزیک. واز همان روزها که بیماریش عود کرد، درسش را رها کرد. همیشه خوب درس می‌خواند و با نمرات عالی وارد دانشگاه علوم پایه تهران شد. دوستانش می‌گفتند حسین نابغه است. مسئله‌ای نیست که نتواند حل کند اما گاه رفتارهایش موجب آزار خواهر و برادر بزرگترش می‌شد. نسبت به آن‌ها سوءظن شدید داشت و حتی گاهی نسبت به من و پدرش. با شدید شدن بیماریش دوران آرامش زندگی ما هم به سر آمد. هر روز ارتباطاتش کمتر می‌شد و از دیگران فاصله می‌گرفت، اول دانشگاه را رها کرد و روابطش را با دوستانش قطع کرد و دیگر طوری شد که از خانه هم خارج نمی‌شد و دائم تصور می‌کرد که دیگران قصد دارند او را از بین ببرند و از مغزش سوءاستفاده کنند و در این میان ما هم به دنبال درمان او از روانشناس به روانپزشک و از این دکتر به آن دکتر می‌رفتیم و 6 سال بیماری او مرا تبدیل به زنی 60 ساله کرده‌ است و بستری شدن‌های مکررش در بیمارستان فرصت زندگی را حتی از ما هم گرفته است و تنها امید به اینکه روزی درمان شود ما را وادار می‌کند که استقامت داشته باشیم».

تعریف اسکیزوفرنی

اسکیزوفرنی از مبهم‌ترین و ناتوان کننده‌ترین اختلال‌های روانی است. این اختلال یک سندرم بالینی است که بهترین تطابق را با مفاهیم عمومی دیوانگی و جنون دارد. روانپزشک سوئیسی ایوجن‌بلولر، دیمنشیاپریکوکس را تحت عنوان اسکیزوفرنی نامگذاری کرد. این نام برگرفته از واژه یونانی اسکیزو به معنی «دو نیمه شدن» یا از هم‌گسستن و «فرن» به معنی ذهن است.

در واقع اسکیزوفرنی اختلالی است که تمام جنبه‌های زندگی قربانی را در بر می‌گیرد این اختلال در خلال دوره‌های حاد از طریق هذیان، توهم، افکار غیرمنطقی، تکلم بی‌ربط و رفتارهای عجیب و غریب مشخص می‌شود. افراد مبتلا در بین دوره‌هایی حاد ممکن است که از تفکر منطقی عاجز باشند و پاسخ‌های هیجانی مناسب نسبت به افراد دور و بر خود و حوادثی که در زندگی‌شان به وقوع می‌پیوندد، ندهند. ممکن است با یک لحن یکنواخت صحبت کنند و تظاهرات چهره‌ای کمی نشان دهند.

به هر صورت دنیای اسکیزوفرنی دنیای نازیبایی است. دنیایی انباشته از کابوسی ترسناک از تردیدهایی درباره خود و واقعیت دنیایی که در آن مرزهای خیال و واقعیت درهم شکسته شده است. اسکیزوفرنی تنها یک بیماری نیست. اسکیزوفرنی سبک خاص زندگی است که دائماً با نشانه‌های مرضی قطع می‌شود.

علائم بروز اسکیزوفرنی

دکتر احمد زمانی روان‌پزشک در رابطه با این بیماری‌ می‌گوید: «یکی از علائم اولیه اسکیزوفرنی کناره‌گیری هیجانی و عدم توجه به دنیای خارج است، به طوری که فرد از محیط فاصله گرفته، با حاد شدن بیماری روابطش دچار مشکل می‌شود. و کناره‌گیری و انزوای


دانلود با لینک مستقیم


مقاله درمورد اسکیزوفرنی چیست؟
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد