رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله نقشه کشی صنعتی

اختصاصی از رزفایل مقاله نقشه کشی صنعتی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله نقشه کشی صنعتی


مقاله نقشه کشی صنعتی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 24

 

مقالة:

نقشه کشی صنعتی

فهرست:

مقدمه

تاریخچه استاندارد نقشه کشی

تاریخچه نقشه کشی صنعتی

مقدمه

سخنی با کاربران عزیز امروزه نقشه کشی به عنوان یکی از ارکان مهم صنعت به شمار می رود. هر چند به درستی نمی توان گفت که روزانه چه حجمی از نقشه برای طراحی وساخت مصنوعات صنعتی ترسیم میشود اما همین قدر می توان ادعا کرد که نقشه کشی به صورت زبانی زنده گویا وروشن بار عظیم انتقال عقاید و افکار میلیونها طراح ومتفکر را –در زمینه های مختلف صنعتی از قبیل مکانیک - ساختمان – برق و ...- به سازندگان و تولید کنندگان برعهده تجربه که در اثر ندانستن زبان نقشه دانش و تکنولوژی کسب شده طی دهها سال را به همراه بردند وچه بسیار طراحها و نظرها که به علت آشنا نبودن به نقشه در مغزها ماند و هرگز به فعل در نیامد. در حال حاضر به درستی می توان گفت که یکی از علایم و نشانه های رشد صنعتی در هر کشور حجم نقشه های ترسیم شده سالانه در آن جا است . اگر ضخامت نقشه های انباشته شده برای تغییر اساسی در سیستم یک اتومبیل را که بیش از 10 متر است در نظر بگیرید صحت این گفته ها آشکار خواهد شد . برای ساخت یک کارخانه ذوب آهن بیش از میلیون ها نقشه لازم است . به این ترتیب برای کشوری که در حال رشد صنعتی است به نام نقشه کشی به وضوح ضروری واز حرکت های اساسی است . برای آشنایی دقیق با این زبان نیاز به دانستن اصطلاحات قواعد وضروریات آن است وگرایش نقشه کشی با هدف آموزش این قوانین و مقررات وکسب تجربه در این زبان به وجود آمده است . نتیجه گیری : همان طور که ما برای بیان افکاری که در ذهنمان می گذرد احتیاج به زبان گفتاری داریم برای بیان طرح های و ایده های خود در زمینه های صنعتی نیز احتیاج به زبان داریم که آن زبان نقشه کشی صنعتی است .

تاریخچه استاندارد نقشه کشی

بشر مدتها قبل از آن که نوشتن را یاد بگیرد ، تصویر اشیاء و موضوعات مختلف را روی خاک رس ، چوب وسنگ حکاکی و ترسیم می کرد.

امروزه، اشکال زیادی از حیوانات و اشیاء که به مسیله پیشینیانروی سنگها و صخرها حکاکی شده ، بدست آمده است که خود بیانگر افکار و عقاید آنان می باشد. توانایی در ترسیم اشیاء ساده در گذشته ء باعث پیدایش یک زبان ترسیمی و ایجاد ارتباط بین انسانها در آن زمان بوده است.

نیاز انسانها به زندگی اجتماعی در گذشته و حفاظت ازجان ومال خود باعث شد ، که به فکر ایجاد بنا ، ساختمان و ابزار های لازم بیفتند و به ناچار شروع به ترسیم نقشه های مذکور نمودند. اما روش خاصی برای ترسیم وجود نداشت وهر کسی به گونه خاص و با تصور خویش اشکالی را ترسیم و برای ساخت از آن استفاده می نمود.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله نقشه کشی صنعتی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد