رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره برنامه آموزش ضروری

اختصاصی از رزفایل تحقیق درباره برنامه آموزش ضروری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 34

 

 

برنامه آموزشی کارورزی بخش داخلی

نام درس:کارورزی داخلی طول دوره :3 ماه

مقطع تحصیلی:کارورزی تعداد واحد:12 واحد

پیش نیاز: فیزیوپاتولوژی، بیماری های داخلی،نشانه شناسی و کارآموزی بخش داخلی

مدیر مسئول برنامه :

مسئول آموزش دانشجویان و معاون آموزشی بیمارستان و مدیر گروه بخش داخلی

اعضای هیئت علمی برنامه کارورزی:

اعضای هیئت علمی گروه داخلی (دکتر احسانی ،دکتر ابوالقاسمی ، دکتر رمضانی فر ، دکتر محمد نژاد ، دکتر نیکنامی ، دکتر کیهانیان و دکتر کاظمی )

قوانین بخش داخلی:

-کارورزی بخش داخلی سه ماه است که هدف از برنامه آموزشی آشنایی کارورزان با مهارتهای عملی و علمی مورد نیاز است.

-مدت زمان مفید آموزشی در طول دوره 390 ساعت است و هر یک ماه در دوره آموزش پزشکی عمومی معادل حداقل 130 ساعت بدون احتساب کشیک می باشد.

-ساعت شروع کارورزی بخش داخلی از ساعت 30/7 لغایت 2 بعدازظهر می باشد.

-دانشجویان باید در ساعت 8:15 در گزارش صبحگاهی شرکت کنند.

-تمامی معاینات بیماران و انجام مهارتهای عملی از جمله دیدن لام خون محیطی و لام مغز استخوان و ECG و غیره الزاماً تحت نظر استاد بخش انجام می شود.

-حضور در کلاسهای آموزشی و کنفرانس ها و راند بخش الزامی است.

-سقف کشیکهای ضروری در هر ماه 12 کشیک است.

-حضور در کشیک شب الزامی است.

-هیچ یک از کشیکهای دوره کارورزی قابل واگذاری مطلق به سایر همکاران و کارورزان نمی باشد(در صورت عذر موجه از جمله بیماری کارورز می تواند در صورت ضرورت کشیک خود را با سایر کارورزان عوض نماید.)

- حد نصاب نمره قبولی 12 می باشد و لازم است کارورزان بخش داخلی در هر دو فیلد آموزشی بیمارستان شهید رجایی تنکابن و امام سجاد(ع) رامسر نمره قبولی 12 را کسب نمایند . نمره نهایی میانگین دونمره ذکر شده خواهد بود. در صورت عدم کسب نمره قبولی در هر فیلد آموزشی ، لازم است دوره را تکرار نمایند ، چگونگی تکرار دوره بر اساس نظر اعضای هیأت علمی و مدیرگروه خواهد بود.

هدف کلی: آشنایی با بیماریهای داخلی ، تشخیص آن ، انجام معاینه صحیح بیماران ، روش درمان وتشخیص و درمان اورژانس های داخلی ، و نحوه ارجاع .

حیطه دانش:

در پایان دوره فراگیر قادر باشد:

بیماری های با اختلال عملکرد کلیه (ازوتمی ، هماچوری ، پروتئینوری ) را نام ببرد.

اپیدمیولوژی و اتیولوژی بیماری های با اختلال عملکرد کلیه را توضیح دهد.

پاتولوژی بیماری های با اختلال عملکرد کلیه را توضیح دهد.

تظاهرات بالینی بیماری را در بیماران همراه با اختلال عملکرد کلیه تشخیص دهد.

در بیماران با اختلال عملکرد کلیه تشخیص های افتراقی را پیشنهاد کند.

جهت تشخیص و درمان در بیماران با اختلال عملکرد کلیه برنامه ریزی کند.

درمان مناسب در موارد اختلال عملکرد کلیه را انتخاب کند.

بیماری های با اختلالات الکترولیتی شایع را لیست کند.

اختلالات اسید وباز و ABG را دربیماران تفسیر کند.

اپیدمیولوژی و اتیولوژی بیماری در بیمار با اختلالات الکترولیتی شایع را توضیح دهد.

پاتولوژی بیماری در بیمار با اختلالات الکترولیتی شایع را توضیح دهد.

تظاهرات بالینی بیماران را در بیمار با اختلالات الکترولیتی شایع تشخیص دهد.

در بیماران با اختلال الکترولیتی شایع تشخیص های افتراقی را پیشنهاد کند.

جهت تشخیص و درمان در بیماران با اختلالات الکترولیتی شایع برنامه ریزی کند.

درمان مناسب در بیماران مبتلا به اختلالات الکترولیتی شایع را انتخاب کند.

بیماری ها ی همراه با دیزوری را نام ببرد.

اپیدمیولوژی و اتیولوژی بیماری های همراه با دیزوری را توضیح دهد.

بیماران با تظاهرات بالینی دیزوری را ارزیابی کند.

در بیماران با علامت دیزوری تشخیص افتراقی مطرح کند.

جهت تشخیص و درمان در بیماران مبتلا به علامت بالینی دیزوری برنامه ریزی کند.

درمان مناسب در بیماران مبتلا به دیزوری را انتخاب کند.

بیماری ها ی همراه با ادم اندام را لیست کند.

اپیدمیولوژی و اتیولوژی بیماری های همراه با ادم اندام را توضیح دهد.

پاتولوژی بیماری در بیمار با ادم اندام را توضیح دهد.

بیماران با تظاهرات بالینی ادم اندام را ارزیابی کند.

در بیماران با علامت ادم اندام تشخیص افتراقی مطرح کند.

جهت تشخیص و درمان در بیماران مبتلا به علامت بالینی ادم اندام برنامه ریزی کند.

درمان مناسب در بیماران مبتلا به ادم اندام را انتخاب کند.

اپیدمیولوژی و اتیولوژی اختلالات فشار خون (هایپرتانسیون و هایپوتانسیون )را توضیح دهد.

فیزیوپاتولوژی اختلالات فشار خون (هایپرتانسیون و هایپوتانسیون )را توضیح دهد.

بیماران با تظاهرات بالینی اختلالات فشار خون (هایپرتانسیون و هایپوتانسیون ) را ارزیابی کند.

جهت تشخیص دلایل زمینه ای در بیماران مبتلا به اختلالات فشار خون (هایپرتانسیون و هایپوتانسیون ) تشخیص افتراقی مطرح کند.

جهت تشخیص و درمان در بیماران مبتلا به اختلالات فشار خون (هایپرتانسیون و هایپوتانسیون )برنامه ریزی کند.

درمان مناسب در بیماران مبتلا به اختلالات فشار خون (هایپرتانسیون و هایپوتانسیون )را انتخاب کند.

انواع بیماری های کم خونی را نام ببرد.

اپیدمیولوژی و اتیولوژی بیماری های کم خونی را توضیح دهد.

پاتولوژی بیماری های کم خونی را توضیح دهد.

تظاهرات بالینی در بیماران مبتلا به انواع کم خونی را تفکیک کند.

در بیماران مبتلا به کم خونی تشخیص های افتراقی مطرح کند.

جهت تشخیص و درمان در بیماران مبتلا به انواع کم خونی برنامه ریزی کند.

درمان مناسب در بیماران مبتلا به انواع کم خونی را انتخاب کند.

انواع بیماری های همراه با پلی سیتمی را نام ببرد.

اپیدمیولوژی و اتیولوژی بیماری های پلی سیتمی را توضیح دهد.

پاتولوژی بیماری های پلی سیتمی را توضیح دهد.

تظاهرات بالینی در بیماران مبتلا به پلی سیتمی را تفکیک کند.

در بیماران مبتلا به پلی سیتمی تشخیص های افتراقی را مطرح کند.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره برنامه آموزش ضروری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد