رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نرم افزار SAP : شبیه سازی مهندسی عمران : بررسی پارامترهای تیر پیوند مهاربند واگرا

اختصاصی از رزفایل نرم افزار SAP : شبیه سازی مهندسی عمران : بررسی پارامترهای تیر پیوند مهاربند واگرا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

نرم افزار SAP : شبیه سازی مهندسی عمران : بررسی پارامترهای تیر پیوند مهاربند واگرا


نرم افزار SAP : شبیه سازی مهندسی عمران : بررسی پارامترهای تیر پیوند مهاربند واگرا

نرم افزار SAP : شبیه سازی مهندسی عمران

 

نرم افزار SAP : شبیه سازی مهندسی عمران : در گونه ای از سیستم های سازه ای، محل اتصال اعضای مهاربند به طور عمد در محل تلاقی تیر و ستون قرار نمی گیرند و قسمتی از تیر که بین محل اتصال بادبند و محل اتصال تیر به ستون، یا بین نقاط اتصال دو بادبند قرار دارد تیر پیوند نامیده می شود. یکی از پارامترهایی که در طراحی این نوع از مهاربندها تاثیر فوق العاده زیادی خواهد داشت، نیروی محوری تیر پیوند می باشد که بسیار وابسته به هندسه قاب خواهد بود. در این تحقیق تلاش می گردد تا نحوه اثر گذاری این پارامتر های هندسی بر روی میزان نیروی محوری ایجاد شده مورد بررسی قرار گیرد.

 

در فایل های پیوست شبیه سازی کامل مهاربند واگرا و بررسی تاثیرات پارامترهای تیر پیوند توسط نرم افزار SAP شبیه سازی شده است.  فایلهای پیوست شده شامل 420 مدل شبیه سازی شده است که در یک فایل word برای دو سازه نیروهای محوری در تیر پیوندی ارائه شده است. با اجرای این مدل به سوالات زیر پاسخ داده شده است.

 اهمیت و ضرورت تحقیق - دانلود فایل شبیه سازی شده مهندسی عمران

از ایمن ترین و آسان ترین راه های مقابله با زلزله استفاده از بادبندها است. در اثر زمین لرزه هایی که در سال های اخیر در کشورمان رخ داده است اگر به دوره بازگشت بسیاری از زلزله هایی که در کلان شهرهایمان اتفاق افتاده نگاهی انداخته شود، دریافته می شود که حتی چند سال از این زمان گذشته یعنی احتمال زلزله ای که مورد پیش بینی است، بیشتر می شود. خصوصا با اجرائی شدن ویرایش چهارم استاندارد 2800 از شهریور 94 و لزوم بازنگری در طراحی سازه های اجرا شده با ویرایش قبلی آیین نامه 2800، نیاز سازه ها به مقاوم سازی و ترمیم را پررنگ تر می کند. امید است با این پژوهش قدمی در جهت کاهش خسارات ناشی از زلزله برداشته شود. تاکنون اثر هندسه قاب بر روی نیروهای محوری ایجاد شده در تیر پیوند کمتر مورد توجه قرارگرفته است و این تحقیق می تواند زوایای تاریک این اثرات  را روشن  نماید.

-اهداف تحقیق

هدف اصلی

هدف نهایی از طرح موضوع، بررسی تاثیر پارامترهای هندسی از قبیل (ارتفاع و عرض دهانه ی قاب بادبندی) بر میزان نیروی وارده بر تیرهای پیوند می باشد.

-اهداف فرعی

تغییر در کدام پارامتر اندازه عرض دهانه و ارتفاع دهانه، بیشتر بر روی پاسخ نیروی محوری تیر پیوند تاثیرگذار خواهد بود. همچنین نسبت مناسب ارتفاع به عرض دهانه ی بادبندی شده جهت رسیدن به ایجاد حداقل و حداکثر نیروی محوری در تیر پیوند تعیین می شود.

سوال های تحقیق

  سوال اصلی

اثرات پارامترهای هندسی قاب بر روی نیروی محوری ایجاد شده در تیر پیوند مهاربند واگرا چگونه خواهد بود؟

-سوال های فرعی

تاثیر کدام پارامتر هندسی بر نیروی محوری تیر پیوند بیشتر است؟

موقعیت بهینه ی و طول مناسب تیر پیوند با توجه به دهانه ی مهاربندی شده شده کجا و چقدر است؟

فرضیه های تحقیق

پارامتر های هندسی قاب می تواند تاثیر زیادی بر میزان نیروی محوری وارده بر تیر پیوند داشته باشد.

 تعریف مفاهیم و اصطلاح های تحقیق

حالت حدی: شرایطی که فراتر از آن سازه یا عضو مورد نظر برای سرویس دهی نامناسب بوده و انتظار می رود بعد از آن قابلیت استفاده بیشتر را نداشته باشد یا غیر ایمن گردد.

ضریب اهمیت: به ضریبی اطلاق می شود که برای در نظر گرفتن گروه خطر پذیری ساختمان استفاده می گردد.

تغییرمکان نسبی طبقه: تغییرمکان جانبی یک کف نسبت به کف پایین آن می باشد.

شکل پذیری: خصوصیتی از سازه است که در آن اعضاء در تمام یا قسمتی از طول خود، بدون تغییر قابل ملاحظه ای در مقاومت، قادر به قبول تغییرشکل های عمدتا پلاستیک می باشند.

قاب مهاربندی شده واگرا: قابی که در آن حداقل یکی از دو انتهای اعضای مورب در فاصله ی کمی از محل تقاطع تیر با ستون و یا تیر با عضو مورب دیگر، محور تیر را قطع نماید.

 

توضیح: 

 

 

منظور از A-B-C-D این است که A تعداد طبقات، B ارتفاع طبقات، C عرض دهانه ی وسطی و D طول تیرپیوند برحسب نسبت به طول دهانه ی وسط می باشند.


دانلود با لینک مستقیم


نرم افزار SAP : شبیه سازی مهندسی عمران : بررسی پارامترهای تیر پیوند مهاربند واگرا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد