رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله درمورد جرایم رایانه ای و سایبری65 ص

اختصاصی از رزفایل مقاله درمورد جرایم رایانه ای و سایبری65 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 65

 

فصل اول- رایانه، جرائم مربوط به آن و مفهوم سایبر

در این فصل به بررسی تاریخچه‌ای از رایانه‌، تعریف رایانه‌، هکر و... پرداخته می‌شود. هم‌چنین در مورد اینکه چطور رایانه‌ وارد زندگی بشر شد، جایگاه آن در روند پیشرفت علم و جرائم رایانه‌‌ای بحث می‌شود. در ادامه در مورد تاریخچه عنوان سایبر و اینکه سایبر چیست، تعاریف کشورهای دیگر از این عنوان و طبقه‌بندی آن بیان می‌گردد. در پایان نتیجه‌گیری از فصل گرفته می‌شود.

مبحث اول- رایانه

تعریف رایانه:

کامپیوتر دستگاهی است که سه عمل را می‌تواند انجام دهد. ابتدا یک سری ورودی را دریافت می‌کند، سپس پردازش کرده و در نهایت حاصل پردازش را به عنوان خروجی ارائه می‌دهد. پس هر دستگاهی که ورودی را دریافت کند، پردازش کند و خروجی را ارائه دهد، کامپیوتر نام دارد.

گفتار اول: اجزاء کامپیوتر

الف)سخت‌افزار کامپیوتر:

کامپیوتر در مرحله اول یک ماشین الکترونیکی مکانیکی است، یعنی از یک سری قطعات الکترونیکی و مکانیکی ساخته شده است. یک سری اجسام فیزیکی، کامپیوتر را تشکیل می‌دهند. از جمله قسمت‌های سخت‌افزاری می‌توان به چاپگرها، کابل‌های برق و سیم‌های ارتباطی، مدارات داخلی، نمایشگر و صفحه کلید اشاره کرد.

سخت‌افزار به قسمت فیزیکی یک سیستم از قبیل تراشه‌ها، بردها، کابل‌ها، بدنه و غیره گفته می‌شود.

ب)نرم‌افزار:

یک کامپیوتر در حقیقت یک ماشین الکترونیکی و مکانیکی است. این ماشین به خودی خود قادر به انجام کاری نیست و به وسیله یک سری دستورالعمل راه‌اندازی و با استفاده از آن کاری را انجام می‌دهد. به دستورالعمل‌هایی که باعث به‌کارگیری کامپیوتر می‌شوند، نرم‌افزار گفته می‌شود.

پ)تعریف اینترنت:

اینترنت شبکه گسترده بین‌المللی و از شبکه‌هایی است که به هر نوع رایانه‌ امکان می‌دهد تا بتواند با سایر نقاط جهان در ارتباط باشد، به گونه‌ای که این رایانه‌‌ها جزئی از یک دستگاه رایانه‌‌ای عظیم جهانی به‌شمار می‌روند. این شبکه که گسترده‌ترین شبکه جهانی است علاوه بر رایانه‌‌های مستقل و شبکه‌های کوچک محلی بیشتر شبکه‌های جهانی را نیز در دل خود جای داده است و امکان تبدیل اطلاعات را بین آنها فراهم نموده است، لذا اینترنت را مادر شبکه‌ها می‌نامند.

اینترنت از لحاظ فیزیکی تعداد زیادی کامپیوتر محلی است که به وسیله خط نوری، مایکروویو و ماهواره‌های وسیع و مداوم و غیر مداوم، به هم متصل شده‌اند و به یک زبان یا قرارداد مشترک با هم ارتباط برقرار می‌کنند. محور اصلی در اینترنت ارتباطات است و انتقال نظرات و تجربیات و هر چیز دیگر وسیله‌ای است به سوی این هدف. در یک کلام اینترنت مجموعه‌ای از هزاران شبکه کامپیوتری، دهها هزار کامپیوتر و میلیون‌ها کاربر است که همگی از واسطه‌های سازگار جهت ارتباط برقرار کردن با یکدیگر تبادل داده‌های دیجیتال استفاده می‌کنند.

ت)پست الکترونیک (Mail):

پست الکترونیکی سرویس ساده‌ای است که به دو نفر اجازه می‌دهد تا پیامشان را در یک زمان بسیار کوتاه به هم برسانند. پست الکترونیک شباهت‌های زیادی با سیستم پست معمولی دارد. هر کس می‌تواند در اینترنت یک آدرس یا mail داشته باشد.

جهت ارسال یک مطلب نوشتاری یا یک فایل صوتی یا تصویری که به صورت دیجیتال تبدیل شده است با استفاده از پست الکترونیک کاملاً قابل اطمینان می‌باشد. با به‌کارگیری پست الکترونیکی می‌توانید در گروه‌های بحث تخصصی دلخواهتان از گروه‌های خبری استفاده کنید. مزیت عمده پست الکترونیکی سرعت آن است. شما مجبور نیستید منتظر بمانید تا نامه‌ای تایپ شود ولی برخلاف یک تماس تلفنی، شما هنوز دارای یک گزارش مکتوب هستید. چنانچه بخواهید به ارسال اسنادی مبادرت ورزید، آنها را به پست الکترونیک واگذار کنید.

گفتار دوم- قابلیت‌های کامپیوتر

اطلاق جرائم کامپیوتری بر روی یک سری افعال مرتبط با کامپیوتر و تبیین دایره شمول و مصادیق آن با توجه به امنیت اینگونه افعال یکی از مشکلات متخصصان حقوق در این زمینه می‌باشد. ویژگی جرائم کامپیوتری با سایر جرائم را می‌توان در چند مورد خلاصه کرد:

اول آنکه شیوه ارتکاب آنها آسان است، آنها می‌توانند خسارت هنگفتی وارد نمایند، مثلاً بدون حضور فیزیکی در یک حوزه قضایی معین در آن حوزه مرتکب اینگونه جرائم شد و دست آخر اینکه در اغلب موارد غیرقانونی بودن آنها روشن نمی‌باشد. از سوی دیگر با پیشرفت تکنولوژی کامپیوتر راه‌های ارتکاب جرم فنی‌تر


دانلود با لینک مستقیم


مقاله درمورد جرایم رایانه ای و سایبری65 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد