رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله در مورد چگونگی ساخت دراورهای چوبی در کارگاه صنایع چوب 32 ص

اختصاصی از رزفایل مقاله در مورد چگونگی ساخت دراورهای چوبی در کارگاه صنایع چوب 32 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 42

 

ماشین اره فلکه یا اره نواری:

این ماشین شامل دو فلکه بالا و پایین است که معمولاً از جنس چدن ریخته گری می باشد. این دو فلکه به طور عمودی و دقیق در امتداد هم قرار گرفته اند فلکة پایینی در مکان خود ثابت و تنها توانایی چرخش دارد اما فلکه بالایی قابلیت جابجا شدن به بالا و پایین طرفین را دارد برای بالا و پایین کردن فلکة بالا از فرمان کوچکی که در زیر این فلکه قرار دارد استفاده می شود برای شل و سفت کردن تیغه می توان از این قابلیت فلکة بالا استفاده کرد. کج و راست شدن فلکة بالا از فرمان دیگری که در کنار فلکه قرار دارد استفاده می شود.

بانداژ فلکه: هدف از این کار عدم تماس مستقیم تیغه با فلز فلکه بوده و نیز نرمتر کردن حرکت ارة نواری را تأمین می کند و اینکه جنس بانداژ می تواند: لاستیک، پلاستیک، و یا برزنت باشد.

شیوة استقرار تیغه روی فلکه:

به هنگام نصب تیغه روی اره فلکه باید توجه کنیم که حتماً اره خاموش باشد ترجیحاً برق اتصال موتور را قطع کنیم. در هنگام باز کردن تیغه از ماشین نیز باید به این نکته توجه داشته باشیم: برای باز کردن تیغه ابتدا باید حفاظ های ماشین را باز کرد فلکة بالا را به سمت پایین حرکت داده تا تیغه کاملاً شل شود. اکنون تیغه آمادة خروج از دستگاه می باشد برای سوار کردن تیغه ابتدا باید تیغه را از داخل شکاف اصلی عبور داده بطوریکه دندانه های تیعه به سمت ما باشد. سپس روی فلکه پایین و بالا تیغه را مستقر کرده و با بالا بردن فلکة بالایی تیغه را در جای خود مستقر می کنیم.

باید توجه داشت تیغه روی فلکه طوری قرار بگیرد که دندانه های آن مستقیماً روی فلکه قرار نگیرد برای تنظیم این مسئله می توان از کج و راست کردن فلکة بالایی توسط فرمان کناری استفاده کرد.

در بعضی از ماشین های اره نواری برای حفاظت بیشتر از دستگاه که حاوی یک قطعه فنر و پدال می باشد به عنوان ترمز بر روی فلکه پایین استفاده می گردد در هر زمان که کاربر نیاز به توقف سریع داشته باشد می تواند با فشار بر روی پدال اره نواری متوقف نماید که حدوداً 30 ثانیه زمان می برد که در مقایسه با زمان عادی توقف اره نواری سه دقیقه که زمان ناچیزی می باشد این توقف می تواند به دلیل پاره شدن تیغه و جلوگیری از صدمه خوردن تیغه می باشد و یا به دلیل صرفه جویی در وقت در هنگام تغییر فرم برش و تغییر گونیایی ماشین باشد.

سیستم ستاره و مثلث:

برای روشن کردن ماشین اره نواری لازم است از کلید ستاره و مثلث استفاده شود دلیل استفاده از این کلید اینست که در ابتدا حرکت الکتروموتور باید تحت نیروی کم شروع شود و سپس نیروی آن افزایش یابد. در غیر اینصورت امکان سوختن الکتروموتور وجود دارد الکتروموتور در ابتدا با سیستم ستاره شروع به کار می کند سپس به حالت مثلث به کار خود ادامه می دهد در بعضی از ماشین ها این عمل به صورت اتوماتیک و در بعضی ماشین توسط کاربر با کلیدی که روی دستگاه مهیا شده انجام می شود یعنی هنگام خاموش کردن نیازی به رعایت دو


دانلود با لینک مستقیم


مقاله در مورد چگونگی ساخت دراورهای چوبی در کارگاه صنایع چوب 32 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد