رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله در مورد پروژه راه فرودگاه 37 ص

اختصاصی از رزفایل مقاله در مورد پروژه راه فرودگاه 37 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 42

 

 

عنوان:

پروژه راه

استاد:

دکتر ساداتی

دانشجو:

سیدمجید شریف‌الحسینی

شماره دانشجویی: m7944221029

زمستان 85

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (احمدآباد) در ۴۰ کیلومتری جنوب تهران میان بزرگراه تهران-قم و بزرگراه تهران-ساوه قرار گرفته است.

برنامهٔ ساخت این فرودگاه از پیش از انقلاب آغاز شده بود اما به دلایل مختلف ساخت آن با تأخیر مواجه شد. سرانجام در سال ۱۳۸۳ این فرودگاه رسماً آغاز به کار کرد و پروازهای آسیایی به این فرودگاه منتقل گردید

فرودگاه ۵/۱۳ هزار هکتاریفرودگاه ۵/۱۳ هزار هکتاری موسوم به فرودگاه بین المللی امام خمینی، در ۳۵ کیلومتری جنوب غربی تهران بین آزادراه تهران- قم و تهران- ساوه بنا شده است.به دلیل مسیر بسیار دور این فرودگاه از شهرهای مجاور، مقرر بود همزمان با افتتاح فرودگاه، شبکه مترو تا فرودگاه گسترش یابد. اما به دلیل نرسیدن این خط مترو، فرودگاه در شرایطی افتتاح می شود که مسافران برای رسیدن به شهرهای مجاور تنها قادر به استفاده از اتوبوس یا سواری های مستقر در فرودگاه هستند که با توجه به بعد مسافت قطعاً پرداخت هزینه های گزافی را از مسافران طلب می کنند. به عبارت دیگر، دسترسی به فرودگاه امام خود سفری گران قیمت خواهد بود که علاوه بر صرف هزینه بسیار، صرف زمان و حوصله بسیار را نیز می طلبد.جالب آن که فرودگاه بین المللی جدید از نظر سیستم های زیربنایی نظیر فاضلاب، مخابرات و غیره به شبکه های اصلی هیچکدام از شهرهای اطراف متصل نیست و به صورت مستقل، ملزم به پرداخت و تأمین کلیه هزینه های انشعاب برق، آب، مخابرات، سوخت و گاز است...براساس سیاست های در نظر گرفته شده برای احداث فرودگاه نیز علاوه بر احداث فرودگاه به صورت مرحله ای (تناسب با اعتبارات و امکانات اجرایی)، ترغیب سازمان های بهره بردار برای احداث ساختمان های مورد نیاز و جذب مشارکت بخش خصوصی در بهره برداری هر چه سریع تر منظور شده که به نظر برخی از مسئولان چندان توجیه پذیر نمی نماید.تأسیسات و تجهیزات اولیه منظور شده در فرودگاه برای بهره برداری اولیه منظور شده، به تدریج بهره برداری از فاز اول برای جابه جای ۵/۴ میلیون مسافر و به روایتی ۵/۶ میلیون مسافر صورت می گیرد.ظرفیت نهایی فرودگاه امام نیز ظاهراً ۴۰ تا ۴۵ میلیون مسافر در سال در نظر گرفته شده است. پیش بینی ۴۰ تا ۴۵ میلیون مسافر در سال (در صورت افتتاح کامل فرودگاه) زمانی کوچک به نظر می رسد که آن را با کشور کوچکی چون دبی مقایسه کنید.در این کشور برای اولین بار در سال ۱۹۵۹ دستور احداث فرودگاه صادر می شود. یک سال بعد میدان اولیه فرودگاه شامل باندی به طول ۱۸۰۰ متر افتتاح شده و پذیرای ۱۰ هزار مسافر می گردد.ظرف مدت ۴۲ سال (تا سال ۲۰۰۲) ظرفیت فرودگاه به ۱۶ میلیون مسافر و در سال ۲۰۰۳ به ۱۸ میلیون مسافر می رسد. همچنین براساس برنامه دراز مدت این کشور ظرف ۷ سال آینده فرودگاه دبی پذیرای ۴۰ میلیون نفر در سال خواهد بود و تا سال ۲۰۱۸ این رقم به ۷۵ میلیون نفر بالغ می شود.

باند

تعریف عوامل میدان پرواز:محوطه ای که هواپیما درآن تردد زمینی می کند، میدان پرواز نامیده می شود. درمیدان پروازعملیات بارگیری وباراندازی ازهواپیما،سواروپیاده شدن مسافران،سوخت گیری وآماده کردن هواپیما برای پرواز،تعمیرات و ...انجام می شود. همچنین کلیه ترددهای لازم برای دستیابی به امکانات زمینی برروی سطوح پروازی انجام می شود.

 

میدان پروازبه خاطرتنوع وظایف وکارکردهابه قسمت های مختلفی تقسیم می شودکه مهمترین اجزای آن عبارتندازباند پرواز، تاکسیروها (مسیرهای دسترسی) و اپرون ها (توقفگاه های)مسافری وباری.البته بسته به نوع فرودگاه،ابعادوتعدادعوامل فوق متغیر است.

باند :

اولین مصداقی که از سطوح پرواز یک فرودگاه درذهن مخاطب نقش می بندد،باند فرود هواپیما می باشد. باند


دانلود با لینک مستقیم


مقاله در مورد پروژه راه فرودگاه 37 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد