رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله درباره ترس

اختصاصی از رزفایل مقاله درباره ترس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله درباره ترس


مقاله درباره ترس

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

 فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحات:16

ترس مقدمه : ‹‹ ترس ›› حالت عاطفی بسیار پیچیده و نیرومندی است که با بسیاری از علائم اضطراب از جمله با ضربان قلب و نبض ، التهابات معدی ، عدم تمرکز اندیشه ، سرگیجه ، سردرد ، انقباض شدید عضلانی همراه است .

ترس نوعی بیماری تلقی می شود ، در زمان ما ، میلیونها انسان یک واهمة نهانی را با خود این سو آن سو می کشند ؛ این عده دچار بیماری هستند و متأسفانه این بیماران به ترس خود اگاهی ندارند و زمانی که به منظور درمان بیماری خود به پزشک مراجعه می کنند انوقت پزشکان متخصص با اینگونه    ‹‹ بیماران ترس ›› روبرو می شوند . امروزه همه پزشکان می دانند که ریشه بسیاری از بیماریهای جسمی ترس است که در سالهای اخیر تبدیل به یکی از خطرناکترین عوامل بیماری زا شده است .

 در عصر ما یکی از مشکلات جوامع بشری معضل ترس است و با نگاهی به اطراف خود به راحتی با گروه کثیری از افراد برخورد می کنیم که مبتلا به بیماری ترس می باشند می توان گفت ‹‹ بیماران ترس ›› از هر طرف ما را احاطه کرده اند .

ترس – در زمان ما – واقعاً میلیونها انسان را در سراسر جهان بیمار کرده ، در آلمان غربی ، اتریش ، سوئیس و بسیاری از کشورهای صنعتی ترس به عنوان انگیزة بیماری در حال پیشرفت است و ترس واقعاً انسان ها را فلج            می کند و از کار می اندازد .

تلقی مردم از ترس گونه های مختلف دارد . چه بسا ترسی که در نزد کودکان امری رایج محسوب می شود در نزد بزرگسالان غیر منطقی به شمار می آید . ترس از حیواناتی نظیر سگ ، گربه ، ترس از تاریکی ، تنهایی ، اشباح به عنوان ترس طبیعی برای خردسالان قابل قبول است ، در حالی که ترس از بلندی ، حشرات ، حیوانات عظیم الجثه ویژه بزرگسالان است . برخی از ترسها زودگذر و بعضی دیگر بسیار دیرپاست .

 ترس از دوران کودکی شروع می شود و یا ریشه در رفتار گذشته افراد بزرگسال دارد . لذا بچه ها ترس از پدر و مادر خود فرا می گیرند و این آغاز فاجعه است . 

 نوزاد و ترس :

بررسی های بالینی روانپزشکان بیانگر این است که نوزاد نیز چون کودکان و نوجوانان و حتی بزرگترها می ترسند . هر چند نوع ترس و دلهره بین نوزادان و بزرگترها دارای تفاوتهای آشکار است ، معهذا با توجه به مشخصات روانی ، این حالات آنان زیر عنوان ‹‹ ترس ›› قرار می گیرد .

‹‹ ترس ›› همراه نوزاد زاده می شود . نوزادان در حالت جنینی نیز با ترس آشنا می شوند و ترس مادرانشان از تاریکی ، حادثه ای غیر مترقبه ، رویدادی وحشت انگیز ، در دوران جنینی به انان انتقال می یابد .

در زمانهای بسیار دور ، همه مادران می دانستند که نوزاد قبل از هر چیز به محبت نیاز داردئ و این نیاز طبیعی است چرا که فرزند انسان ، آسیب پذیر ترین موجود در میان نوزادان همه جانداران است . امروزه پزشکان و رولانپزشکان بر این اعتقاد صحه گذاشته اند که نوزاد انسان برای ادامه حیات فقط به شیشه شیر احتیاج ندارد . بلکه بیشتر از همه تشنه محبت است ، چرا که از همه چیز رنج می برد و از بعضی رویدادهای عادی زندگی می ترسد .

 اینک مدت مدیدی از تحقیقات پزشک آمریکائی ‹‹ رنه اسپنسر ›› می گذرد . او ضمن مطالعات خود متوجه شد بچه هایی که از بدو تولد به علل مختلفی مدتی در بیمارستان و دور از دامان مادران خود به سر برده اند اکثراً از یک بیماری خاصی که توأم با ترس است رنج می برند . اسپنسر این بیماری را ‹‹ بیماری بیمارستانی ›› نامید . این بیماری در رشد جسمی ، فکری کودک تأثیر           می گذارد و گاه موجب اختلالات شدیدی در وجود او می شود مثلاً ممکن است تا 50 درصد از نیروی فکری کودک را کاهش دهد و متأسفانه بعضی از اوقات عوارض این بیماری غیر قابل جبران است .


دانلود با لینک مستقیم


مقاله درباره ترس
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد