فرمت فایل :powerpoint (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 21 صفحه
*به استناد اهداف تصریحی درخط مشی کیفی ایران خودرو مبنی بر :
پس از فروش در جهت جلب و ارتقائ رضایت مشتریان .
و سهم فعالیتهای معاونت مهندسی محصول در نیل به اهداف فوق ، رویکردی تحت عنوان ” تغییرات مهندسی جهت بهبود محصولات
جاری“ تدوین و جاری گردید.
PEPP ( PANORAMA EVALUATION PART & PRODUCT ) پیروی و از نتایج سودمند آن بهره میبرد لذا با الگو
برداری مناسب از این رویه اقدام به جاری سازی این رویه برای سایر محصولات نمود.
* مطابق با آنچه که در رویه PEPP نیز تعریف شده است این رویکرد همه واحدهای متاثر از بحث تغییرات مهندسی محصولات جاری
در کلیه مراحل طراحی ، الزامات قانونی و استانداردی ، تامین ، تولید ، کنترل کیفیت ، ابزار و تجهیزات ، لجستیک ، فروش و خدمات پس
از فروش را شامل میگردد.
* این رویکرد در ادامه استراتژی کلان کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو به شماره 003-02-62-221 با زیرهدف ارتقاء کیفیت محصول
تعریف میگردد وهمچنین در تعامل نزدیکی با رویکرد PDP جاری در معاونت طراحی و توسعه محصول جدید میباشد.
اجرای این رویکرد با در نظر گرفتن ویژگیهای مربوطه ، منتج به موارد ذیل گردیده است :
*در حال حاضر هرگونه اقدام اصلاحی و تغییر محصولات جاری در شرکت ایرانخودرو با بهره گیری از این رویکرد مورد بررسی و اجرا میگردد
و هرگونه تغییر بدون مستند سازی و اختصاص شماره MR قابل اجرا و قرار گرفتن در تعریف محصول ( BOM ، نقشه های ساخت
و مونتاژ) نمیباشد .
**از آنجا که کلیه جوانب تکنیکال یک تغییر از مرحله ایده تا مرحله اجرا ، مستند و قابل دسترس برای واحدهای مجری میگردد لذا به
حد زیادی ریسک اشتباه در اجرای تغییرات کاهش می یاد.
***با توجه به طبقه بندی فعالیت ها و مستندات ، هرگونه اقدام در زمینه بازنگری،مراجعات احتمالی بعدی و کسب تجربیات ، آگاهی و
ثبت و نگهداری سوابق مربوط به اجرای یک تغیر به آسانی امکان پذیر میباشد.
****روندی اجرای این رویکرد به گونه ای است که همه واحدهای درگیر در بحث تغییر محصول در شرکت ایرانخودرو با حوزه وظایف
مختلف از قبیل : طراحی ، تولید ، هزینه ، کیفیت ، تامین ، لجستیک ، برنامه ریزی تولید و تامین ، فروش و خدمات پس از فروش را
شامل میگردد.
***** در اجرای یان رویکرد همواره هدف های نظیر ، رضایت مشتری و ذینفعان ، اجرای بهینه تغییر، کاهش هزینه تولید و تامین ،
رقابت پذیری محصول در بازارهای داخلی و خارجی، حل مشکلات تامین و تولید و الزامات قانونی و زیست محیطی مد نظر قرار گرفته
است .
پاورپوینت درباره تغییرات مهندسی جهت بهبود محصولات جاری