رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت درباره ریاضی دانان ایرانی

اختصاصی از رزفایل پاورپوینت درباره ریاضی دانان ایرانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت درباره ریاضی دانان ایرانی


پاورپوینت درباره ریاضی دانان ایرانی

فرمت فایل :powerpoint (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 8 صفحه

ابو عبدالله محمدبن موسی خوارزمی در حدود سال 135هجری در شهر خوارزم متولد شد.وی یکی از مفاخر علمی ایران وجهان و از بزرگ ترین دانشمندان مسلمان در قرنهای گذشته است.

یکی از آثار خوارزمی کتاب جبر و مقابله است.این کتاب نخستین کتابی است که نام جبر را بر خود دارد و نام جبر به عنوان بخشی از ریاضی ،از نام این کتاب گرفته شده است.از این نظر ،خوارزمی را می توان یکی از بنیان گذاران علم جبر دانست.امروز جبر به شاخه ای مهم از ریاضی گفته می شود.

کتاب حساب خوارزمی در قرن دوازدهم هجری به زبان های اروپایی ترجمه شد و به «الخوریسمی»یا «الگوریسمی»که از نام «الخوارزمی»گرفته شده بود شهرت یافت.بعدها الگوریسم یا الگوریتم به معنای فن محاسبه(یعنی حساب)به کار رفت.امروزه الگوریتم به روشی از محاسبه گفته می شود که در آن محاسبه مرحله به مرحله انجام می گیرد و محاسبه هر مرحله به مراحل قبلی بستگی دارد.

 

مهمترین کتاب خوارزمی کتاب حساب ‌الجبر و المقابله است. کلمه‌یAlgebra از نام ین کتاب گرفته شده است. البتّه فقط قسمت اوّل ین کتاب به آنچه جبر می‌نامیم ارتباط دارد. بید بدانیم که ین کتاب به شکلی کاربردی و بری حلّ مسائل روزمره‌ی قلمرو اسلام نوشته شده است. خوارزمی در ین کتاب ابتدا اعداد طبیعی را معرّفی می‌کند و سپس به حلّ معادلات می‌پردازد. او معادلات خطّی و معادلات مربّعی را بررسی می‌کند. خوارزمی از نماد استفاده نمی‌کند و مسائل را با کلمات بیان می‌کند. او معادلات را در شش دسته رده‌بندی می‌کند. ین رده‌بندی با اجری جبر و مقابله انجام می‌شود؛ جبر یعنی جابجیی جملات بری مثبت بودن همه‌ی ضریب، و مقابله یعنی حذف جملات متناظر در دوطرف تساوی. رده بندی خوارزمی به ین صورت بود:

مربّع‌ها مساوی ریشه‌ها

. مربّع‌ها مساوی اعداد.

ریشه‌ها مساوی اعداد.

جمع ریشه‌‌ها و مربّع‌ها مساوی اعداد؛

جمع ریشه‌ها و اعداد مساوی مربّع‌ها


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت درباره ریاضی دانان ایرانی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد