رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه حسابداری با عنوان استاندارهای doc .iso

اختصاصی از رزفایل پروژه حسابداری با عنوان استاندارهای doc .iso دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه حسابداری با عنوان استاندارهای doc .iso


پروژه حسابداری با عنوان استاندارهای doc .iso

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 100 صفحه

 

مقدمه:

در جهان امروز هر لحظه با تحولات و تغییرات شگرف و برق آسایی مواجهیم. حرکت کیفیت گرایی در جهان تجارت، حرکتی تکاملی، مثبت و در عین حال توفنده و پر تلاش است که در دهه اخیر آغاز شده و به سرعت سراسر گیتی را فرا گرفته است.

استانداردهای ایزو 9000 در حقیقت یک الگوی عملی و موفق برای پاسخگویی به این حرکت توفنده است. الگویی که عنوان زیان مشترک جهانی را به خود اختصاص داده و هم اکنون بیش  از 450000 واحد تولیدی و خدماتی در سراسر دنیا موفق به دریافت گواهینامه ایزو 9000 شده‌اند.

اگر چه برخی از مدیران و کارشناسان در اولین برخوردها، با تردید به آن می‌نگریستند، اما به مرور و با ایجاد فرهنگ و بینش لازم و اثبات عملی بودن آن در تمامی واحدهای تولیدی و خدماتی که علاقمند به ارتقاء کیفیت محصولات و خدمات خود هستند، به تدریج شک‌ها تبدیل به یقین شد و مدیران به صورت روز افزون به استفاده از این استانداردها علاقه و تمایل نشان دادند. (کاوش، 1380، الف) خوشبختانه شناخت اهمیت و آغاز فعالیت در زمینه استانداردهای ایزو 9000 در صنایع تولیدی و خدماتی کشور دائماً در حال گسترش است.  دریافت اخباری همچون افزایش تعداد سازمان‌هایی که موفق به دریافت گواهینامه انطباق شده‌اند یا شروع فعالیت در کارخانجاتی که حتی در نقاط محروم قرار داشته و با همت دولت و تلاش مدیران، کارشناسان و کارگران ایثارگر تأسیس و به فعالیت اشتغال دارند یا آغاز فعالیت در سازمان های خدماتی، فنی و مهندسی و حتی آموزشی و همچنین استمرار فعالیت در بسیاری از سازمان‌ها و نزدیک شدن یا آماده بودن تعدادی از سازمان‌ها برای انجام ممیزی نهایی، همگی و همگی نویدی است امید بخش در ایجاد یا گسترش فرهنگ ارزش نهادن بر کیفیت در صنایع کشور؛ فرهنگی که عامل بقاء، عامل موفقیت و عامل استمرار موفقیت برای هر سازمان تولیدی یا خدماتی چه در بازارهای داخلی و چه در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی است. (پورشمس، 1382، ص 1)

آخرین اطلاعات غیر رسمی از مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، به عنوان نهاد ملی و مسئول و پشتیبان اجرای سیاستهای ارتقاء کیفیت کشور حاکی است که تاکنون بیش از 400 واحد تولیدی در کشور ما موفق به اخذ گواهینامه ایزو 9000 شده‌اند. امروزه دیگر کمتر مدیر یا کارشناسی را می‌توان یافت که به نقش و اهمیت کیفیت به عنوان مهمترین عامل توفیق در بازار رقابت و استانداردهای ایزو 9000 به عنوان مؤثرترین و موفقترین سازو کار دست یابی به کیفیت، اعتقاد وا اذعان نداشته باشد: مدلی که تاکنون بیش از 150 کشور جهان – از جمله کشور عزیز ما – آن را به صورت کامل پذیرفته اند. بدین لحاظ امید و انتظار می رود این روند در سال های آینده نیز رشد شتابنده‌ای داشته  باشد. (کاوش، 1380، الف) شاید در حال حاضر ضرورت داشته باشد (مشابه برخی از کشورهای در حال توسعه) تا در جهت شتاب بخشیدن به فعالیت‌های مؤثر، جلوگیری از دوباره کاری‌ها و یا اشتباهات و بالاخره به ثمر رسیدن سریع‌تر فعالیت ‌های آغاز شده، یک یا چند سازمان دولتی مرتبط با صنایع، پیشقدم گردیده و با همکاری متخصصان، مشاوران و بخصوص مدیران و کارشناسان صنایع دارای گواهینامه، انجمن یا جامعه‌ای را به وجود آورند تا در آن، همگی اعضاء صادقانه و مسئولانه و بر طبق یک برنامه زمانی منظم، آموخته‌ها و تجارت خود را در اختیار یکدیگر و سایر مدیران و کارشناسان مشتاق صنایع و بخصوص صنایعی که می‌خواهند با اتکاء بر نیرو و دانش کارکنان خود و به صورت مستقل فعالیت نمایند، قرار دهند. حفظ و محرمانه تلقی کردن تمامی اطلاعات، آموخته‌ها و تجارب فقط و فقط برای خود، نوعی خودخواهی و بی مسئولیتی است. اگر میهن خود را خانه اصلی خود بدانیم و در برابر آن مسئول باشیم، اگر موفقیت خود را وابسته به امید، نشاط، رضایت و موفقیت هم میهنان خود بدانیم، آن وقت است که ضرورت مسئولیت پذیر بودن برای انتقال اطلاعات، آموخته‌ها و تجارب به مشتاقان تلاشگر و صادق که همواره نیز حق‌شناس باقی خواهند ماند، بیشتر مشخص می‌گردد. دین مبین اسلام با زیبایی تمام، زکوه علم را در نشر علم می‌داند. (پورشمس، 1382 ، ص1)

 

فهرست مطالب:

مقدمه    

اطلاعاتی درباره سازمان بین‌المللی استاندارد (ISO)          

فراتر از ISO 9000 و ISO 14000     

نام ISO  

غیر دولتی           

اختیاری

اتفاق نظر           

وظیفه ISO          

رعایت استانداردها

گواهینامه ISO 9000 و ISO 14000    

برچسب محصول نیست       

علامت ISO        

سازمان ISO و استانداردهای مدیریت کیفیت       

تاریخچه استانداردهای مدیریت کیفیت  

ISO 9000 – 1994

ISO 9000 – 2000            

ISO 14000        

QS 9000/ISO TS 16949   

مبانی مدیریت کیفیت          

تغییر در مفهوم کیفیت         

مفهوم کیفیت        

کیفیت از دیدگاه ISO 9000   

واژه‌های عمومی   

مفاهیم مربوط به کیفیت       

اصطلاحات مربوط به ابزارها و فنون              

نیازمندی‌های نظام مدیریت کیفیت       

نیازمندی‌های 1994 – ISO 9000     

نیازمندی‌های ISO 9000 – 2000       

نیازمندی های QS 9000/ISO TS TS 16949     

اجرای استانداردهای مدیریت کیفیت در سازمان               

تصمیم و مأموریت

خط مشی کیفیت    

انتخاب محدوده     

طرح‌ریزی پروژه  

تجزیه و تحلیل شرکت و فرایندهای آن  

ارزیابی مقدماتی    

طراحی نظام مدیریت کیفیت و ساختار مستندات  

انتخاب و‌ آموزش ممیزین داخلی         

مستندسازی نظام مدیریت کیفیت         

ایجاد ارتباط و انتخاب ممیز  

استقرار نظام مدیریت کیفیت 

ممیزی خارجی (ممیزی گواهینامه)     

بازاریابی            

فهرست منابع و مآخذ

 

منابع ومأخذ:

امیران، حیدر (1375)، مجموعه ISIRI & ISO9000 ، جلد سوم: مستندسازی روشهای اجرایی، چاپ مؤسسه الهادی، شهریور ماه، چاپ اول.

پورشمس، مهرداد (1382)،‌ نکاتی کلیدی در استانداردهای ایران- ایزو 9001، چاپ بسیج دانشجویی دانشگاههای تهران، چاپ اول.

رضائی، کامران (1382)، دوره جامع آموزشی- کاربردی تربیت سرممیزان حرفه‌ای  ISO 9000: 2000 ، چاپ معاونت تضمین مرغوبیت سازمان صنایع هوا فضا، چاپ اول.

شرکت کاوش (1380)، مبانی مدیریت کیفیت بر اساس استانداردهای

ISO 9000 / QS 9000، چاپ کاوش،‌ شهریور ماه، چاپ اول.

مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل (1382)، خط مشی ایزو برای 2004-2002‌، چاپ مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، چاپ اول.


دانلود با لینک مستقیم


پروژه حسابداری با عنوان استاندارهای doc .iso
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد