رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سیستم عامل

اختصاصی از رزفایل سیستم عامل دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

سیستم عامل


سیستم عامل

 

سیستم عامل چیست ؟

سیستم عامل مهمترین برنامه ای است که بر روی یک کامپیوتر اجراء می گردد و امکانات لازم به منظور اجرای هر نوع برنامه دیگر را فراهم می نماید .

سیستم عامل (به انگلیسی: Operating System) با حروف اختصاری OS اساسی ترین برنامه سیستمی است که مدیریت کلیه منابع سیستم را به عهده گرفته و زمینه ای را فراهم می سازد که برنامه های کاربردی می توانند بر روی آن نوشته شوند .

سیستم عامل اصلی‌ترین و مهمترین نرم‌افزار در یک کامپیوتر است که مدیریت منابع سیستمی را بر عهده دارد . سیستم عامل برنامه بزرگ و مفصلی است که ارتباط بین کاربر و اجزای سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوتر از طریق آن برقرار می شود . برای مثال ایجاد پرونده های مختلف و نوشتن آنها بر روی دیسک ، ایجاد تغییرات در آنها ، حذف آنها از روی دیسک ، ایجاد امکاناتی جهت استفاده از کامپایلرها و مفسرهای مختلف ، آوردن برنامه‌ها به حافظه RAM و فعال کردن آنها و نظارت بر نحوه اجرای آنها ، فرستادن نتایج به دستگاههای خروجی از جمله اعمالی است که توسط سیستم عامل انجام می گیرد .

سیستم عامل دو کار عمده انجام می‌دهد :

در نگرش پایین به بالا ، منابع منطقی ( مانند فایل ها ) و منابع فیزیکی ( مانند دستگاه های سخت افزاری ) رایانه را مدیریت و کنترل می‌کند .

در نگرش بالا به پایین ، وظیفه سیستم عامل این است که یک ماشین توسعه یافته ( Extended Machine ) یا ماشین مجازی ( Virtual Machine ) را به کاربران ارائه کند تا آنها بتوانند آسان تر برنامه نویسی نمایند و درگیر پیچیدگی های سخت افزاری رایانه نشوند .

فایل ورد 73 صفحه

 


دانلود با لینک مستقیم


سیستم عامل
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد