رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد عینک آفتابی مناسب از نظر پزشکان

اختصاصی از رزفایل تحقیق در مورد عینک آفتابی مناسب از نظر پزشکان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 3

 

عینک آفتابی مناسب از نظر پزشکان

چشم یکی از اعضای بسیار حساس و آسیب پذیر در مقابل عوامل مختلف به ویژه نور آفتاب است. اشعه ماوراء بنفش ساطع شده از نور خورشید، لطمات جبران ناپذیری به شبکیه چشم وارد می کند که در صورت تداوم تأثیر اشعه ماوراء بنفش بر شبکیه، نابینایی اتفاق می افتد. استفاده از «عینک آفتابی» یکی از بهترین شیوه های محافظت از چشم درمقابل نور خورشید است، اما پزشکان بر انتخاب نوع عینک تأکید دارند. پزشکان و پژوهشگران آکادمی بینایی سنجی آمریکا نکاتی را برای انتخاب «عینک آفتابی» بیان می کنند که در پی می آید.

خورشید و چشم

با شدت گرفتن تابش آفتاب در تابستان محافظت از چشم بیش از فصول دیگر ضروری به نظر می رسد. چرا که اشعه ماوراءبنفش خورشید تأثیر بسیار مخربی بر چشم به ویژه قرنیه و شبکیه چشم وارد می کند.پژوهش های آکادمی بینایی سنجی آمریکا (American Academy of opthalmology) نشان می دهد تابش نور سفید خورشید به چشم، باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری آب مروارید (Cataract) و از بین رفتن لکه زرد یا دژنره شدن لکه زرد (Macular degeneration) می شود (لکه زرد؛ نقطه ای در شبکیه چشم است که وضوح دید آن از همه نقاط شبکیه بیشتر است)؛ این دو بیماری از علل اصلی کم بینایی و سپس نابینایی در سن کهولت است. از سوی دیگر اشعه ماوراءبنفش خورشید (UV) می تواند آسیب های جدی و جبران ناپذیری را به چشم به ویژه به قرنیه و شبکیه چشم وارد کند.

ویژگی های عینک آفتابی مناسب

 

اشاره کردیم که یکی از روش های مطمئن و مؤثر برای جلوگیری از آسیب چشم در اثر تابش نور آفتاب استفاده از عینک آفتابی است، اما عینک آفتابی باید دارای شرایط ویژه ای باشد تا خود عاملی جهت افزایش آسیب به چشم نباشد. براساس اعلام آکادمی بینایی سنجی آمریکا، عینک آفتابی باید دارای ویژگی هایی به این شرح باشد:* عینک انتخابی باید بتواند به خوبی چشم را در مقابل نفوذ اشعه ماورای بنفش خورشید محافظت کند، چرا که با زدن عینک آفتابی به چشم مردمک چشم گشادتر شده و نور بیشتری به چشم وارد می شود. اگر عینک آفتابی نتواند مانع ورود اشعه ماوراء بنفش خورشید به چشم شود، شبکیه به راحتی در معرض نور UV قرار گرفته و به سرعت تخریب می شود. بنابراین عینکی را انتخاب کنید که شیشه های آن در مقابل نور UV نفوذناپذیر باشد.* میزان تیرگی شیشه عینک ربطی به مقاومت آن در مقابل نفوذ نور خورشید ندارد. از روی شناسنامه عینک از میزان مقاومت آن در برابر نور خورشید به ویژه نور سفید و نور UV آگاه شوید.* عینک باید بتواند چشم را در مقابل اشعه های دیگر خورشید نیز بیمه کند.* اشعه خورشید نباید از کناره ها یا بالای عینک به چشم نفوذ کند. در واقع چشم باید به طور کامل تحت پوشش شیشه ها و قاب عینک قرار بگیرد.* اگر از عینک طبی استفاده می کنید، بهتر است برای انتخاب عینک آفتابی نزد کسی بروید که عینک طبی را از او خریداری کرده اید.* برای انتخاب عینک آفتابی مناسب، حتما با چشم پزشک مشورت کنید. این نکته برای افرادی که عینک طبی استفاده می کنند، ضروری است.* بهتر است، از عینک هایی که قبلا کیفیت آنها تایید شده، استفاده کنید؛چرا که کیفیت انواع جدید عینک با مارک های جدید چندان مطمئن نیست.* سعی کنید شیشه عینک، خش بر ندارد. این مسأله از کیفیت عینک می کاهد. خش های روی شیشه عینک مانند منافذی برای نفوذ نور عمل کرده و به چشم آسیب وارد می شود.پزشکان آکادمی بینایی سنجی آمریکا استفاده از عینک آفتابی را در فصل تابستان و زمستان ضروری می دانند.

موارد استفاده از عینک

اگر چه پزشکان استفاده از عینک آفتابی را در تمام فصول سال توصیه می کنند، اما استفاده از عینک آفتابی در تابستان و زمستان ضروری است.در فصل تابستان به جهت افزایش شدت تابش نور خورشید، گرمای هوا، باز تابش نور از سطح آسفالت، ساختمانها به ویژه ساختمان های دارای شیشه های بلند و زیاد و در فصل زمستان به جهت بازتابش نور خورشید از سطح سفید برف استفاده از عینک آفتابی توصیه می شود.علاوه بر این نگاه کردن به ماسه های داغ کنار ساحل، سطح صخره ها به هنگام کوهنوردی، سطح مواج آب دریا به ویژه در فصل تابستان و به هنگام رانندگی به جهت بازتابش نور از سطح ماشین(کاپوت ماشین) به چشم استفاده از عینک آفتابی ضروری است.و کلام پایانی: استفاده نکردن از عینک آفتابی باعث سوزش و خارش چشم، تورم چشم و سردرد در مراحل اولیه شده و با ادامه بی توجهی به چشم عوارضی چون خشکی سطح قرنیه، آسیب به قرنیه، شبکیه، لکه زرد و در نهایت کوری ایجاد خواهد شد؛ اما توجه کنید برای حفاظت از چشم محافظی مناسب برای آن انتخاب کنید.منبع:همشهری آنلاین/ن


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد عینک آفتابی مناسب از نظر پزشکان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد