رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله کامل در مورد محیط زیست

اختصاصی از رزفایل مقاله کامل در مورد محیط زیست دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله کامل در مورد محیط زیست


مقاله کامل در مورد محیط زیست

توضیحات بیشتر و دانلود فایل *پایین مطلب *, فرمت فایل: Word  قابل ویرایش و آماده پرینت.

تعداد صفحه :220

قابل اطمینان ازجامع و کامل بودن پروژه

 

گزارش بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهری اکباتان:

تصفیه خانه اکباتان واقع در شهرک اکباتان می باشد . شبکه جمع آوری فاضلابی که وارد این تصفیه خانه می شود از نوع مجزا است . فاضلاب شهری وارد پروسه تصفیه می شود و فاضلاب سطحی وارد لاگون هوادهی می شود البته در این لاگون انشعابات غیر مجاز نیز وارد می شود .

با توجه به اینکه سیستم مجزا است به تبع حجم ورودی تصفیه خانه پائین تر است و بار الی بالاتر می باشد . فاضلاب بعد از ورود از شبکه به تصفیه خانه وارد تصفیه اولیه می شود . در این قسمت  آشغالگیر تعبیه شده است

 . دو نوع : مکانیکی و دستی ( آشغالگیر دستی برای مواقع ضروری )بعد از جداسازی مواد معلق درشت از فاضلاب ، فاضلاب وارد یکی دیگر از مراحل تصفیه اولیه می شود .وارد دانه گیر می شود.

دانه گیر :

 دانه گیر مخروطی شکل است این قسمت مخروطی باعث می شود . براساس قانون ظروف مرتبطه دانه ها گیر می افتند و از طریق پمپ ارشمیدسی از عمق دانه های گیر افتاده گرفته می شوند و به بالا می آیند و وارد دمپر می شوند و توسط کامیون های کوچکی حمل می شوند. 

سپس فاضلا وارد حوضچه تقسیم می شود و در دو جهت مساوی تقسیم می شود . از زیر لاین ( پیاده روی ) تصفیه خانه به صورت زیر گذر وارد حوضچه های هوادهی  می شود .در آنجا به وسیله هواده ها هوادهی می شود .بعد از هوادهی برای اینکه زمان ماند طولانی تری داشته باشد از مسیر طولانی تری وارد مسیر کانال خروجی می شود . زمان ماند 12 ساعت می باشد .در این مرحله جرم سلولی تولید می شود .که آب از لجن تا 60 درصد جدامی شود .

 در حین خروج سنسور اندازه گیری اکسیژن مقدار O2    را اندازه می گیرد . مقدار اکسیژن محلول باید بین 0.4- 0  باشد اگر صفر شود یعنی هوادهی کافی نبوده است و کم صورت گرفته است . هواده هارا افزایش می دهیم .

اگر بیشتر از 0.4 باشد میکروارگانیسم ها کم است و اکسیژن افزایش یافته است پس باید لجن برگشتی افزایش دهیم .

فاضلاب از زیر گذر وارد حوض ته نشینی ثانویه می شود .در آنجا بعد از زمان ماند مواد معلق ریز و مواد آلی ته نشین شده و پساب از سرریز ها بیرون می ریزد . لجن ته نشین شده را وارد حوض تغلیظ لجن می کنیم که سربسته است .سپس لجن را وارد سیستم Batch    می نمائیم هوادهی می شود.باکتری ها در فاز خودتخریبی قرار گیرند . (در سیستم Batch   ،20روز مواد آلی اضافه نمی شود .)دو حالت پیش می آید .1- از نظر بیولوژیکی : باکتری ها وارد فاز خودتخریبی می شوند .

2- از نظر فیزیکی : کاهش حجم صورت می گیرد .

لجن از این قسمت واررد قسمت اصلاح لجن می شود  به طور مثال کلرور فریک اضافه می کنیم غلظت Mlss  افزایش می یابد و راحت آبگیر ی می شود . یا از آهک استفاده می شود .و سپس وار د بستر های سانتریفوژ می شود آنها مثل ماشین لباسشویی عمل می کند لجن را تا 90 درصد تغلیظ می کند . لجن آبگیری شده و به بدنه سانتریفوژ می چسبد و توسط پمپ ارشمیدس خراشیده می شود و داخل دمپر ها ریخته می شود .و به عنوان کود در کشاورزی استفاده می شود .

لجن برگشتی : همانطور که گفته شد اگرچه اکسیژن 0.4 یا بیشتر باید لجن ته نشین یافته حوض ته نشینی ثانویه را وارد قسمت هوادهی  می کنیم .

پساب خروجی حوض ته نشینی ثانویه  کلر زنی می شود .و از آنجا وارد رودخانه فیروز آباد می

شود .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نتیجه گیری:

می توان این طور نتیجه گیری کرد که با پیشرفت روز افزون جوامع و رشد جمعیت و کمبود وقت و رقابت شدید اقتصادی باید به روش جمع آوری فاضلاب علمی تر و مهندسی اندیشید و رایانه را به خدمت گرفت . استفاده از نرم افزار شاید در مراحل اولیه مشکل به نظر برسد ولی با مطالعه علم کامپیوتری می توان به نحو احسن از آن استفاده کرد . البته تجزیه و تحلیل اطلاعات و داشتن دانش بهداشت محیطی نیز بسیار لازم است . چرا که کتب خود آموز فقط راه کار را به ما نشان می دهند بقیه مسائل به عهده خودمان است .

 

 مقاله کامل در مورد محیط زیست ,فرمت فایل word  شامل 220 صفحه. مناسب جهت انجام تحقیقات، پروژه های کارآموزی دانشجویی

 


دانلود با لینک مستقیم


مقاله کامل در مورد محیط زیست
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد