رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروپوزال رشته جغرافیا شناخت توانمندی های طبیعی چهارمحال و بختیاری

اختصاصی از رزفایل پروپوزال رشته جغرافیا شناخت توانمندی های طبیعی چهارمحال و بختیاری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروپوزال رشته جغرافیا شناخت توانمندی های طبیعی چهارمحال و بختیاری


پروپوزال رشته جغرافیا شناخت توانمندی های طبیعی چهارمحال و بختیاری

دانلود پروپوزال رشته جغرافیا شناخت توانمندی های طبیعی چهارمحال و بختیاریبافرمت ورد وقابل ویرایش در20صفحه

بیان مسئله

   بررسیها نشان مید هد که کشور ما ایران با توجه به آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی بی نظیر و دارا بودن چهار فصل سال ، در رتبه های یک رقمی مناطق مستعد جلب گردشگر قرار دارد ، در حالیکه به دلیل مشکلات متعدد ، توریسم و گردشگری  نقش بسیار ضعیفی در اقتصاد جامعه ما ایفا می کند ، به گونه ای که در آمد سالیانه کشور ما از گردشگران خارجی 600 میلیون دلار است ، ولی درآمد سالانه کشور هایی نظیر آمریکا 85 میلیارددلار ، اسپانیا با 65 میلیارد دلارو ترکیه 21 میلیارد دلار در موقعیت بسیار متمایزی قرار دارند . بنابراین به اتکای به این ظرفیت ما قادریم که از رهگذر توسعه صنعت توریسم ، در آمد ، اشتغال ، تولید را در کشور متحول کنیم .

    یکی از زمینه های بسیار مساعد گردشگری در کشور ما اکوتوریسم است که به دلیل بکر بودن  مناطق طبیعی ، وجود تنوع اقلیمی ووجود گونه های گیاهی[1] و جانوری[2] بی نظیر جزء مساعد ترین مناطق جهان است ،جهانگردی را می توان یک صنعت مادر محسوب داشت، بطوریکه اکثر بخشهای اقتصادی از جریان پول ناشی از جهانگردی بین المللی و ملی بهره می بردند. کشور ایران به طور بالقوه از جمله کشورهائی است که می تواند هر ساله میلیونها جهانگرد را بپذیرد و با بسط امکانات و تسهیلات به کسب درآمد هنگفتی نائل شود . نوآوری ها و تحولات سریع و اساسی در وسایل ارتباطی، رشد نسبی درآمد مردم و همچنین افزایش وسایل نقلیه، احداث و گسترش جاده های زمینی و توسعه خطوط هوائی و کوتاه شدن زمان مسافرت، موجب تغییرات اساسی در نحوة جهانگردی شد .

هم اکنون مسافرت بُعد ماجراجویانه و یا صرفاً وقت گذرانی خود را که ویژه تعداد قلیلی از مردم ثروتمند بود تا حد زیادی از دست داده و بر یکی از خدمات اجتماعی و عمومی تبدیل شده است.

امروزه بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان، جهانگردی را بهترین راه برای اعتلای فرهنگ ، ایجاد تفاهم جهانی و صلح و مودت بین المللی و دستیابی به درآمدهای سرشار اقتصادی می دانند
(محلاتی، 1380 ، ص 14) .

یکی از زمینه های طبیعی مناسب در ایران تالابها می باشند که به دلیل وجود چشم انداز های طبیعی ، گونه های گیاهی و جانوری و واقع شدن در مسیر کوچ پرندگان جزو جاذبه های بسیار مستعد گردشگری کشورهستند .

وجود چشمه های آب معدنی گرم و سرد به منظور آب درمانی بهره وری در خواص بیولوژیکی، شیمیائی این آبها، وجود پتانسیلهای طبیعی آبی مانند تالابها، رودخانه ها، باتلاقها و مردابها از دیگر زیبائیهای این کشور است که طبیعت زیبایی را در خود و اطرافشان بوجود آورده است اینها از جلوه های خاص ایران زمین اند . (کرمی، 1378)

تالابها از دیگر چشم اندازهای طبیعی ایران می باشند که یکی از این تالابها در استان چهارمحال و بختیاری شهرستان بروجن بخش بُلداجی واقع شده است که چغاخور نام دارد و توان بالائی را از نظر اکوتوریستی برای جهانگردان دارا می باشد

اهمیت و ضرورت تحقیق

 

 صنعت گردشگری (توریسم) امروزه به عنوان یک صنعت درآمدزا و یک مقوله بسیار مهم در روند توسعه اقتصاد جهانی می باشد که می تواند نقش بسزائی را در گسترش و پیشرفت کشورهای جهان داشته باشد و این صنعت باعث شده است که کشورهای مختلف جهان برای رسیدن به توسعه پایدار گامی بسیار اساسی را در راستای این صنعت بردارند.

ایران کشوریست که به لحاظ قابلیتهای تاریخی، فرهنگی و طبیعی به لحاظ گردشگری می تواند با راهکارها و راهبردهای مختلف پیشرفت بسیار چشمگیری برای رسیدن به توسعه پایدار در گردشگری داشته باشد.

منطقه مورد مطالعه یعنی استان چهارمحال بختیاری که از مرکز آن به عنوان بام ایران یاد می شود جاذبه های فراوان گردشگری دارد که در صورت شناسائی این قابلیتها و همچنین برنامه ریزی دقیق می تواند نقش مهمی را در جذب گردشگران داخلی و خارجی و همچنین توسعه این صنعت داشته باشد.

در این پژوهش به دلیل توانهای طبیعی و اکوتوریستی استان که دارای توان بسیار بالائی برای توسعه گردشگری می باشد، بنابه ضرورت عنوان این پژوهش را در این راستا انتخاب نموده ایم که مطالعه حاضر ماحصل این امر می باشد

 

 


دانلود با لینک مستقیم


پروپوزال رشته جغرافیا شناخت توانمندی های طبیعی چهارمحال و بختیاری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد