رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد عوارض تغذیه نامناسب

اختصاصی از رزفایل تحقیق در مورد عوارض تغذیه نامناسب دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 5

 

عوارض تغذیه نامناسب

به گفته متخصصان ، ابتلا به بیماریهای گوارشی و کبدی همچون بیماریهای التهابی روده و کبد چرب و بیماریهای قلبی در جهان رو به افزایش است که مهمترین علت بروز این بیماری ها تغذیه نامناسب است . دکتر سید محمود اسحاق حسینی ، فوق تخصص گوارش با بیان این مطلب گفت : امروز به دلیل رواج شهرنشینی ، تغییر در شیوه زندگی و تبعیت از برنامه های غذایی ناصحیح ، ابتلا به بیمارهایی همچون هپاتیت ، سوء هاضمه ، کبد چرب ، سرطان معده و روده شایع شده است . وی با اشاره به این که همچنین امروزه بیماری ایست قلبی شایع ترین علت مرگ بعد از تصادفات جاده ای درکشور های در حال توسعه همچون کشور ما محسوب می شود . افزود منشا بروز این بیماری ها مصرف زیاد غذاهای چرب ، پرحجم اما کم کالری است که موجب بروز دیابت ، چربی و فشار خون و به دنبال آن اضافه وزن می شود. دکتر حسینی افزود شیوع بیماری کبد چرب را در کشورهای درحال توسعه و توسعه یافته هشدار دهنده است و اظهار داشت این بیماری خاموش و مرموزی است که تا زمان پیشرفت بیماری بی علامت و ناشناخته باقی می ماند و در مراحل پیشرفت بیماری نیز بافت کبدی به طوری از بین می رود که فرد ، نیازمند پیوند کبد و صرف هزینه سرسام آور است .

عوارض روزه داری ناشی از تغذیه نامناسب است

عوارض روزه داری ناشی از تغذیه نامناسب استیک کارشناس ارشد علوم تغذیه گفت: عوارض سوء حاصل از روزه گرفتن، ناشی از تغذیه نامناسب به ویژه در وعده سحر است و ارتباط مستقیمی با خود روزه داری ندارد.

لادن صدیقیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه انرژی مورد نیاز جهت انجام فعالیت روزمره، با صرف سحری تأمین خواهد شد، اظهار کرد: غذاهای دیرهضم نظیر نان، برنج و سیب زمینی که دارای کربوهیدرات های پیچیده هستند و همچنین میوه، سبزی، غلات و حبوبات گروه‌های غذایی مناسبی برای وعده سحری هستند. از سویی دیگر بهتر است از مصرف غذاهای سرخ شده، پرچرب و شیرین در این وعده غذایی خودداری گردد.

وی افت فشار خون روزه داران را به هنگام افطار یکی از عوامل سر درد عنوان کرد و افزود: بهترین رژیم غذایی برای افطار، رژیمی حاوی مایعات و قندهای ساده و با قابلیت جذب سریع می باشد، لذا بهتر است روزه داران با خرما، آب گرم ، چای و شیر افطار کنند تا بدنشان جهت صرف دیگر مواد غذایی آماده گردد.

این کارشناس ارشد تغذیه ادامه داد: در صورتی که افطار با حجم زیادی از غذاها و مایعات آغاز گردد، اشباع ناگهانی معده موجب اختلال در جریان خون خواهد شد و این امر ممکن است سوء هاضمه و دیگر علائم ناراحت کننده گوارشی را در پی داشته باشد.

صدیقیان اضافه کرد: عدم پیروی روزه داران از برنامه صحیح و مناسب غذایی می تواند عوارضی همچون افزایش چربی‌ های نامطلوب خون را به همراه داشته باشد و از سوی دیگر موجب افزایش وزن، افزایش فشار خون ، یبوست، ضعف حافظه ، نفخ، خستگی ، گیجی و احساس سنگینی در دستگاه گوارش گردد.

این کارشناس ارشد علوم تغذیه، روزه گرفتن را فرصت مناسبی برای استراحت دستگاه گوارش دانست و اظهار داشت: بدن انسان برای حفظ سلامتی ، همواره مقداری چربی را به عنوان منبع انرژی در نقاط


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد عوارض تغذیه نامناسب
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد