رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت ایمن سازی کودکان

اختصاصی از رزفایل دانلود پاورپوینت ایمن سازی کودکان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت ایمن سازی کودکان


دانلود پاورپوینت ایمن سازی کودکان

دسته بندی : پاورپوینت _ پزشکی _ بهداشت

نوع فایل:  ppt _ pptx ( قابلیت ویرایش متن )

فروشگاه فایل » مرجع فایل


 قسمتی از اسلاید متن ppt : 

 

تعداد اسلاید : 126 صفحه

Immunization work shap کارگاه ایمن سازی بسم الله الرحمن الرحیم تاریخچه پیشینه ایمن شناسی و پایه علمی آن به هزاره قبل از میلاد مسیح (ع) می رسد.
مهرداد ششم (121 ق م) چون نسبت به اطرافیان خود، حتی مادرش مشکوک بود، روزانه و بمقدار بسیار اندک از سم ارسنیک استفاده می نمود و در طی زمان این مقادیر نیز افزایش یافت تا هنگامیکه توانست نسبت به مقادیر کشنده این سم مقاومت نماید. در قرن دهم میلادی ابوبکر محمدبن زکریای رازی پزشک ایرانی آبله را از نظر بالینی تشریح نمود و عنوان کرد بهبودی از آبله با ایمنی بسیار طولانی همراه می باشد. ابوعلی سینا در قرن یازدهم میلادی نظریه خود را در مورد ایمنی اکتسابی ارائه نمود.
پزشکان کشور پهناور چین از دیر زمان متوجه این مطلب مهم شده بودند که استنشاق ذرات خشک شده آبله باعث پیشگیری از بروز این بیماری می شود.
سپس در خاورمیانه طی قرن 13-12 میلادی روش آبله کوبی بین جلدی با استفاده از ذرات زخم خشک و سائیده شده آبله بین مردم مرسوم گردید. در قرن هجدهم میلادی پیلارنی و تیمونی این روش را به انگلستان بردند و خانم ماری ورتلی مونتاگو آن را اشاعه داد.
ادوارد جنر در قرن هجدهم(1798 میلادی) متوجه شد که تلقیح زخم های خشک شده آبله گاوی می تواند انسان را از آبله انسانی حفاظت نماید.
این کشف از آنجا ناشی شد که ملاحظه کرد شیردوشانی که با سرپستان گاو مبتلا به آبله گاوی در تماس می باشند، در مقابل ابتلاء به آبله انسانی مقاومت می نمایند. لوئی پاستور حدود یکصدسال بعد بافتخار کشف ادوارد جنر انگلیسی، اصطلاح واکسین را وضع نمود که بر گرفته شده از کلمه لاتین واکی (Vacca) به معنای ماده گاو می باشد.
پیشینه تاریخی ایمنسازی 3000 سال قبل از میلاد شواهدی دال بر استفاده پودر خشک آبله انسانی در داخل بینی بدست آمده است. 2000 سال قبل از میلاد بهره گیری از پودر خشک آبله انسانی در داخل بینی در چین به ثبت رسیده است. 1500 سال قبل از میلاد اهالی ترک (ترکیه امروزی) با واریولاسیون یعنی کاشت پودر خشک آبله در زخم پیشگیری از آبله را اشاعه دادند. سال 1700 میلادی واریولاسیون در انگلستان و سپس با فاصله نه چندان طولانی، در آمریکا متداول گردید. سال 1780 میلادی ادوارد جنر انگلیسی واکسن آبله انسانی را کشف نمود. سال 1880 میلادی پاستور واکسن هاری را کشف کرد. سال 1974 میلادی صدور گواهینامه بین المللی ریشه کنی آبله در جهان صادر شد. واقعیت ها جرح واشنگتن رئیس جمهور امریکا به دلیل ابتلا به دیفتری، فوت نمود. اولین اپیدمی سیاه سرفه در سال 1578 در پاریس گزارش شد. در سال 65-1964 میلادی 5/12 میلیون نفر در امریکا به سرخجه مبتلا شدند و در پی آن 20000 نوزاد با سندرم سرخجه مادرزادی متولد شدند و در نهایت 5/1 میلیون دلار در این اپیدمی هزینه شد. اولین واکسن پیشگیری کننده از سرطان، واکسن هپاتیت B است.
(عامل اصلی سرطان کبد) مرگ ملک الشعراء بهار به دلیل ابتلا به سل بوده است.
ساختار ایمنی به مجموعه مکانیسم های دفاعی مورد استفاده در بدن بمنظور محافظت در برابر عوامل محیطی و بیگانه را ایمنی (Immunity) گویند. عوامل محیطی و بیگانه عبارتند از: میکروارگانیسم ها ( باکتری ها، ویروس ها، ریکنزیاها، پروتوزوئرها، قارچ ها، انگل های پرسلولی داخل و سطح خارجی بدن)،

  متن بالا فقط تکه هایی از محتوی متن پاورپوینت میباشد که به صورت نمونه در این صفحه درج شدهاست.شما بعد از پرداخت آنلاین فایل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  توجه فرمایید.

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف اصلی فروشگاه فایل، مرجع فایل کمک به سیستم آموزشی و جمع آوری اطلاعات برای علم آموزان عزیز میباشد .
  • بانک ها از جمله بانک ملی اجازه خرید اینترنتی با مبلغ کمتر از 5000 تومان را نمی دهند، پس تحقیق ها و مقاله ها و ...  قیمت 5000 تومان به بالا میباشد.درصورتی که نیاز به تخفیف داشتید با پشتیبانی فروشگاه درارتباط باشید.

دانلود فایل   پرداخت آنلاین 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت ایمن سازی کودکان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد