رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درمورد امنیت شبکه سیستم تشخیص نفوذ 23 ص

اختصاصی از رزفایل تحقیق درمورد امنیت شبکه سیستم تشخیص نفوذ 23 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 37

 

مقدمه

هر روز که میگذرد بر علم گسترده و بزرگ کامپیوتر و شبکه اطلاعات بیشتری اضافه میشود.هر روز حفره های گوناگون کشف میشود و پچ های جدید ساخته میشود و...در دنیای امروز دیگر هکرها فکر و ذهن خودشان را به هک کردن سایتها مشغول نمی کنند. هدف امروز هکرها سرورها و شبکه های گسترده میباشند.با خک کردن یک سرور میزبان میتوان صدها سایت را هک کرد.

وقتی یک شبکه مثلا شبکه لن یک دانشگاه هک میشود٬ می توان با استفاده از ابزار گوناگون به هزار کامپیوتر نفوذ کرد. با توجه به این موارد باید برای محافظت از سرورهای خود کارهایی انجام داد.سیستم یکی از اقداماتی است که در این زمینه

میتوان انجام داد. (IDS) تشخیص نفوذ

امنیت اطلاعات در اینترنت

امروزه شبکة جهانی اینترنت و خدمات متنوع آن به عنوان یک ابزار نوین جهت اطلاع رسانی و تجارت الکترونیکی شناخته شده است. بسیاری از سازمان ها و مؤسسات دولتی و خصوصی، تلاش گسترده ای را برای ورود به دنیای ارتباطات و استفاده از خدمات وسیع اینترنت آغاز نموده اند. با توجه به خدمات متنوع و مختلفی که اینترنت به کاربران خود ارائه می دهد، تعداد کاربران آن روز به روز رو به افزایش می باشد، طوری که در حال حاضر میلیون ها رایانه در سطح اینترنت به یکدیگر متصل می باشند و خدمات مختلفی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند. با توجه به گستردگی بیش از حد شبکه جهانی اینترنت و عدم امکان استفاده از کنترل مرکزی بر کاربران آن، حفظ امنیت اطلاعات در اینترنت یکی از مسائل مهم و اساسی می باشد زیرا همواره افرادی در دنیا پیدا می شوند که بنا به دلایل مختلفی از جمله ارضای حس کنجکاوی خود، مایل به حمله به اطلاعات موجود در سایت های اینترنت می باشند.

با گسترش تجارت الکترونیکی و استفاده از اینترنت به عنوان ابزار نوین برای تجارت جهانی، مسئله امنیت اطلاعات در اینترنت اهمیت خود را به خوبی نشان می دهد. سازمان ها و اداراتی که به اینترنت متصل می باشند، برای حفظ اطلاعات خود باید از سیستم های امنیتی خاصی استفاده کنند. در این زمینه اولین قدم، تعیین یک سیاستگذاری و شیوة امنیتی مناسب می باشد. مدیریت حفاظت اطلاعات در شبکه های رایانه ای، از سه بخش اصلی تشکیل شده است که عبارتند از: حفاظت اطلاعات در مقابل دسترسی های غیرمجاز، اطمینان از صحت و درستی اطلاعات و اطمینان از در دسترس بودن به موقع اطلاعات.

یکی از روش های حفاظت شبکه های رایانه ای متصل به اینترنت، کنترل دسترسی داخلی و خارجی به خدمات خاص شبکه می باشد. در این روش با استفاده از یک سیستم خاص به نام دیواره آتشین، سیاستگذاری حفاظتی یک سازمان که به اینترنت متصل می باشد، پیاده سازی می شود. با استفاده از یک دیواره آتشین، مدیر شبکه امکان دسترسی کاربران غیرمجاز و نفوذگران از بیرون شبکه را به خدمات داخلی شبکه، محدود می سازد. هر چند استفاده از سیستم های امنیتی، سهولت و دسترسی اطلاعات را برای کاربران مجاز شبکه تا حدی با مشکل روبرو می سازد، ولی جهت حفظ اطلاعات و جلوگیری از دسترسی های غیرمجاز، امری لازم و ضروری می باشد.

انواع مختلف حملات و ابزار کار مخربین در اینترنت

برای مقابله با نفوذ افراد مخرب در شبکه اینترنت، شناخت و بررسی دقیق انواع مختلف و روش های گوناگونی که نفوذ گران برای حملات خود استفاده می کنند، از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. یکی از


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد امنیت شبکه سیستم تشخیص نفوذ 23 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد