رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

گزارش کارآموزی (عمران) 45 ص

اختصاصی از رزفایل گزارش کارآموزی (عمران) 45 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 45

 

گزارش کار آموزی

مقدمه:

- در هر پروﮋه عمرانی دو مرحله طرح و اجرا را میتوان جستجو کرد .

در مرحله طراحی عموما گروه معماران با توجه به خواسته کارفرماومقتضیات آسایش و و آرامش زندگی و کاربری,مشخصات عمومی طرح را مشخص کرده و جزئیات معماری آن را مشخص میکنند.

سپس طرح معماری آماده شده پس از تائید کارفرما و گروه معماران که به تائید مقامات ذیصلاح مطابق مقررات شهرسازی و معماری باشد به گروه طراحان سازهای و یا محاسباتی سپرده میشود.

در گروه سازه با توجه به مشخصات طرح معماری سیستم مناسب سازه انتخاب میشود . یکی از ابتدایی ترین کارها در مرحله محاسبه ستون گذاری ساختمان است که عموما تاثیر پذیزی آن از طرح معماری است پس از انجام این عمل سیستم سازه انتخاب میشود که ممکن است قاب ساده فضایی ساده (بادبندی) و یا قاب های صلب(خمشی)و یا ترکیبی از قاب های صلب و مهربندی باشد معمولا در ساختمان های کوتاه تا 10 طبقه ارزانترین سیستم قاب فضایی ساده است که در آن تمام نیروهای جانبی توسط مهاربند ها و نیروهای ثقلی توسط قاب فضایی با اتصالت ساده تحمل میشود در این سیستم چون اتصالات ساده هستند هیچ گونه لنگری بین تیر و ستون مبادله نمیشود طراحان بعلت ارزانی و سادگی اجرا معمولا چنین سیستمی را ترجیح میدهند (معمولا ایجاد اتصالات گیردار با گیرداری 90درصد به بالا از عهده هر گروه پیمانکاری بر نمی آید )البته باید توجه شود که آیا سازه شرایط و امکان مهاربندی را دارد یا نه. گاهی اوقات به علت معماری سازه نمی توان مهاربندی کافی ایجاد نمود و ناچار به استفاده از قاب صلب در یک جهت و مهار بندی در جهت دیگر و یا قاب صلب در دو جهت میباشیم.

از عیوبی که برای سیستم قاب صلب میتوان ذکر کردسختی کم آن می باشد بنا به رابطه K=F/Δ میتوان فهمید که با نیروی جانبی ثابت,کاهش سختی باعث افزایش تغییر مکان میشود و این امرسبب میشود که درساختمان هایی که با سیستم قاب صلب اجرا شده اند به علت تغییر مکان ساختمان خصوصا در طبقات بالا شیشه ها خرد شده و کلیه وسایل درون خانه از جمله وسایل الکتریکی وکتاب های موجود در قفسه هاو....... به زمین افتاده و خسارات غیر مستقیم و غیر سازه ای زیاد را مشاهده کنیم . لازم به ذکر است که هر دو سیستم قاب صلب و مهاربندی اگر کلیه نکات فنی درطرح واجرا رعایت شده باشد در مقابل زلزله مقاومت خوبی را از خود نشان میدهند.

پس ازانتخاب سیستم سازه مرحله بارگزاری سازه میباشد که این بارگزاری معمولا براساس آئین نامه های ملی وبین المللی صورت میگیرددرایران آئیننامه به شماره استاندارد 519جهت بارهای ثقلی و پیوست 3 آئین نامه2800 جهت بارهای زلزله معتبرمیباشد. طراح با توجه به جزئیات اجرائی ساختمان و وزن مصالح مورد استفاده و کاربری سازه و زلزله خیزی محل و ....بارگزاری را انجام میدهد آنالیز سازه هم بنا به شرایط سازه از قبیل ارتفاع و منظم و یا نا منظم بودن آن و.... به دو صورت استاتیکی و دینامیکی صورت میگیرد که میتوان عنوان کرد که برای سازه های مرتفع تحلیل بصورت دینامیکی, سازه را به سمت اقتصادی شدن(به لحاظ سبک شدن پروفیل ها)وهمزمان به سمت اطمینان پیش میبرد.

امروزه با پیشرفت علم, نرم افزارهایی زیادی برای طراحی سازه در اختیار ما میباشد که ما میتوانیم در مدت زمان بسیار کمتری اقدام به تحلیل وطراحی سازه نماییم تقریبا هیچ مهندس طراحی به صورت دستی اقدام به طراحی سازه نمیکند چون تحلیل سازه به صورت دستی بسیارزمان برمیباشد حال آنکه تحلیل سازه چه به روش استاتیکی و دینامیکی با استفاده از انواع نرم افزارهای طراحی, بسیار سریع و در مدت زمانی کمتر از 1دقیقه صورت میپزیرد.از جمله نرم افزار های مربوط به طرحی میتوانیم به tabs ,Sap2000,Stadpro,..اشاره کرد که از آنجائی که عمده مهندسین طراح درداخل کشورتنها به این دو


دانلود با لینک مستقیم


گزارش کارآموزی (عمران) 45 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد