رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق و بررسی در مورد روش های انتقال فناوری PLC به کشور

اختصاصی از رزفایل تحقیق و بررسی در مورد روش های انتقال فناوری PLC به کشور دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 15

 

 

روش های انتقال فناوری PLC به کشور

فصل ششم: روش های انتقال فناوری PLC به کشور

6-1- مقدمه

ایجاد تکنولوژی نیازمند سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه و آموزش نیروی انسانی است. نرخ سرمایهگذاری کشورهای درحال توسعه ازجمله کشور ما بر روی تحقیق و توسعه و آموزش بسیار پایین تر از کشورهای توسعه یافته است. با مطالعه سابقه توسعه کشورهای درحال توسعه، خصوصا کشورهای شرق آسیا ملاحظه می گردد که آنها در مسیر توسعه خود برای تسریع در حل مشکلات بخش صنعت، بنیان تکنولوژی کشور خود را از طریق انتقال آن از سایر کشورهای توسعه یافته، تقویت کرده و سپس با ایجاد زیربنای اقتصادی مناسب در صدد تقویت مراکز دانشگاهی و پژوهش خود برآمده اند.

در این فصل ابتدا به بررسی اصول کلی انتقال تکنولوژی پرداخته و سپس با توجه به مشخصات فنی PLC و مشخصات عرضهکنندگان آن، شرایط و آمادگی ایران برای پذیرش این تکنولوژی بررسی خواهد شد. همچنین در ادامه روش های مختلف انتقال فناوری PLC بیان می شود.

6-2- اصول کلی انتقال تکنولوژی 

دستیابی به تکنولوژی در بنگاههای تولیدی تنها از طریق انتقال تکنولوژی امکان پذیراست، (چه انتقال عمودی و چه انتقال افقی) در انتقال عمودی یا انتقال تحقیق و توسعه، اطلاعات فنی و یافته های تحقیقات کاربردی به مرحله توسعه و طراحی مهندسی انتقال یافته و سپس با تجاری شدن تکنولوژی به فرایند تولید وارد می شود. در انتقال افقی، تکنولوژی از یک سطح توانمندی در کشور یا شرکت دیگر به همان سطح توانمندی در محل دیگری منتقل می شود. در این حالت هرچه سطح گیرنده تکنولوژی بالاتر باشد هزینه انتقال تکنولوژی کاهش می یابد و جذب آن به صورت موثرتری انجام می شود. در جدول (6-1) ماهیت و مفهوم انتقال تکنولوژی در هر سطح وهزینه آن در مقایسه با سطوح دیگر مشخص شده است.

انتقال تکنولوژی زنجیره به هم پیوسته فعالیتهای هدف داری است که طی آن مجموعه مولفه های تکنولوژی در مکانی به جز محل اولیه به وجود آمدنش، درکاربرد هرچه گسترده تر مورد بهره برداری قرار می گیرد.

تعریف سازمان ملل از انتقال تکنولوژی عبارت است از وارد نمودن عوامل تکنولوژیک خاص از کشورهای توسعه یافته به کشورهای درحال توسعه تا این کشورها را قادر به تهیه و به کارگیری ابزارهای تولیدی جدید و گسترش و توسعه ابزارهای موجود سازد.

جدول (6-1): مقایسه مفهوم و هزینه انتقال تکنولوژی در سطوح توانایی تکنولوژی

هزینه انتقال تکنولوژی

مفهوم انتقال تکنولوژی

ماهیت فعالیت پژوهشی

سطح

بسیار پایین

انتقال دانش

پژوهشی

تحقیقات کاربردی

پایین

انتقال دانش

تحقیق و توسعه

تحقیقات توسعه ای

مناسب

انتقال توانایی

فعالیتهای مهندسی

مهندسی طراحی

قابل قبول

انتقال توانایی

فعالیتهای مهندسی

مهندسی ساخت

بالا

انتقال ماشین

مدیریت

تولید

بسیار بالا

انتقال محصول

تجارت

محصول

6-3- شرایط متقاضی تکنولوژی

هرچه سطح گیرنده تکنولوژی بالاتر باشد، هزینه انتقال تکنولوژی کاهش یافته و جذب آن به صورت موثرتری انجام می شود. نکته مهم برای دست اندرکاران انتقال تکنولوژی این است که گیرنده تکنولوژی باید مناسب با سطح انتقال تکنولوژی باشد. به عنوان مثال گیرنده یک تکنولوژی نمی تواند در سطح طراحی مهندسی یک کارخانه باشد، بلکه باید یک دفتر طراحی تکنولوژی را جذب کند و سپس تکنولوژی را به بخشهای موجود مهندسی ساخت و تولید منتقل کند. در ایران استفاده از PLC در پهنای باند پایین از سالها پیش مورد استفاده قرار گرفته است (در خطوط فشار قوی400KV,230KV,130KV,63KV). این نوع استفاده در بسیاری از کشورهای دنیا بسیار محدود شده است، چرا که امروزه در خطوط فشار قوی دارای سیم محافظ در برابر صاعقه، از فیبر نوری استفاده می شود. بدین صورت که فیبر نوری در درون هادی آلومینیومی قرار گرفته(OPGW) و اطلاعات مربوط به نیروگاهها و مرکز کنترل را منتقل می کند. تکنولوژیای که امروزه برای PLC در سطح کشورهای مختلف مطرح است مربوط به استفاده از آن در سطوح توزیع الکتریکی (ولتاژ متوسط و ولتاژ ضعیف) و به کار گیری آن در پهنای باند وسیع می باشد که در ایران استفاده از آن محدود به داخل ساختمان و به صورت خیلی جزیی بوده است. بنابراین کشور ما در ابتدای راه بوده و در به کارگیری تکنولوژی باید ابتدا مراحل تحقیق و توسعه را طی کرده و سپس با انتقال تکنولوژی به تولید آن در داخل نائل آید.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق و بررسی در مورد روش های انتقال فناوری PLC به کشور
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد