رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

عایق

اختصاصی از رزفایل عایق دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 9

 

عایق‌کاری؛ اصلی‌ترین عامل کاهش هزینه در ساختمان‌سازی[1] 

برآوردها نشان می‌دهد که 9 سانتی‌متر عایق حرارتی پشم شیشه معادل 3 متر سیمان در کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از اتلاف حرارت داخل ساختمان و همچنین کاهش ورود سروصدا به داخل ساختمان عمل می‌کند.

به عقیده کارشناسان صنعتی و دست‌اندرکاران ساختمان‌سازی، هزینه عایق‌کاری ساختمان‌ها 8/1 درصد هزینه کل ساختمان است؛ اما مزایای استفاده از عایق‌کاری مانند کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از اتلاف گرما و سرمای داخل ساختمان و همچنین اثرات جلوگیری از ورود آلودگی هوا و آلودگی صوتی به داخل محیط زندگی و کار بسیار بالاتر از سرمایه‌گذاری اولیه برای عایق کاری است.

کارشناسان محیط‌زیست، متخصصین انرژی و روان‌شناسان، امروزه اجباری کردن عایق‌کاری و استفاده از عایق‌های رطوبتی و حرارتی را عاملی در کاهش ناراحتی‌های روحی، عصبی، اتلاف انرژی، کاهش آلودگی هوا و بیماری‌های مختلف معرفی کرده‌اند. در شرایطی که تولید خودرو در کشور به 700 هزار دستگاه در سال رسیده و ساخت‌وساز رونق زیادی دارد و به معابر و خیابان‌های محدود تهران هر روز تعداد زیادی خودرو اضافه می‌شود، ساختمان‌های تک واحد و 2 واحدی تخریب می‌شوند و به جای آنها آپارتمان‌های 20 ـ10 واحدی ساخته می‌شود، خانوارهای شهری به صورت متراکم در نقاط مختلف شهر سکونت می‌کنند، تراکم جمعیت، ترافیک، مصرف سوخت، ایجاد آلودگی هوا، آلاینده سمی CO2صداهای مزاحم و ... هر روز رو به افزایش است، باید راهکارهایی نظیر استفاده از عایق‌های مختلف در صنایع خودروسازی و ساختمان‌سازی مورد توجه قرار گیرد تا علاوه بر کاهش مصرف سوخت از افزایش آلاینده‌ها و صدای مزاحم، از ورود آلودگی هوا و آلودگی صوتی به داخل ساختمان‌ها و محیط زندگی خانوارها جلوگیری و محیط زندگی برای خانوارهای شهری با آرامش و رفاه نسبی بیشتری همراه شود.

دولت نیز از آمار روبه‌افزایش مصرف سوخت، گاز، گازوییل و بنزین نگران است. در حال حاضر سازمان بهینه‌سازی مصرف انرژی و سایر نهادهای دولتی طرح‌هایی برای کاهش مصرف سوخت خودروها با استفاده از پشم شیشه و عایق‌های رطوبتی و حرارتی و عایق‌های صوتی در خودروها، ساختمان‌ها و صنایع مختلف در نظر گرفته‌اند که البته تا همگانی شدن این طرح‌ها و گسترش فرهنگ و اجباری شدن عایق‌کاری راه درازی پیش‌رو داریم؛ اما با اطمینان باید گفت که اگر عایق‌کاری همه‌گیر شود و همه، از مردم و ساختمان‌سازها تا مدیران صنایع آن را جدی بگیرند علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها و بهبود کیفیت کالاهای صنعتی و ساختمان‌ها، باعث کاهش مصرف سوخت و اتلاف منابع نفت و گاز و همچنین کاهش اثرات مخرب سروصدای خودروها در محیط زندگی شهری خواهد شد و به کاهش عصبیت در بین افراد جامعه نیز کمک خواهد کرد.

یک کارشناس صنعت پشم شیشه در این زمینه می‌گوید: اگر قانون لزوم استفاده ساختمان‌های بالای 800 متر و 1000 متر زیربنا از عایق‌کاری در شهرستانها و تهران اجرا شود و قوانین تکمیلی دیگری در مورد ضرورت عایق‌کاری در ساختمان‌ها و صنایع به اجرا درآید از محل صرفه‌جویی در سوخت و انرژی به راحتی می‌توان علاوه بر تأمین مبلغ سرمایه‌گذاری برای عایق‌کاری از اتلاف انرژی و سروصدای زیاد محیط زندگی جلوگیری کرد به گونه‌ای که از محل کاهش مصرف سوخت در یکی دو سال اول می‌توان هزینه عایق‌کاری را تأمین و پوشش داد و در سال‌های بعد از مزایای آن سود برد. 

اندازه مطلوب صدا در ساختمان‌های مختلف

برآورد کارشناسان در پیش‌نویس آیین‌نامه صدابندی در ساختمان‌ها که توسط مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن انجام شده است نشان می‌دهد که حد مطلوب صدا در ساختمان‌های مسکونی و در اتاق خواب 30


دانلود با لینک مستقیم


عایق
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد