رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله آناتومی پا

اختصاصی از رزفایل مقاله آناتومی پا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله آناتومی پا


مقاله  آناتومی پا

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

 فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحات:56

استخوانها

پا از 26 استخوان تشکیل شده است. 14 عدد بند انگشتان (Phalanges) ، 5 عدد استخوان متاتارس و 7 عدد استخوان تارس (tars) .

پا از نظر فونکسیون به 3 قسمت (Segments) خلفی، میانی و قدامی تقسیم شده است (شکل 1). قسمت خلفی شامل استخوانهای تالوس و کالکانئوس می باشد. تالوس که در قله پا قرار گرفته و جزء مفصل مچ پاست، مستقیماً زیر درشت نی و نازک نی قرار دارد. کالکانئوس (استخوان پاشنه) در قسمت خلف پا قرار دارد و از طریق بافتهای نرم پاشنه با زمین در تماس می باشد. قسمت میانی از 5 استخوان تارس تشکیل شده است که به صورت ذوزنقه غیرمنظمی می باشد، که قاعده آن داخلی و قله آن خارجی قرار گرفته است. این 5 استخوان عبارتند از : 3 عدد استخوان میخی شکل (Cuneiforms) ، یک عدد استخوان ناویکولر (Navicular) و یک عدد استخوان کوبوئید (Cuboid). قسمت قدامی شامل 5 استخوان متارتارس و 14 بند انگشتان است. اولین انگشت پا از 2 بند تشکیل شده، درصورتی که سایر انگشتان از 3 بند.

استخوان تالوس که در قله پا قرار گرفته دارای 3 قسمت است تنه، گردن ، سر. سطح فوقانی و داخل تنه آن با استخوان درشت نی و سطح خارجی آن با نازک نی مفصل می شود. (شکل 2).

این طرز قرار گرفتن تنه تالوس بین قوزکهای داخلی و خارجی را اصطلاحاً جایگاه مچ پا (Ankle mortisc) نامیده اند. قوزک درشت نی  فوقانی جدار داخلی تنه تالوس را در بر گرفته و قوزک خارجی تمام سطح خارجی تنه تالوس را می پوشاند. بدین ترتیب وزن بدن از طریق مفصل تالوتیبیال به استخوان تالوس منتقل می گردد. تالوس در مورتیس به صورت مفصل لولائی (hinge joint) عمل می نماید.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله آناتومی پا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد