رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

درس پژوهی مطالعات اجتماعی پایه ی سوم ابتدایی, جهت های اصلی

اختصاصی از رزفایل درس پژوهی مطالعات اجتماعی پایه ی سوم ابتدایی, جهت های اصلی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

درس پژوهی مطالعات اجتماعی پایه ی سوم ابتدایی, جهت های اصلی


درس پژوهی مطالعات اجتماعی پایه ی سوم ابتدایی, جهت های اصلی

درس پژوهی مطالعات اجتماعی پایه ی سوم ابتدایی, جهت های اصلی

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحه: 42

 

 

 

مقدمه:

نظریه ی بهسازی مدارس ،چندین سال است که توسعه یافته است .اما این ایده که مدرسه ای بسازیم که بتواند یادبگیرد ،پس ازترویج نظریه ی سازمان یادگیرنده توسط پیترسنگه مورد توجه قرارگرفته است .اوبراین باوراست که مدارس می توانند ازنوبازسازی شوندودرفرایند ی مداوم ،منظم وخود پایدار بهسازی شوند.

نظریه ی سازمان یادگیرنده ارزش های فرهنگی لازم برای فراهم سازی فرصت های یادگیری مشارکتی مانند مشاهده ی فعال ،بازاندیشی و... رادرمحیط مدرسه ترویج می کند لیبرمن ،لازمه ی پرورش حرفه ای موثرمعلمان رامشارکت آن ها درپژوهش های حین عمل ،بازخورد وبازاندیشی های برگرفته ازتجربیات همکاران درگفت وگوی چند جانبه وحرفه ای می داند.اوبراین فرایندعنوان معلم پزوهشگر راپیشنهاد می دهدفبه زعم اومعلمان دراین فرایند قادربه تفکرعمیق تردرباره ی تجربه ها ی آموزشی فردی وگروهی یکدیگربوه وآموختن برای بهترزیستن راازطریق تعامل بایکدیگرترویج می کنند.

درس پژوهی مدل ژاپنی ،تبدیل مدارس به سازمان های یادگیرنده است .دردهه ی گذشته درس پژوهی نظرپژوهشگران آموزشی ،کارگزاران بهسازی آموزش ویادگیری درسراسر جهان رابه خود جلب کرده است .کنفرانس های سالانه ی انجمن جهانی درس پژوهی درآخرین نشست خوددر سنگاپور بیش از1200 شرکت کننده ازسراسرجهان داشت ؛

درس پژوهی ،پژوهش مشارکتی معلمان درمدرسه وکلاس درس است. این مدل پژوهش معلمان بابهره گیری ازحلقه های کیفی پژوهش ،آموزش ویادگیری تلاش می کند معلمان رادرفرایندطرح سوال ،برنامه ریزی،عمل ،مشاهده ی فعال ،بازخورد وبازاندیش ویادگیری گردهم آوردوبه تبادل نظر،تجربه ،عمل ویادگیری ازیک دیگرترغیب سازد. این الگو ی پژوهش درآموزش ویادگیری تاثیر زیادی بر پرورش حرفه ای معلمان ،بهبود کیفیت تدریس،تداوم تغییربرای بهسازی مدرسه ،بهبود یادگیری دانش آموزان وجلب مشارکت فعال معلمان درتبیین آرمان وبرنامه ،عمل واداره اثربخش مدرسه برای بازسازی آن به مثابه سازمان یادگیرنده دارد.

به کارگیری درس پزوهی ،برای بازسازی مدارس به عنوان سازمان های یادگیرنده به توسعه فرهنگ حرفه ای نوینی درمدرسه یاری می دهد.فعالیت های مشارکتی ،سهیم شدن درتجربه های یکدیگر،ترویج تصمیم گیری مشارکتی،آموختن ازیکدیگر،ترویج تفکرانتقادی فغلبه برترس از یادگیری وهراس ازاصلاح ،بهسازی رهبری آموزشی ،طراحی واجرای طرح درس های نوآورانه برای ترویج آموختن برای زیستن ،تامل دراندیشه ونیازدانش آموزان ومشاهده وثبت دقیق داده ها ی مربوط به پژوهش درکلاس درس برای بهسازی سبک های آموزش ویادگیری ،مهمترین عناصر فرهنگ حرفه ای تازه است.


دانلود با لینک مستقیم


درس پژوهی مطالعات اجتماعی پایه ی سوم ابتدایی, جهت های اصلی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد