رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله بررسی و مقایسه جایگاه مهار و هیجان خواهی بین دانشجویان

اختصاصی از رزفایل مقاله بررسی و مقایسه جایگاه مهار و هیجان خواهی بین دانشجویان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 157

 

فصل اول

مقدمه :

بیشتر امور زندگی روزمره ما با احساسات و هیجان توأمند . شادی و اندوه ، بر انگیختگی و و نومیدی ، عشق و ترس ، شیفتگی و تنفر ، امید و ناامیدی – همه اینها و خیلی بیشتر از اینها احساساتی هستند که ما غالباّ در طی یک روز تجربه می کنیم . ( محی الدین بناب – 1375) .

زندگی بدون این قبیل احساسات ملال انگیز است . آنها به زندگی رنگ و بو می دهند . آنها چاشنی زندگی هستند که به حیات ما لذت زندگی می بخشند . ما میهمانی ها و قرار ملاقات های خود را با اشتیاق انتظار می کشیم : ما رضایت خاطری را از به دست آوردن یک نمره خوب حاصل کرده ایم با شوق فراوان به یاد می آوریم ، حتی نومیدی های تلخ دوران کودکی را با تلفن یادآوری می کنیم . از سوی دیگر وقتی که هیجانهای ما خیلی شدید باشند و به آسانی بر انگیخته شوند به راحتی می توانند ما را دچار زحمت کنند . آنها می توانند قضاوت ما را منحرف سازند . ، دوستان را به دشمنان تبدیل کنند ، و ما را چنان بیچاره کنند که گویی بیمار تب آلود هستیم . ( محی الدین بناب – 1375)

هر هیجان شدید چند مولفه کلی دارد ( لازاروس 1 ، 1991، فریجدا 2 ، کوئیپرز 3 و شور 4 ، 1989) ، یکی از مولفه های هیجان که با آن آشنا ییم ، تجربه شخص ما از هیجان است ، یعنی حالت عاطفی یا احساساتی که با هیجان همراهند . واکنشهای جسمانی ، دومین مولفه هیجان محسوب می شوند .

______________________________________

1) Lazaroos 2) kuipers

3) Frijda 4) Schure

سومین مولفه، مجموعه افکار و باورهایی است که با هیجان همراهند و ظاهراّ به طور خود کار در ذهن پیدا می شوند . چهارمین مولفه تجربه هیجانی ، جلوه های چهره است . پنجمین مولفه ، واکنشهای کلی به هیجان است . ششمین مولفه ، پیدایش تمایل به دست زدن به اعمالی معین در ارتباط با هیجان است . یعنی سلسله رفتارهایی که هنگام تجربه هیجانی رخ می کنند ، ( براهنی و دیگران ، 1382)

در حالت بر انگیختگی هیجانی ممکن است خود را سرشار از منابع و قوای تازه ای بیابیم و یا بر عکس به کلی مات ، مبهوت و بی حرکت در جای خود باقی بمانیم اما شدت و ضعف هیجان صفت مشخصه آن محسوب نمی شود بلکه اختلافات کیفی هیجانها است که دارای اهمیت بسیاری است . ( طباطبایی راد ، 1370، 1369 )

هیجانها ارزش انگیزشی دارند و ما را وادار به فعالیت می سازند ضمناّ هیجانها باعث فعالیت هایی می شوند که متوجه هدفی است مثلاّ رفتار آزار و اذیت ، ممکن است باعث فرار از شخص یا عامل آزار دهنده شود . آن چه مسلم است هیجانها در رفتار فرد اثر داشته و ممکن است رفتار را مختل کنند و یا موجب هماهنگی آنها شوند .


دانلود با لینک مستقیم


مقاله بررسی و مقایسه جایگاه مهار و هیجان خواهی بین دانشجویان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد