رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله نرم افزارهای جهت برنامه نویسی در موبایل

اختصاصی از رزفایل دانلود مقاله نرم افزارهای جهت برنامه نویسی در موبایل دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله نرم افزارهای جهت برنامه نویسی در موبایل


دانلود مقاله نرم افزارهای جهت برنامه نویسی در موبایل

 

مشخصات این فایل
عنوان: نرم افزارهای جهت برنامه نویسی در موبایل
فرمت فایل : word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 32

این مقاله درمورد نرم افزارهای جهت برنامه نویسی در موبایل می باشد.

خلاصه آنچه در مقاله نرم افزارهای جهت برنامه نویسی در موبایل می خوانید :

حداقل های لازم برای یک برنامة مورد تأیید سیمبیان
البته آنچه در این مقال می آید، برای نرم افزارهایی الزامی است که می خواهید با ویرایش های 9 و بالاتر سیستم عامل سیمبیان سازگاری داشته باشند. فرآیند تأیید به گرفتن، فرآیندی نسبتاً زمان بر است، اما اساس آن بر این است که نرم افزار نوشته شده از یک سری آزمایشات و آزمون ها سربلند بیرون بیاید. هدف از این آزمایش ها، بررسی سازگاری نرم افزار با امکانات و تسهیلات سه گروه استفاده کننده است.
الف) اپراتورهای شبکة موبایل- نرم افزار نباید به کاربری شبکه ای که تلفن همراه به آن متصل است آسیب برساند.
ب) تولید کنندگان تلفن همراه- باید دستگاهی که این نرم افزار قرار است بر روی آن نصب شود، در حین نصب یا پاک کردن نرم افزار، قبل یا بعد از نصب یا پاک کردن نرم افزار، بتواند کارهای معمول خود را به خوبی انجام دهد. به ویژه گرفتن تماس، گرفتن پیام های کوتاه و پیغام های هشدار معمولی که یک تلفن همراه باید داشته باشد.
ج) کاربران نهایی- باید اطلاعات شخصی و خصوصی کابر نهایی در هنگام اجرا، نصب و یا پاک کردن نرم افزار تا اخذ اجازه از او دست نخورده باقی بمانند. یعنی نرم افزار تنها با اذن کاربر نهایی خود دسترسی یا انتشار و ارسال اطلاعات از طریق شبکه را داشته باشد.
محدودة آزمایشاتی که بر روی نرم افزار انجام می شود، را می توان به سه محدودة اصلی تقسیم  بندی کرد:
1-    آزمایش کامل : باید آزمایش های کامل بر روی هر گونه اتفاقی که در حین استفاده از برنامه رخ می دهد صورت بگیرد و نتایج آن به تأیید برسد
2-    آزمایش های نمونه ای : نمونه ای از اتفاقات حین استفاده باید بر روی نرم افزار انجام شده و نتایج آن ثبت و تأیید گردند.
3-    تأییدیة تولید کنندة تلفن همراه : برای بررسی اینکه آیا این نرم افزار با دستگاه مرد نظر سازگاری کلی دارد یا خیر یک تأییدیة رسمی از تولید کنندة دستگاه الزامی است.

فرستادن برنامه به گوشی موبایل
طبیعتاً، شبیه ساز به خوبی کار می کند. ولی بهتر است از مواقعی که فایل در شبیه ساز ویندوز درست کار می کند ولی در گوشی کار نمی کند، آگاهی یابید. بهترین مثال ممکن، متغیرهای استاتیک هستند که در شبیه ساز کار می کنند، ولی در گوشی موبایل کار نمی کنند. به علت اینکه اشکالی زدایی مستقیم در موبایل سخت است و بعضی مواقع کار نمی کند و سیستم فقط پیام system error میدهد، یافتن علت کار نکردن برنامه در موبایل کار سختی است، ولی اگر به طور منظم برنامه را در موبایل امتحان کنید، پیدا کردن اشکالات راحت تر خواهد شد.
برای اینکه به IDE بگویید که می خواهید برای دستگاه موبایل برنامه بسازید، باید پلاتفرم مقصد برای برنامه کامپایل را به ARMI تغییر دهید. ( پردازنده گوشی سری 60 شما، یک پردازنده ARM است) و نوع آن را به UREL (ویرایش انتشاری) تغییر دهید. برای ساخت پروژه تان، به مسیر project     _____   Make  Project Mopoid. Cbx بروید. ( همچنین می توانید Ctrl +F9  را نیز بزنید)
بعد از اینکه این فرآیند تمام شد، یک فایل به نام mopoid ARMI UREL در پوشه
C:/symbin / dev/ Mopoid/ group مستقر خواهد شد. این فایل را به گوشی تا انتقال دهید و آن را نصب کنید.
شما می توانید انتقال را با PC Suite و یا بلوتوث از طریق راست کلیک کردن روی فایل و انتخاب Send  to …Bluetooth device و یا کابل مادون قرمز انجام دهید. برای جزئیات بیشتر در مورد انتقال فایل به فصول مرتبط به آن مراجعه کنید.
 
مقدمه ای بر برنامه نویسی J2ME
در این فصل ابتدا با مفهوم MIDlet آشنا می شویم و سپس به API های عالی J2ME می پردازیم. و البته گرچه مختصری دربارة API های جزئی بحث می کنیم، اما شرح اصلی مربوط به آنها را به فصول دیگر محول می کنیم که به شکل کامل تری بدان ها پرداخته ایم.
MIDlet ها
MIDP بستر نرم افزاری دستگاه های همراه یا Mobile Information Device profile است. تمامی برنامه های MIDP براساس کلاس مخصوصی نام MIDlet شکل می گیرند که در شاخه javax. Microedition . midlet قرار دارد.
MIDlet را می توان با اپلت های J 2SE مقایسه کرد، تنها با این فرق که MIDlet به مراتب مستقل تر از صفحة نمایش خود است. هر MIDlet چهار حالت به خود می گیرد: فراخوانده شده، فعال، متوقف و باطل شده. در شکل زیر چرخة فرآیندی یک MIDlet آمده است.
یک برنامه وقتی فراخوانی شود، تنها خوانده می شود و هیچ گونه حادثه ای رخ نمی دهد. وقتی برنامه اجرا می شود که روال start AppO فرا خوانده شود. این روال برنامه را اجرا می کند تا جایی که روال های  destroy App() , pause App() فراخوانده شوند. وظیفة pause App() متوقف کردن MIDlet است. اما وظیفة destroy App()  خاتمه دادن به MID let است. در حالتی که pause App() فرا خوانده شده است، کلیة انیمیشن ها و تصاویر گرافیکی متوقف شده و کلیة منابعی که به آنها در طی برنامه نیازی نباشد، آزاد می گردند اما destroy App() یک متغیر غیر شرطی دارد که اگر این متغیر false باشد دستور خاتمة برنامه با فرمان MIDletState Change Exception لغو می شود و برنامه می تواند ادامه پیدا کند. البته می توان با دستور resumeRequest() باز هم به برنامه ادامه داد. وقتی که برنامه متوقف می شود، توقف آن را به کنترلر اجرای برنامه با اعلان notify paused() اطلاع می دهد. وقتی که برنامه خاتمه می یابد، MIDlet می تواند notify paused() را فراخوانی کند. بیاد داشته باشید که دستورSystem. Exit() در MIDP پشتیبانی نمی شود.

نمایش و قابلیت نمایش آن
با کلاس Display می توانی یک رابط با کاربر ایجاد کرد. دسترسی MIDlet به صفحة نمایش با فراخوانی Display getDisplay (MIDlet midlet) امکان پذیر است. تمامی ابزار ارتباطی با کاربر در شاخة javax. Microedition. 1cdui قرار دارند. کلاس Display با دستور SetCurrent() نمایش فعلی MIDlet را میسر می سازد. در این حالت وضعیت MIDlet به صورت Displayable در می آید. تفاوت Display و Displayable در این است که Display کلاسی است که وظیفة آن هدایت صفحة نمایش سخت افزار است و Displayable همان چیزهای است که بر روی صفحة نمایش، نمایش داده می شوند. MIDlet با دستور IsShown() می تواند آن چیزی را که باید نمایش داده شود مشخص و معین سازد.
API های ارتباط با کاربر J 2ME
API های ارتباطی در MIDP به دو دستة API های عالی و پایین دسته بندی می شوند. API های سطح عالی عناصری نظیر متون، انتخاب ها و مقیاس ها را ایجاد می نماید. دار جعبة ابزار خلاصه شده ای که برای سیستم های ویندوز ارائه شده، تمامی این API ها قابل دسترسی نیستند. تنها دو API اصلی item و screen قابل دسترسی اند که item جزئی از یک فرم است که به یک screen اختصاص یافته است. API سطح عالی screen و API سطح پایین canvas کلاس های اصلی Displayable هستند. تمامی زیر کلاس های منشعب از Displayable همة صفحة نمایش دستگاه را پر می کنند. این زیر کلاس ها را می توان با دستور setCurrent() یک شیء Display هم نمایش داد.

بخشی از فهرست مطالب مقاله نرم افزارهای جهت برنامه نویسی در موبایل

مقدمه
زبان های برنامه نویسی موبایل
مقایسه محیط های برنامه نویسی
آشنایی با نرم افزار GoDB
طراحی
ایمنی و سیستم های حفاظتی
حداقل های لازم برای یک برنامة مورد تأیید سیمبیان
فرستادن برنامه به گوشی موبایل
نمایش و قابلیت نمایش آن
API های ارتباط با کاربر J 2ME

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله نرم افزارهای جهت برنامه نویسی در موبایل
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد