رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله پلی کربنات ها

اختصاصی از رزفایل دانلود مقاله پلی کربنات ها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله پلی کربنات ها


دانلود مقاله پلی کربنات ها

 

مشخصات این فایل
عنوان: پلی کربنات ها
فرمت فایل : word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 45

این مقاله درمورد پلی کربنات ها می باشد.

خلاصه آنچه در مقاله پلی کربنات ها می خوانید :

بر آورد هزینه ها:
هزینه های اولیه و اصلی:
جدول  7.5 هزینه های اولیه را برای واحدی با ظرفیت تولید 20 میلیون پوند بر سال را نشان می‌دهد( برای تولید پلیمر با گرید قالبگیری تزریقی) هزینه های اولیه  10.5  میلیون دلار و هزینه کلی با احتساب هزینه زمین 1،1 میلیون دلار می‌شود. هزینه های اصلی ایجاد شده در بخش فرآیند در جدول 7.6 آورده شده است برآوردهای مشابهی جهت مقایسه منتشر نشده است.
برخی از قسمتهای مهم فرآیند که هزینه بالایی دارند در بخش تجهیزات ویژه یا اصلی قرار دارند. که شامل دستگاه سانتریفوژ مایع( 108000 دلار) در بخش تولید پلیمر و اکسترودرها ( 277000 دلار) در بخش تولید گرانول می‌شود.
هزینه های تولید:
برآورد از هزینه های تولید در جدول  7.7 موجود می‌باشد. هزینه کلی 65 سنت به ازاء هر پوند محصول می‌باشد که در صورتی که 30 درصد برای بازگشت سرمایه اولیه به آن اضافه شود، هزینه کل 80 سنت به ازاء هر پوند خواهد شد. برآورد هزینه های بخش تولید در جدول  7.8 نشان داده شده است.
هزینه های تولید به قیمت مواد اولیه ( بطور کاربردی بیس فنل A) وابسته است. هر مواردی که به کل فرآیند مربوط می‌شوند ( خسارات، اقساط بازپرداخت، تعمیرات، مالیات و بیمه) و G,A ، فروش و هزینه های تحقیقات بالا هستند اما هزینه های دیگر  از اهمیت کمتری برخوردار هستند.
تغییرات هزینه تولید با ظرفیت واحد و میزان کارکرد در شکل 7.2 نشان داده شده است.

8- تولید پلی کربنات با فسژنه کردن محلول ناپیوسته:
پلی کربناتها ابتدا با فرایندای ناپیوسته تولید می‌شوند. این بخش فرایندای ناپیوسته را با فرایندای پیوسته ای که در بخش 5 توضیح داده شد مقایسه می‌کند. مبانی طراحی و فرضیات مربوط به آن در جدول 8.1 آورده شده است. درجدول  8.2 تجهیزات اصلی و ابزارها، گنجانده شده است. موازند موارد در جدول   8.3 وجود دارد. در جدول   8.4 مجموع محصولات نامطلوب را نشان می‌دهد. و شکل  8.1  نمودار جریان فرآیند می‌باشد.
فرآیند با تولید مخلوطهای خوراک در مخزن اختلاط و آغاز می‌شود که برای کنترل دقیق میزان مصرف، مواد بر حسب حجم یا وزن توزین می‌شوند. بیس فنل A با گاز عیر فعال خشک منتقل می‌شود. بیس فنل A و پارامتر شیاری بوتیل فنل در پیریدین و متیلن کلراید به داخل خنک کننده پمپ می‌شوند و سپس وارد راکتورها می‌شود ( 5 راکتور همزن دار ناپیوسته خنک شونده) فشرن تبخیر شده در راکتور و پس از میعان و خنک شدن به راکتورهای مختلف بنا به نیاز خوراکدهی می‌شوند.راکتورها بطور مستقل محمل کرده و در 80 درصد زمان کاری در حال همزدن و در 20 درصد زمان پر و خالی می‌شوند. به همین روش یک بچ آماده شده و هم 45 دقیقه به قسمت جدا سازی فرستاده می‌شود. محلول پلیمر حاصل از راکتور با اسید هیدروکلریک فرآیند شده و بطور متداخل با جریانی از آب یون زدایی شده در سانتریفوژهای مایع شسته شده و سپس صاف می‌شود. برای اطمینان از آلودگی کم ناشی از موتومرو الگومرها، پلیمر بصورت پودر در فرآیند رسوب دهی با جریانهای ناهمسو، جدا سازی می‌شود ماده جدا شده در صافی مرحله دوم (S -404) در  V-402 رسوب داده می‌شود و ماده رسوب کرده در S-403 صاف می‌شود. ماده جدا شده در صافی S-403 ما محلول تمیز ضد حلال شسته می‌شود و دوباره در S-404 صاف می‌شود. ماده جدا شده در مرحله دوم در S-404 خشک می‌شود. و پس از آلیاژ سازی و عبور از الکترو در تبدیل به گرانول شده و بسته بندی می‌شود. انتقال دهنده های هوای خشک، محل نگهداری گرانولها و ایستگاههای بسته بندی و کیسه گیری نیز پیش بینی و فراهم شده اند.
پریدین به روش زیر از محلول شستشو بازبافت می‌شود: ابتدا محلول شستشو با قلیا خنثی شده و مقادیر کم حلال باقی مانده از آن جدا می‌شود سپس بصورت آزئوتروب آب- پیریدین جدا می‌شود. این آزئوتروب با اضافه کردن قلیای با غلظت بال شکسته شده و پیریدین جدا می‌شود. محلول قلیایی که رقیق شده است ( همانگونه که توضیح داده شد) برای خنثی کردن محلول شستشو استفاده می‌شود.
بخشی از متیلین کلرایدی که در مرحله اول -صاف کردن بدست می‌آید تصفیه شده و پس از خشک کردن مجدداً استفاده می‌شود.

دربخش از بین بردن ضایعات، اجزاء قرار از الیگومرها بوسیله جریان بخار آب در
   C-502 جدا سازی می‌شوند. محلول ضد حلال متراکم شده و پس از جدا سازی در برج C-503 خشک می‌شود. تا به فرآیند برگردانده شده و برای شستشوی ماده جدا شده در مرحله اول صاف کردن به کار رود. مواد آلی از بالا بوسیله بخارات آب در جدا کنندة C-504 جدا می‌شود و به C-503 برگردانده می‌شوند.
کوره ای که در بسته بندی شمارة  Pac-501 تهیه شده است می‌تواند الیگومرها،ضایعات پلاستیک و مایعات آلی را مانند سایر مواد جامد زاید از بین ببرد. که شامل مشتعل های دوار  استوانه ای است و بعد از آن برای تکمیل فرآیند سوختن یک محفظه احتراق وجود دارد گازهای خروجی به طور ناگهانی سرد شده و وارد یک جاذب و نچوری می‌شود تا ذرات معلق آن به دام بیافتد و با عبور دادن از محلول بازی گازهای اسیدی آن مانند کلرید هیدروژن جدا شود.
آبی که از پریدین جدا شده است در جاذبه C-501 با کربن فعال تماس پیدا می‌کند و سپس وارد فاضلاب می‌شود. عمر این جاذب بسیار بالا بوده امکانات احیاء آن فراهم نشده است.
هوایی که از خشک کن M -402 و فیلترهای چرخان خارج می‌شود حاوی حلال و ضد حلال می‌باشد و در جاذبهای کربن فعال C-505 و C-506 این مواد از هوا جدا می‌شود. که این دو جاذب بطور متناوب کار می‌کنند ابتدا یکی   20  در وضعیت جذب قرار داشته در حالی که دیگری با بخار آب احیا می‌شود. مواد آلی جدا شده به بخش تصفیه و بازیافت حلال فرستاده می‌شوند.
شرح فرآیند:
تفاوت اساسی بین فرآیند ناپیوسته و پیوسته، راکتورها و ظرفیت ذخیره ای است که راکتورها را از ادامه فرآیند که بصورت پیوسته کار می‌کند، مجزا می‌سازد در فرآیند ناپیوسته میزان حلال مورد استفاده بیشتر می‌شود و تنها یک عملکرد اضافه اجازة کار دارد. به عنوان یک مزیت، روش ناپیوسته از تبدیل یک بارة مواد اولیه به محصول جلوگیری کرده و به سادگی می‌توان ویژگیهای محصول را تغییر داد.
....

بخشی از فهرست مطالب مقاله پلی کربنات ها

شرح فرآیند ۴
برآورد هزینه ها ۱۰
هزینه های اصلی ۱۰
۶- تولید پلی کربنات با واکنشهای تراکمی‌بین سطحی: ۱۲
مروی بر فرآیند ۱۲
شرح فرآیند ۱۵
برآورد هزینه ها ۱۸
۷- تولید پلی کربنات در فرآیند راکتور پیوسته: ۱۹
شرح فرآیند ۱۹
بر آورد هزینه ها ۲۴
هزینه های اولیه و اصلی ۲۴
هزینه های تولید ۲۴
۸- تولید پلی کربنات با فسژنه کردن محلول ناپیوسته ۲۵
شرح فرآیند ۲۷
برآورد هزینه ها ۲۸
هزینه های اولیه ۲۸
هزینه تولید ۲۹
۹- تولید پلی کربنات با ترنس استریفیکایسون و سایر فرایندای مذاب. ۲۹
شیمی‌فرآیند ۲۹
مروری بر فرآیند

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله پلی کربنات ها
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد