رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه ارزیابی جنبه ها و شاخص های ارتقاء سازمان بر اساس کارت امتیاز متوازن در شرکت نفت پاسارگاد. doc

اختصاصی از رزفایل پروژه ارزیابی جنبه ها و شاخص های ارتقاء سازمان بر اساس کارت امتیاز متوازن در شرکت نفت پاسارگاد. doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه ارزیابی جنبه ها و شاخص های ارتقاء سازمان بر اساس کارت امتیاز متوازن در شرکت نفت پاسارگاد. doc


پروژه ارزیابی جنبه ها و شاخص های ارتقاء سازمان بر اساس کارت امتیاز متوازن در شرکت نفت پاسارگاد. doc

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 102 صفحه

 

چکیده:

کارت امتیاز متوازن چهار چوبی است برای تشریح فعالیتهای یک سازمان از چهار جنبه مختلف که این کار از طریق تعدادی شاخص صورت میگیرد ، هدف اصلی در این تحقیق ، بررسی وضعیت شاخصها وجنبه های کارت امتیاز متوازن در شرکت نفت پاسارگاد  می باشد ،تحقیق حاضر از دو سئوال تشکیل شده است.

1-وضعیت شاخصها در هرجنبه چگونه است ؟

2-کدام یک از جنبه مطرح در کارت امتیاز متوازن در شرکت نفت پاسارگاد وضعیت مناسبی دارد ؟

برای جمع آوری اطلاعات در جنبه مشتریان از پرسشنامه ودرجنبه های دیگر( مالی ، فرآیندهای داخلی ، رشد و توسعه) ازاسناد و مدارک موجود در شرکت استفاده شده است پس از بررسی های لازم و توزیع و جمع آوری پرسشنامه و تجزیه وتحلیل نتایج به کمک نرم افزار آماری SPSS از روش آمار توصیفی برای جنبه مشتریان ، برای سه جنبه دیگرازروش محاسبات جداول طبق فرایند BSC استفاده شده است طبق نتایج حاصله وضعیت شاخصها و جنبه ها به ترتیب ذیل می باشد.

1-مالی

2- فرآیندهای داخلی

3- مشتریان

4- رشد وتوسعه

 

مقدمه:

با توجه به محیط پویایی که اکنون بر صنعت و سازمانها در جهان حاکم است تغییر سریع شرایط محیطی، سازمانها و حتی دولتها و کشورها را برای بقا و توسعه به چالش می کشد و در این میان راهکارهای زیادی وجود دارد که می توان با استفاده از آنها به یک روش مدرن و اجرایی جهت مدیریت عملکرد دست یافت.

 بر این اساس روش کارت امتیازی متوازن مطرح گردیده است که جهت تبدیل استراتژی به عمل می باشد ، به عبارتی دیگر روش مذبور تکنیکی جهت عملیاتی ساختن آرمان ، ماموریت و استراتژیهای سازمان ها بوده ، چشم انداز آینده شرکت حوزه اصلی بررسی های روش کارت امتیاز متوازن می باشد.

کارت امتیاز متوازن صرفاً نقش کنترلی نداشته است بلکه با تاکید بر چهار رکن اصلی که در اکثر سازمانها جزء پایه های ساختار سازمانی می باشد روشی را تدوین نموده است که در نهایت با شاخص گذاری و اندازه گیری آنها می توان نبض یک سازمان را بدست آورد و تمهیدات لازم را اندیشید.

 

فهرست مطالب:

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1-مقدمه          

2-1- بیان مسئله   

3-1- چهار چوب نظری      

4-1- اهداف تحقیق

5-1- سوالات تحقیق          

6-1- ضرورتهای خاص انجام تحقیق   

7-1 - واژه های خاص        

فصل دوم: ادبیات تحقیق

1-2- مقدمه         

2-2-کارت امتیازی متوازن  

3-2-مزایای کارت امتیازی متوازن     

4-2- دلایل عدم اجرای استراتژی های تدوین شده در سازمان          

1-4-2- عدم مشارکت کارکنان در فرآیند برنامه ریزی استراتژیک شرکت       

2-4-2- موانع مدیریتی       

5-2- موانع عملیاتی (عدم یکپارچگی) 

6-2- موانع کارکنان           

7-2- سیر تکامل کارت امتیاز متوازن  

8-2-کاربرد کارت امتیازی متوازن در سازمان   

9-2- کارت امتیازی متوازن مدل برتر 

10-2- زندگی با کارتهای امتیازی      

1-10-2- ایجاد و بکارگیری کارتهای امتیازی  نمایی فرآیندی         

11-2- آماده سازی پروژه    

12-2- نیازمندیهای شاخص  

13-2- مقایسه دومدل از نظر منشا پیدایش، مسیر، هدف، رویکرد و عوامل موفقیت       

14-2- بررسی مقایسه بین دو مدل با استفاده از پنج سوال اوتلی       

15-2- چرا باید با هر دو مدل کار کرد؟

16-2- استفاده ترکیبی از کارت امتیاز متوازن و مدل سرآمدی         

17-2- کاربردIT در کارت امتیازی متوازن       

1-17-2- نرم افزار به عنوان یک راه حل         

2-17-2- ارزیابی راه حل های مختلف

18-2 برنامه ریزی

1-18-2 ابعاد مختلف یک برنامه       

2-18-2 اهمیت بر نامه ریزی          

3-18-2 ماهیت بر نامه ریزی          

4-18-2- محصول بر نامه ریزی       

5-18-2 انواع بر نامه ریزی

1-4-5-18-2- برنامه ریزی پاسخگو  

2-4-5-18-2- برنامه ریزی منفعل    

3-4-5-18-2- برنامه ریزی فعال      

19-2- برنامه ریزی منابع انسانی      

20-2- برنامه ریزی از نقطه نظر مدت و نحوه اجرا        

21-2- انواع دیگر برنامه ریزی        

22-2- فرآیند ایجاد کارت امتیاز متوازن           

1-22-2- پشتیبانی و مشارکت           

2-22-2- ترکیب گروه پروژه

3-22-2- گستردگی پروژه   

4-22-2-بنا کردن کارت امتیاز متوازن بر اساس استراتژی سازمان   

5-22-2- ارتباط با سیستم فعلی کنترل 

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

1-3- مقدمه         

2-3  روش تحقیق 

3-3 جامعه آماری 

4-3- نمونه آماری 

5-3- روش نمونه گیری      

6-3-روشها و ابزارهای گردآوری اطلاعات       

1-6-3  پرسشنامه 

7-3- بررسی روایی و پایایی تحقیق    

1-7-3  روایی پرسشنامه های تحقیق   

2-7-3- پایایی پرسشنامه تحقیق         

8-3-روش تجزیه و تحلیل دادهها        

1-8-3-تحلیل در جنبه مالی  

2-8-3-تحلیل در جنبه مشتریان         

3-8-3-تحلیل در جنبه فر آیندهای داخلی          

4-8-3-تحلیل در جنبه رشد و توسعه   

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادها

1-4  مقدمه         

2-4 تجزیه تحلیل سئوال اول تحقیق    

3-4 - تجزیه تحلیل سئوال دوم تحقیق  

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

1-5مقدمه            86

2-5  سئوال اول تحقیق       

1-2-5  بررسی شاخصها در جنبه مالی

2-2-5- بررسی شاخصها در جنبه مشتریان       

3-2-5- بررسی شاخصها درجنبه فرایند های داخلی         

4-2-5  بررسی شاخصها در جنبه رشد و توسعه 

3-5- نتیجه گیری از سئوال اول تحقیق

4-5  سئوال دوم تحقیق       

1-4-5- جنبه مالی 

2-4-5  جنبه فرایند های داخلی         

3-4-5- جنبه مشتریان        

4-4-5- جنبه رشد و توسعه  

5-5- نتیجه گیری از سئوال اول تحقیق

6-5  پیشنهادات به سازمان   

7-5  پیشنهادات به تحقیقات آتی         

8-5  محدودیتهای پژوهشی  

ضمائم و پیوست ها

فرم سنجش رضایت مشتریان 

منابع وماخذ

فهرست منابع فارسی

فهرست منابع غیر فارسی

فهرست جداول:

جدول 4-2 مقیاس مفاهیم در BSCو EFQM

جدول 5-2 مقایسه کارت امتیاز متوازن و مدل تعالی سازمانها

جدول6-2 مقیاس الویت ها در ارزیابی عملکرد و مدل تعالی

جدول 1-3 اسامی مشتریان ثابت انتخاب شده در نمونه آماری

جدول 1-4 اهداف و استراتژی ها بر اساس دیدگاه کارت امتیاز متوازن برای 5 سال

جدول 2-4 واحد امور قراردادها و واحد طرح و برنامه

جدول 3-4 امور قراردادها، امور مالی ، واحد طرح و برنامه ریزی

جدول 4-4 حوزه رشد و توسعه در BSC

جدول 5-4 فعالیت توسعه دانش فنی کارکنان

جدول 6-4 بهینه سازی فرایند حمل و نقل ریلی

جدول 7-4 پایش ماهیانه اهداف بر اساس کارت امتیاز متوازن

جدول 8-4 پایش هدف و تامین منابع مالی مورد نیاز برای 30 مشتری عمده متقاضی خرید به صورت مقایسه شش ماهه اول با شش ماه دوم 85

جدول 9-4 آنالیز پرسشنامه مشتریان در منطقه ازنا

جدول10-4 آنالیز و محاسبه پرسشنامه مشتریان در واحد سقز

جدول11-4 آنالیز ومحاسبه پرسشنامه مشتریان در واحد اراک

جدول 12-4 محاسبه آنالیز و پرسشنامه مشتریان واحد خرم آباد

جدول 13-4 محاسبه آنالیز و پرسشنامه مشتریان واحد سنندج

جدول 14-4 جنبه مالی

جدول 15-4 جنبه فرایندهای داخلی

جدول 16-4 جنبه مشتریان

جدول 17-4 جنبه رشد و توسعه

 

منابع ومأخذ:

  • جهان بین، افشین و صادقی، رویکردهای خودارزیابی و فنون اجرایی آن ، انتشارات مهندسین مشاور روش سازان صنعت ،تهران ، 1385
  • الوانی، سید مهدی ، اصول مدیریت عملکرد ، انشارات نی ، تهران ، 1380
  • خاکی (1382)، روش تحقیق ، چاپ اول، تهران ، انتشارات بازتاب
  • بختیاری ، ب ، 1383 ، ارزیابی متوازن ، تدبیر ، شماره 150
  • بختیاری ، ب ، 1385 ، سازمان استراتژی محور ، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی
  • شباهنگ ،ر، ابراهیمی سرو علیا ، م ، 1384 ، طراحی و اجرای BSC به عنوان سیستم جامع ارزیابی عملکرد ، اقتصاد و مدیریت شماره 67
  • نمازی ، م ، رمضانی ، 1382 ، ارزیابی متوازن در حسابداری ، مجله علوم اجتماعی و انسانی ، دانشگاه شیراز ، دوره نوزدهم ، شماره 2
  • نجفی ، حقی ، ج، 1382 ، روش ارزیابی متوازن عملکرد رویکرد نوین مدیریت استراتژی ، تدبیر شماره 151
  • سلیمانی ، کارت امتیاز متوازن ، انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران ، تهران ، 1384

 

منابع خارجی:

1- the the balanced score card: translating strategy into action , by roberrt s. Kaplan and david. Norton , harvarrd business school press 1996.

2- performance measurement & control systems for implementing strategy: text & cases by Robert simons , Antonio Davila and Robert s. Kaplan , prentice hall college div. , 1999

3- performance drivers: a practical guide to using the balanced scorecard by nils- goran olve , jan roy and magnus wetter , john wiley & sons 1999.

4- balanced score card in the federal government by james b whittaker , management concepts , inc,2000

5- the consultant is scorecard: tracking results and bottom- line impact of consulting projects by jack Phillips , mcgraw hill 2000

6-the strategy focused organization: how balanced scorecard companies thrive in the new business environment by Robert s. Kaplan and david p. Norton , Harvard business school press ,2000

7- the hr scorecard: linking people , strategy , and performance by brian e. becker , mark a. huselid and dave Ulrich , Harvard business school press , 2000

8- burke , w , warner , a. and litwin , g. (1992) A causal model of organizational performance and change.

9- Kaplan, r,s. and Norton , d.p.the balanced scorecard- measures the drive performance. 1992

10-kaplan , r.s and Norton , d. p, (1996) using the balanced scorecard as a strategic management system.

11- butler.A, letza , s. r & neale , B, (1997) linking the balanced scorecard to strategy.

12- stifan waltere,(2000) , the balanced score card institute.

13- david capran, stifan walter, (2002), performance and management

14- lanter,(2000) performance and management.

15-chandler , A. D, jr , (1962) , strategy and structure: chaptersin the historyof the industrial enterprise.

16-ittner , c. d. & larcker , d.f,(1997) quality strategy , strategic control systems , organizational performance


دانلود با لینک مستقیم


پروژه ارزیابی جنبه ها و شاخص های ارتقاء سازمان بر اساس کارت امتیاز متوازن در شرکت نفت پاسارگاد. doc
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد