رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تعریف مهندسی مجدد

اختصاصی از رزفایل تعریف مهندسی مجدد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 16

 

چکیده

سازمان یک نهاد اجتماعی است که مبتنی بر هدف بوده و دارای سیستم های فعال و هماهنگ است و با محیط خارجی ارتباط دارد. در گذشته، هنگامی که محیط نسبتا ً با ثبات بود، بیشتر سازمانها برای بهره برداری از فرصتها ی پیش آمده به تغییرات تدریجی و اندک اکتفا می کردند. ولی با گذشت زمان، در سراسر دنیا سازمانها دریافته اند که فقط تغییرات تدریجی راهگشای مشکلات کنونی سازمانها نیست و گاهی برای بقای سازمان لازم است تغییراتی به صورتی اساسی و زیر بنایی در سازمان ایجاد شود. امروزه در سراسر دنیا این تغییرات انقلابی را با نام مهندسی مجدد می شناسند. مهندسی مجدد(BPR) روندی است که در آن وظیفه های فعلی سازمان جای خود را با فرایندهای اصلی کسب و کار عوض کرده و بنابراین، سازمان از حالت وظیفه گرایی به سوی فرایند محوری حرکت می کند. همین امر موجب سرعت بخشیدن به روند کسب و کار و کاهش هزینه ها و در نتیجه رقابتی تر شدن سازمان می گردد.

مقدمه

امروزه با توجه به قابلیتهای مهندسی مجدد در به ارمغان آوردن ارزش و ایجاد مزیتهای رقابتی در سازمان، این مقوله طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

مهندسی مجدد را با نامهای متفاوتی می توان شناخت، نامهایی از قبیل طراحی مجدد فرآیندهای اصلی (کاپان و مورداک) نوآوری فرآیندی (داونپورت)، طراحی مجدد فرآیندهای کسب و کار (داونپورت و شورت، ابلنسکی)، مهندسی مجدد سازمان (لوونتال، هامر و چمپی)، طراحی مجدد ریشه ای (جوهاتسون) و معماری مجدد سازمان (تالوار) همگی از نامهایی هستند که مقوله مهندسی مجدد را معرفی می کنند.

هنگامی که از ما خواسته می شود تعریف کوتاهی از مهندسی مجدد به عمل آوریم پاسخ می دهیم که به معنای «همه چیز را از نو آغاز کردن» است. مهندسی مجدد در پی اصلاحات جزیی و وصله کاری وضعیت موجود و یا دگرگونیهای گسترشی که ساختار و معماری اصلی سازمان را دست نخورده باقی می گذارد، نخواهد بود. مهندسی مجدد در پی آن نیست که نظام موجود را بهبود بخشیده و نتیجه کار را بهتر کند. مهندسی مجدد به معنای ترک کردن روشهای دیرپا و کهنه و دستیابی به روشهای تازه ای است که برای تولید کالاها و خدمات شرکت و انتقال اارزش به مشتری لازم هستند. شرکتها باید از خود بپرسند اگربا آگاهیهای گسترده امروزی و در اختیار داشتن فناوریهای نوین، می خواستیم شرکتی برپا کنیم، آن را چگونه می ساختیم.

مهندسی مجدد یک شرکت به معنای کنارگذاشتن سیستم موجود و برپا کردن نظامی نوین است. نیازمند بازگشت به آغاز کار و ابداع روشها و راههای بهتری برای انجام کار است.

تعریف مهندسی مجدد

مهندسی مجدد:تفکر بنیادی و طراحی مجدد و اساسی از فرایندهای حفاظتی و حمایتی

جهت ایجاد پیشرفت های اصولی در عملکرد می باشد و این فرایندها بسیار ساده و فاقد کارهای اضافی، متکی بر نتایج و تشخیص هشیارانه جهت نیل به اهداف می باشد.(Tanner and staver, 1999)

و یا اینکه مهندسی مجدد را در تعریف کوتاه می توان گفت: «همه چیز را از نو آغاز کردن» مهندسی مجدد در پی اصلاحات جزئی و وصله کاری وضعیت موجود و یا دگرگونی های گسترشی که ساختار و معماری اصلی سازمان را دست نخورده باقی می گذارد نیست، مهندسی مجدد به معنای آن نیست که نظام موجود را بهبود بخشد بلکه به معنای ترک کردن روشهای دیرپا و کهنه و دستیابی به روش های تازه ای که برای تولید کالاها و خدمات شرکت و انتقال ارزش به مشتری لازم هستند.

اهداف مهندسی مجدد شامل:

ایجاد ارتباطی وسیع تر از طریق شکل دهی یک ارتباط قابل دسترس، ثابت، هماهنگ و سازگار و مستمر

ایجاد یا خلق یک سیستم، مافوق ساختارهای معمول برای بررسی و نیز تجزیه و تحلیل یک تکامل پایا و ثابت

افزایش ارتباط، تبادل اطلاعات و همکاری و همیاری

دسترسی به منابع اطلاعاتی جهانی و ناحیه ای که از طریق تبادل اطلاعات به راحتی قابل انجام باشد.

دسترسی به ارتباطی هماهنگ با جوامع جهانی و محلی

تقویت استفاده از اطلاعات و نیز ارتباطات تکنولوژیکی بر پایه نظرات پیتر دراکر مهندسی مجدد به منزله مسئولیتی همگانی و نیز ابزاری نخستین در جهان ماورای سرمایه گذاری ماست.(Hammer and Stanton, 1995)

صرفه جویی در هزینه ها:

مدیران فورد بعد بررسی فرایند پرداخت ها، به این نتیجه رسیدند که اداره حساب های پرداختی آن شرکت، نه تنها با یکصد نفر، که با چند صد نفر کمتر هم، اداره می شود. لذا برای دستیابی به چنین هدفی، برنامه ریزی کردند. فورد در مورد پیشرفت های نسبتا ً کمی که در ابتدا فکرش را کرده بود، اقدامی نکرد، بلکه ایجاد دگرگونی اساسی را وجهه همت خود قرار داد و به پیشرفت های شگرفی نائل آمد، فورد در اداره ای که این فرایند جدید به کار بسته بود، توانسته بود بجای بیست در صد، هفتاد و پنج درصد از نیروی انسانی اش را کاهش دهد. (جیمز چمپی و نتیس نوریا با شتاب به سوی. 1377 صص 166 و 168)

افزایش سرعت:


دانلود با لینک مستقیم


تعریف مهندسی مجدد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد