رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله کامل درباره چند آیه همراه با تفسیر و معنی

اختصاصی از رزفایل دانلود مقاله کامل درباره چند آیه همراه با تفسیر و معنی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 8

 

بسم الله الرحمن الرحیم

آیه 28) لئن بسطت الی یدک تققلنی ما انا بباسط یدی الئک لاقتلک انی اخاف الله رب العالمین.

تفسیر آیه 28

بئن سطبت الی یدک لتقنلنی ما انا بباسط لاقتلک

چرا که من از خدای می ترسم و هرگز دست به چنین گناهی نمی آلایم

انی اخاف الله رب العالمین (اشاره به دنیا وآخرت می دارد)

اگر تو برای کشتن من دست درازکنی من دست به قتل تو نمی گشایم چون از پروردگار جهانیان می ترسم

29) انی ارید ان تبوء باثمی وائمک فتکون من اصحاب النار و ذلک جزاء الضالمین

من می خواهم با گناه من وخودت از این عمل بازگردی و بار هر دو را بدوش کشی

تفسیر:

انی ارید ان تبوء باثمی وانقک

مسلما با قبول این مسئولیت بزرگ از دوزخیان خواهی بود وهمین است جزای ستمکاران»

از این آیات به خوبی استفاده می شود که سرچشمه نخستین اختلافات وقتل وتعدی و تجاوز در جهان انسانیت مسئله حسد بوده واین موضوع ما را به اهمیت رذیله اخلاقی واثر فوق العاده آن در رویدادهای اجتماعی آشنا می سازد

30) فطوعت که نفسه قتل اخیه فقتله فاصبح من الخاسرین

نفس سرکش تدریجا او را مصمم به کشتن برادر کرد و او را کشت و از زیانکاران شد

تفسیر:

در این آیه دنباله ماجرای فرزندان آدم تعقیب شده است نخست می گوید:

نفس سرکش قابیل او را مصمم به کشتن برادر کرد و اورا کشت.

فاصبح من الخاسرین : و بر اثر این عمل زیانکار شد

چه زیانی از این بالاتر که عذاب وجدان ومجازات الهی ونام فنلین را تا ادامه قیامت برای خود خرید.

33)انما جزاء‌ الذین یخاربون الله ورسوله ویسعون فی الارض فسادا ان یقتلو او یصلبوا او تقطع ایدیهم وارجلهم من خلاف او ینفوا من الارض ذلک لهم خوی فی الدنیا ولهم فی الاخره عذاب عظیم

کیفر آنها که با خدا و پیامبر به جنگ بر می خیزند و در روی زمین دست به فساد می زنند ( و با تهدید به اسلحه به جان ومال وناموس مردم حمله می برند) این است که اعلام شوند یا به دار آویخته کردند یا (چهار انگشت از) دست راست وپای چپ آنها بریده شود ویا از سرزمین خود تبعید گردنداین رسوایی آنها در دنیاست ودر آخرت مجازات بزرگی دارند.

تفسیر

این آیه در حقیقت بحثی را که در مورد قتل نفس در آیات سابق بیان شد تکمیل می کند وجزای افراد متجاوزی را که اسلحه بر روی مسلمان می کشند و با تهدید به مرگ وحتی کشتن اموالشان را به غارت می برند با شدت هر چه تمامتر بیان می کند ومی گوید:و کیفر کسانی که با خدا و پیامبر به جنگ بر می خیزند و در روی زمنی دست به فساد می زنند این است که یکی جهار مجازات در مورد آنها اجرا شود:نخست :اینکه کشته شونددوم به دار آویخته شوند سوم: دست وپای آنها به طور مخالف بریده شود چهارم: زمینی که


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره چند آیه همراه با تفسیر و معنی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد