رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره تاثیر نانوSiO2 بر ملاط خاکستر رسوب

اختصاصی از رزفایل تحقیق درباره تاثیر نانوSiO2 بر ملاط خاکستر رسوب دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره تاثیر نانوSiO2 بر ملاط خاکستر رسوب


تحقیق درباره تاثیر نانوSiO2 بر ملاط خاکستر رسوب

فرمت فایل : WORD (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 21 صفحه

 

تاثیر نانوSiO2 بر ملاط[1] خاکستر رسوب/fly

 

چکیده

خاکستر رسوب فاضلاب کاربرد زیادی در ساخت مواد دارای خواص سیمانی دارد. در این تحقیق، برای تعیین اثرات مواد افزودنی نانو SiO2 بر ویژگی های ملاط خاکستر رسوب/fly ، مقادیر مختلف نانو SiO2 را به انواع ملاط خاکستر رسوب/fly اضافه نمودیم و به بررسی ویژگیهای فیزیکی و میکروساختارهای آن پرداختیم. نسبت نفوذ آب در مخلوط 0.7 بود. مقادیر 0درصد، 10درصد، 20درصد و 30 درصد خاکستر رسوب/fly (نسبت یک به یک) در این آزمایش بکار رفت. نانو SiO2 صفردرصد،یک درصد، 2 درصد و 3 درصد هم به مخلوط اضافه شد. تستهایی شامل SEM و توان تراکمی روی انواع ملاط به مدت 3 و 7 و 28 روز بعمل آمد. نتایج نشان داد که خاکستر رسوب/fly می تواند کریستالهایی با هیدراسیون سیمان بسازد. تعداد کریستالها پس از افزودن نانوSiO2 بیشتر می شد. بنابراین نانو SiO2 می تواند تاثیر خاکستر رسوب/fly را بر هیدراسیون ملاط کاهش دهد. بخاطر شاخص فعال واکنش pozzolanic کمی که در خاکستر رسوب وجود دارد، توان تراکمی ملاط خاکستر رسوب/fly کاهش می یابد. ذرات نانوSiO2 می توانند به تولید کریستالهای هیدراسیون کمک کنند که نشان می دهد اضافه کردن نانو SiO2 به ملاط می تواند تاثیر خاکستر رسوب/fly بر ایجاد تواناولیه در ملاط بهبود بخشد.

 

 

 

مقدمه

استفاده مجدد از رسوب فاضلاب در سالهای اخیر مورد توجه واقع شده و در بسیاری از رشته های مهندسی کاربرد دارد بخصوص در طراحی و ساخت مصالح ساختمانی مثل ecocement (سیمان اقتصادی) ساخته شده از خاکستر رسوب که برای ساخت کاشی در پیاده روها مورد استفاده قرار می گیرد.  بخشهایی از مواد اولیه که بجای آنها از خاکستر رسوب استفاده کردیم بر ویژگیهای مواد ساختمانی تاثیرات مثبت و منفی می گذارند. مثلا وقتی جایگذاری خاکستر رسوب فاضلاب با بیش از 50 درصد ماده اولیه بکاررفته در ساخت ملاط انجام می گرفت، توان تراکمی انواع ملاط کاهش می یافت (بخاطر شاخص واکنش pozzolanic کم). بنابراین، شاخص واکنش پازولانیک خاکستر رسوب فاضلا باید درکاربردهای مهندسی مد نظر قرار گیرد.

با استفاده از آنالیز DRX در کریستالیزاسیون رسوب فاضلاب خشک مواد رسی کمتر و  سیلیس و کلسیت بیشتر دیده می شوند. پس از افزودن خاکستر رسوب فاضلاب به ملاط، پدید ه هایی از قبیل موارد زیر ایجاد می شوند:

  • توان تراکمی کم
  • چگال شدن ملاط
  • افزایش تخلخل
  • کم شدن هیدراسیون پروسه های سیمان

دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره تاثیر نانوSiO2 بر ملاط خاکستر رسوب
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد