رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله لاتین ارزیابی اثر هوشی هیجانی بر سلامت روان در میان کشیش ها با ترجمه فارسی

اختصاصی از رزفایل دانلود مقاله لاتین ارزیابی اثر هوشی هیجانی بر سلامت روان در میان کشیش ها با ترجمه فارسی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله لاتین ارزیابی اثر هوشی هیجانی بر سلامت روان در میان کشیش ها با ترجمه فارسی


دانلود مقاله لاتین ارزیابی اثر هوشی هیجانی بر سلامت روان در میان کشیش ها با ترجمه فارسی

 

تعداد صفحات مقاله لاتین : 10 صفحه             -              

تعداد صفحات ترجمه فارسی : 19 صفحه             -              

قالب بندی :  word                         

 

 

 

ارزیابی اثر هوشی هیجانی بر سلامت روان در میان کشیش ها

چکیده مطالب :

زمینه تحقیق / هدف :

هوش هیجانی متغیری است طی سال های اخبر ، موضوع بسیاری از پژوهش های تحقیقاتی بوده است . در این خصوص ، با توجه به شرایط فیزیکی و روان شناختی ، روابط مورد نظر بدست می آیند . هدف از این تحقیق ، بررسی و تحلیل اثرات مستقیم و غیر مستقیم هوش هیجانی بر نشانه شناسی بالینی فیزیکی و روان شناختی و بررسی اختلالاتی از قبیل سندرم فرسودگی شغلی در میان گروهی از کار شناسان با کارکرد اجتماعی قابل توجه می باشد .

روش تحقیق :

در این تحقیق 881 کشیش کاتولیک آمریکایی لاتین ( mage=45.89 , SDage=11.58  ) با استفاده از مقیاس 24 امتیازی Trait meta – mood پرسشنامه برانگیختگی maslach 22 امتیازی و پرسشنامه 28 امتیازی سلامت عمومی مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفته اند .

نتایج : با استفاده از تحلیل مسیر ، هوش هیجانی ، علی الخصوص توجه و نظم هیجانی بر شرایط روانی و جسمی ، اثر زیادی نشان می دهد .

نتیجه گیری :

از اینرو اختلالات خاص و سلامت عمومی با هوش هیجانی ارتباط دارد . به نظر می رسد که ارائه جلسات آموزشی مؤثر هوش هیجانی ، امکان کاهش اختلالات فیزیکی و روانی احتمالی را فراهم می آورد .

طی 20 سال گذشته برای نخستین بار مبحث هوش هیجانی ( EI ) در مقالات علمی بسیار مورد توجه قرار گرفته و این مؤلفه به صورت توانایی کنترل احساسات و عواطف خود و دیگران برای ایجاد تفکیک در میان آنها و استفاده از این اطلاعات برای پیشبرد اندیشه و عملکرد فردی تعریف می شود . با این حال ، این مفهوم طی چند سال بعد در سطح جهانی مورد پذیرش قرر گرفت و به عنوان یک مؤلفه مهم در رسیدن به موفقیت فردی و شغلی شناسایی شد .

از آن به بعد ، ارائه مدل های تشریحی مختلف و تحقیق و پژوهش در زمینه EI با رشد قابل توجهی مواجه گردید . قابلیت های هیجانی از جمله فاکتورهای اساسی در تعاملات اجتماعی محسوب می شون . این مؤلفه ها اساس کارکردهای اجتماعی و ارتباطی را تشکیل داده و امکان انطباق و سازگاری افراد با زمینه های رشد را فراهم می آورد . گروه های مختلف شغلی وجود داشته که در آن تعاملات و کارکردهای اجتماعی در آن بطور خاص با یکدیگر ارتباط داشته ، مثل کشیش ها و روحانیون . توانایی این گروه از مشاغل برای شناسایی احساسات فردی و برخورد با آنها و از همه مهم تر عملکرد آنها در پیشبرد هیچ نقش اجتماعی شان ، از اهمیت بسیاری برخوردار است . شواهد و مستنداتی مبنی بر اهمیت معنادار EI با نگرش های اجتماعی خاص وجود داشته که اساس کار روحانیون و کشیش ها را تشکیل می دهد . با این حال ، نحوه شکل گیری ارتباط روحانیون با مراجعین آنها در کارشان اهمیت زیادی داشته وآنها می بایست قادر به درک و مدیریت عواطف و احساسات آنها به نحو مطلوب و مناسب باشند.

روحانیون اسقف با موقعیت های مختلف در حوزه هایی از قبیل شک ، تعارضات درونی ، خستگی ، اضطراب و مواردی از این قبیل روبرو می شوند . تغییرات اجتماعی فرهنگی تجربه شده از سوی کلیسا و روحانیون آن ، طی چند دهه اخیر ، ضرورت نیاز به تجزیه و تحلیل این مسائل و راه حل های احتمالی آنها به منظور پیشبرد راهی برای پیشبرد و انگیزش رسالت های آنها را منعکس می کند . در این مخصوص ، عوامل تنش متعددی از قبیل عدم پشتیبانی اجتماعی ، کار زیاد ، تغییر اهداف فردی و مشکلات عزت نفس در میان دیگران ، هر روزه روحانیون و کشیش ها را ضمن افزایش مشکلات پیش روی آنها ، تحت تأثیر قرار می دهد . در نتیجه این عوامل تنش ، بحران های زندگی روحانیت نیز وجود دارند . این بحران ها ، بیانگر عدم تعادل درونی است که می بایست اقدام به رفع آن نمود . یک سبک زندگی نامناسب با جهت گیری دوباره الگوهای پایه زندگی ، دلیل اصلی این بحران ها محسوب می شود . اگرچه روحانیون و کشیش ها طیف گسترده ای از بحران را به صورت بحران جنسی – عاطفی تجربه کرده ، این مسائل عامل بروز مسائل و مشکلات کار ، مشکلاتی در روابط بین فردی یا شغلی و بحران اعتقادات ، خواهند بود . شواهد موجود در خصوص اثرگذاری این متغیرها بر سلامت فکری ، بهداشت روانی و اشتغال در کنار دیگر زمیینه های مختلف ارائه شده اند .

با این حال میراث فرهنگی یکی از دلایل مهم آسیب پذیری بیشتر در میان روحانیون و کشیش های جوان ، علی الخصوص در فرهنگ غرب محسوب می شود . با این حال ، عوامل وابسته دیگری از قبیل اعمال کار کمتر یا دشوار ، عدم شناخت اجتماعی در خصوص نقش آنها ، انزوا در زندگی و روزمره آنها و زندگی فردی ضعیف ، تعهدات بسیار زیاد ، کمبود خواب ، اوقات فراغت کم و مسکن نامناسب نیز وجود دارند . همه این عوامل ، افزایش آسیب پذیری آنها نسبت به فرسودگی عاطفی و اخلاقی و بطور کلی اثرات منفی فشار روانی را به دنبال خواهد داشت .

علاوه بر این ، سندرم فرسودگی شغلی از پیامدهای احتمالی تجربه این عوامل تنش متعدد محسوب می شود . این سندرم با فرسودگی فیزیکی و عاطفی مشخص شده که با تعامل پایدار کمتر به سایر افراد ، عزت نفس پایین یا پیشرفت فردی کمتر به خاطر عدم تناسب موقعیت های فردی یا شغلی با آن کار و دگرسان بینی خود ، بدگمانی ، بدبینی ، منفی بافی و نگرش های پرخاشگرانه نسبت به دیگران خود را نشان می دهد . سطوح بالاتر بروز این سندرم در میان کشیش ها و روحانیون مشاهده شده که این رقم به بیش از 25.39% می رسد .

در میان همه فاکتورها و عوامل مطرح شده فوق ، شرایط روحانی ، کافی بنا به دلایل مرتبط با کار اجتماعی کشیش ها و روحانیون و به دلیل رابطه آن با سلامت روان و احساس رضایتمندی از زندگی ، عامل مهم دیگر محسوب می شود . در این خصوص ، دیانت ذاتی ، بلوغ روحانی و تعالی فردی از جمله عوامل پیش بینی مهم سلامت فیزیکی و روانی بهتر ، بهداشت روانی و کارکرد مثبت در میان افراد مبتلا به بیماری های مختلف و جمعیت نرمال بوده که روحانیون و کشیش ها هم بخشی از آن اجتماع به شمار می روند .

روحانیونی با فرسودگی شغلی ، حیات روحانی ضعیفی نشان می دهند . در بسیاری از موارد ، ماهیت جهت گیری های شغلی آنها ، به دلیل خدماتشان به عنوان پیشوایان و رهبران روحانی در اجتماعی که در آن مشغول به کار بوده ، عامل انگیزه احساس پیشرفت فردی بالا می باشد . با این حال نمرات آنها در مؤلفه روحانیت با نمرات بالا در فرسودگی عاطفی و دگرسان بینی خود هم همبسته است . این رویکرد بیانگر آنست که کشیش ها و روحانیون در مواجه با خستگی و فرسودگی ، حیات معنوی و روحانی خود را احیاء می کنند . با زیاد شدن سطح فعالیت روحانیون و کشیش ها ، ضمن بر هم خوردن تعادل میان زندگی فردی و توقف فعالیت ، فشار روانی صورت می گیرد . علاوه بر این در دهه های اخیر ، هویت معنوی و روحانی کشیش ها و روحانیون مذهبی تحت تأثیر تغییرات فرهنگی بوده است . این ویژگی را می توان به احساس کاهش ارزش کشیش ها بی نسبت داد که فقدان پیشرفت فردی در زندگی آنها و عدم تحقق رسالت هایشان را به دنبال دارد .

عواملی از قبیل موارد ذکر شده فوق ، با افزایش احتمال تجربه سندرم فرسودگی شغلی همراه بود که بطور خاص با زندگی بدون معنا و فرسودگی عاطفی و هیجانی و در مواردی تمایل برای ترک این موقعیت شغلی خود را نشان می دهد . در واقع سندرم فرسودگی شغلی با مسائل و مشکلات روانی و جسمی قابل توجه از قبیل اضطراب یا اختلال افسردگی در میان دیگر موارد ، همراه است . در خصوص روحانیون و کشیش های مذهبی ، بین فرسودگی شغلی و دگرسان بینی خود را توجه به مشکلاتی از قبیل اضطراب ، بیخوابی ، رابطه مثبت و بین درک فردی و نشانه شناسی افسردگی و بدکاری اجتماعی ، رابطه منفی وجود دارد .

مطلوبیت احتمالی EI با اعتبار پیش بینی در حوزه های مختلف ، علی الخصوص حوزه های بالینی وابسته به متغیرهایی از قبیل انطباق اجتماعی ، اضطراب و نشانه شناسی افسردگی یا احساس سلامتی در میان دیگر مؤلفه ها به خوبی نشان داده شده است . این روابط ، به طور خاص با ظرفیت IE در راستای کاهش نشانه های بیماری و ریسک رویارویی با اختلالات روانی و فیزیکی مختلف مورد توجه قرار می گیرد . در راستای این کار تحقیقاتی ، کاهش ریسک فرسودگی شغلی و افزایش کارکرد سلامت جسمی و روانی انتظار می رود .

از این رو با به خاطر سپردن موارد ذکر شده فوق ، و با هدف ارتقاء سلامت گروه های شغلی با مؤلفه های بسیار مشخص ، هدف از این تحقیق ، تحلیل و بررسی رابطه میان EI و سلامت ( یعنی سلامت فیزیکی و روانی ) و اختلالات مشخصی از قبیل فرسودگی شغلی می باشد .

بطور خاص در این تحقیق ، ضمن ارزیابی ظرفیت EI ، می بینم که پیشگیری از مشکلات جسمی و روانی در میان گروه های مختلف شغلی از جمله در میان پرستاران تا معلمان ، و دیگر مشاغل ، کاری بسیار متفاوت است . در این مقاله ، برای نشان دادن جزئیات اثرات مشتقیم و غیر مستقیم ابعاد EI ، تحلیل مسیر را پیشنهاد کرده و فرسودگی شغلی را در قالب سندرمی تعریف می کنیم که متغیر رابط مسائل سلامت عمومی محسوب می شود . با این شیوه ، EI به عنوان ابزاری در مواجه با شرایط پر تنش و کاهش اختلالات مشخصی از قبیل سندرم فرسودگی شغلی و مشکلات و مسائل سلامت عمومی در میان کشیش های کاتولیک آمریکای لاتین کمک می کند . توجیه این رویکرد بر مبنای ارجاع بهداشت روان به قابلیت فرد برای سازگاری با جهان در سه سطح صورت گرفته که عبارتند از سطح فردی که عبارتستت از ظرفیت شناسایی و کنترل احساسات فرد در روابط با دیگران و نیز ، ظرفیت دریافت و انتقال عاطفه ، ظرفیت سازگاری با عوامل تنش و در نتیجه پیشگیری از پیامدهای منفی آن بر سلامت مورد توجه قرار می گیرد .

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله لاتین ارزیابی اثر هوشی هیجانی بر سلامت روان در میان کشیش ها با ترجمه فارسی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد