رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق و بررسی درمورد خوزستان 26 ص

اختصاصی از رزفایل تحقیق و بررسی درمورد خوزستان 26 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 26

 

موضوع تحقیق

استان خوزستان

گردآورنده :

نادر مرتضوی دانش آموز سال سوم راهنمایی

مدرسه ارشاد

سال 1381-1382

منابع مورد استفاده

1-دائره المعارف زرین

2-گیتا شناسی کشورها

3-کارنامه آموزش و پرورش استان خوزستان

4-نگاهی به خوزستان

خوزستان در عصر سوم و چهارم زمین شناسی

خوزستان در عصر سوم و چهارم زمین شناسی بوجود آمده است . در منطقه خوزستان و عربستان در دوران دوم زمین شناسی ، دریائی وسیع وجود داشت کهع به اقیانوس هند متصل بود و خشکی های این مناطق منحصر به چند جزیره کوچک و بزرگ بوده که در اثر عوامل آتش فشانی از زیر آب سر برآورده و آن جزائر در جائی قرار داشت که اکنون کوههای دماوند ، الوند ، ، زردکوه و دنا قرار دارد .

بنام خداوند بخشنده مهربان

مقدمه

من استانی که برای تحقیق انتخاب کرده ام استان خوزستان است استانی که اجداد من از سالهای بسیار دور در یکی از شهرهای آن (ابتدا در شوشتر که یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران و مرکز خوزستان در آن سالها بوده) و بعداً شهر اهواز که تاکنون نیز مرکز آن استان می باشد و من هم در این شهر به دنیا آمده ام . استان خوزستان یکی از استانهای پهناور و دارای جلگه های حاصلخیز و رودخانه های پرآب و معادن عظیم نفت و گاز می باشد .

کلمه خوز به معنی شکر است و خوزستان به معنی شکرستان است چون در قدیم خوزستان مرکز نیشکرکاری و تهیه شکر بوده است . استان خوزستان به این نام نامیده شده است . استان خوزستان در زمانها قدیم مرکزی برای علم و دانش و تربیت علما بوده و دانشگاه جندی شاپور یکی از آن مراکز بوده است . که دانشگاه جندی شاپور فعلی از آن نام گرفته است .

شهر اهواز که اکنون مرکز استان خوزستان است تا قبل از سلطنت رضاخان شهری کوچک به نام ناصری ودارای جمعیتی اندک بوده و پس از آنکه مرکز استان قرار گرفت و جمعیت آن روبه فزونی گذاشت .

رودخانه کارون از وسط شهر از شمال به جنوب در حرکت است و شهر را به دو قسمت تقسیم می کند . اولین مدرسه ابتدایی که در این شهر تاسیس گردید حدود سالهای 1303 و 1304 بوده که با سعی و کوشش جد من و آوردن معلم از شیراز با مخارج ایشان بوجود آمد و چون در آن زمان شیخی به نام شیخ چاسب بر استان خوزستان حکم روایی می نمود این مدرسه به نام چاسبیه نامیده شد .


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق و بررسی درمورد خوزستان 26 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد