رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد برخی صاحبنظران تربیتی و آموزشی می

اختصاصی از رزفایل تحقیق در مورد برخی صاحبنظران تربیتی و آموزشی می دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 2

 

برخی صاحبنظران تربیتی و آموزشی می‌گویند:تاکید برآموزش مهارت‌های زندگی در آموزش و پرورش در مسئولیت پذیری نوجوانان و هدایت آنها اثرگذار است.

این گروه معتقدند:آموزش مهارت‌های زندگی مهمترین مسوولیت آموزش و پرورش برای زندگی امروز و آینده‌ی دانش آموزان محسوب می‌شود و بزرگترین مشکل فردی واجتماعی نوجوانان در عرصه زندگی شایسته ومطلوب، نشناختن مهارت‌های زندگی است.

این افراد گفتند:آموزش مهارت‌های خودآگاهی،همدلی،روابط فردی، برقراری روابط موثر، رویارویی با هیجان، رویارویی با استرس، تفکر انتقادی، تفکر خلاق، مقابله با هیجان و مقابله با فشارهای روانی در آموزش مسوولیت پذیری به نوجوانان موثر است.

رییس سازمان آموزش و پرورش فارس گفت: یکی از وظایف مهم نظام تعلیم و تربیت، آموختن مهارت‌های زندگی به افراد تحت تعلیم برای پرورش نسل آینده است.

محمد حسین روزیطلب افزود: اینگونه آموزش‌ها باید با پیشرفت‌های علمی، اجتماعی و اخلاقی که لازمه تکامل جوامع انسانی است هماهنگ و همگون باشد.

وی اظهار داشت: برای بدست آوردن مهارت‌های زندگی و ایجاد مسئولیت پذیری باید به نوجوانان امکان کسب تجربه را داد و زمینه‌های تجربه‌اندوزی درمسایل مختلف را برای آنها فراهم کرد.

وی ادامه داد:تقویت سازمان‌های دانش آموزی، بسیج دانش آموزی، جمعیت هلال احمر، شورای دانش آموزی ،کانون‌های تربیتی و اردوهای دانش آموزی می‌تواند در راستای ایجاد زمینه‌های مسوولیت پذیری موثر باشد.

وی اضافه کرد: واگذاری برخی امور در مدارس از قبیل برگزاری مراسم ویژه، انتظامات مدرسه،تشکیل گروه‌های آموزشی،علمی وبرگزاری اردوهای علمی‌می تواند از راهکارهای موثر برای ایجاد زمینه مسوولیت پذیری در نوجوانان باشد.

یکی از مشاوران رییس سازمان آموزش و پرورش فارس گفت: مسوولیت پذیری یکی از صفات بسیار مهم است که باید در برنامه ریزی‌های تعلیمی و تربیتی به عنوان یک اصل به آن پرداخته شود.

معصومه دستغیب افزود: بطورکلی تربیت کودکان از ابتدا در خانواده و سپس در مدرسه باید به گونه‌ای باشد که روحیه پذیرش مسوولیت در کودکان ایجاد و تقویت شود.

وی ادامه داد: برای ایجاد این انگیزش باید توانمندی‌ها و استعدادهای نوجوانان شناسایی شود و در تصمیم‌سازی ها از آن بهره گرفت و هر فردی را بنا به توانمندی وی در برنامه‌ها مشارکت داد.

وی اضافه کرد: بسیاری از آموزش‌های مهارت‌های زندگی باید غیر مستقیم باشد و به نوعی دانش آموز را به پرسشگری و کمک برای یافتن پاسخ مناسب هدایت کند.

مدیر آموزشگاه دخترانه صدیقه کبری در شیراز گفت: تقسیم کار و واگذاری مسوولیت به دانش آموزان از طریق سازماندهی دانش آموزان در کمیته‌های مختلف و مشخص کردن وظایف آنان می‌تواند درایجادمسوولیت پذیری در نوجوانان موثر باشد.

سوفیا علی پور افزود:مسوولان و مربیان آموزشی باید عزت نفس و اعتماد به نفس دانش آموزان را با واگذاری مسوولیت در زمینه‌های مختلف با عنایت به توانایی‌های فردی، ارتقادهند.

مدیر مدرسه راهنمایی جواد جلالی شیراز نیز گفت: روش مدرسه گردانی توسط دانش آموزان واداره‌مدرسه درمناسبت‌های مختلف توسط آنها می‌تواند در ارتقای اعتماد به نفس دانش آموزان و ایجاد مسوولیت پذیری در آنان اثرگذار باشد.

محبوبه صباغی اضافه کرد:استفاده از حکم تشویقی برای دانش آموزانی که به عنوان نماینده یا فعالان در مدرسه تلاش می‌کنند می‌تواند در ایجاد رقابت سالم بین دانش آموزان تاثیرگذار باشد.

مدیرهنرستان نشاط شیرازدراین گفت وگواظهارداشت:ایجادروحیه‌مسوولیت پذیری درنوجوانان باایجاد زمینه‌های پرورش توانمندی‌های آنان‌ارتباط مستقیم دارد.

فتانه‌طالبی گفت:ایجاد روحیه مسوولیت پذیری از طریق خانواده‌ها اثرگذارتر است و اگر والدین تنها بدنبال معیشت خانواده نباشند، می‌توانند با ایجاد انگیزه و تربیت صحیح، نوجوانان را برای مقابله بامشکلات و پذیرش مسوولیت‌ها آماده سازند.

وی افزود:همچنین مسوولان آموزشی می‌توانند با ایجاد راهکارهای مناسب و فعالیت‌های گروهی، در افزایش توان پذیرش مسوولیت در نوجوانان و تربیت افرادی خلاق و بانشاط تاثیرگذار باشند.ک/‪۴‬


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد برخی صاحبنظران تربیتی و آموزشی می
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد