رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

احداث باغ زیتون

اختصاصی از رزفایل احداث باغ زیتون دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 7

 

مقدمه

رشد نسبی جمعیت تقاضا برای تهیه مواد غذایی و سایر نیازهای جمعیت را افزایش می دهد . متولی تامین نیازهای غذایی و بخشی از اقتصاد خانواده ها و یا جامعه بخش کشاورزی است .

با محدود بودن اراضی زراعی توسعه کشاورزی در اراضی منابع طبیعی و ملی را افزایش می دهد بنابراین فشار در بخش کشاورزی به روش منبع طبیعی سنگین می نماید . منطقی است که از منابع طبیعی خدادادی و استعدادهای بالقوه آن در جهت افزایش تولید و اشتغال زایی در جامعه استفاده گردد تا ظمن حفاظت از خاک و آب از فرسایش خاک جلوگیری نمود .

وزارت کشاورزی و منابع طبیعی و جهاد سازندگی مردم و علاقه مندان در امر طرح طوبی را استعانت و یاری می نمایند تا در حهت توسعه پایسداری در جامعه و کشور با پشتیبانی مالی و فنی گامی مثبت در احداث باغات بر حسب شرایط و استعدادهای موجود در هر منطقه برداشت شود . بنابراین این طرح احداث باغ زیتون در منطقه مورد نظر می تواند ظمن تولید انبوه برای نیاز منظقه و صدور به خارج جهت ازر آوری در اشتغال زایی و جلوگیری از مهاجرت افراد تاثیر به سزایی داشته باشد . و از طرف دیگر مدیریت صحیح و اصولی بر طبیعت اعمال می گردد .

مجری یا مجریان طرح

مجری طرح احداث باغ زیتون آقای حاج عادل امینی فرزند حمد الله اسکن گچساران شهرک صنعتی ،با تعداد 50 نفر از اعضاء خانواده خویش مجری و مسئول طرح ماکارونی .

محل اجرای طرح

ایشان متقاضی یک قطعه زمین به مساحت 8 هکتار از اراضی ملی شده ،منابع طبیعی پلاک واقع در ضلع شمالی شهرک صنعتی گچساران در 5 کیلومتری بخش مرکزی شهرستان گچساران استان کهکیلویه و بویراحمد می باشد .

اهداف مهم طرح

هدف از اجرای طرح به شرح ذیل می باشد .

-مدیریت بهینه در بهره وری صحیح از منابع آب و خاک

-حفاظت محیط زیست

-سبزی طبیعت و توسعه پایدار از منایع طبیعی

-ایجاد اشتغال در منطقه جهت جلوگیری از مهاجرت

-تولید انبوه جهت تامین نیاز منطقه و بهبود وضع باغداری

-حفظ خاک وجلوگیری از فرسایش

-افزایش تولید و سطح زیر کشت

-تقویت حسن همکاری و ایجاد تعاون در افراد

-تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف اجتماعی و عمومی

-حذف و یا کاهش دام و تعادل دام و مرتع پس از بهره برداری طرح.

شرایط آب و هوایی

میانگین بارندگی سالانه 450 میلیمتر حدکثر 600 میلیمتر حداقل 350 میلیمتر می باشد . بارندگی از آبان ماه شروع شده و تا اواخر فروردین ماه ادامه دارد دوره خشکی در ابن منطقه 6 ماه از سال می باشد .بارندگی بیشتر و یا تماماَ به صورت باران در ماههای آبان ،آذر، دی ، بهمن ، اسفند و فروردین می باشد و حداقل درجه حرارت در این منطقه در حد 4 درجه سانتیگراد و حداکثر بالای 46 درجه می باشد مرکبات جهت رسیدن کامل میوه باید هوا در فصل رشد به ویژه در تابستان و پاییز نسبتاَ گرم باشد این شرایط در جنوب به ویژه در منطقه مورد نظر فراهم می باشد .یخبندان به مرکبات به شدت آسیب می زند در منطقه مورد نظر یخبندان وجود ندارد و در شرایط گرم و مرطوب بهترین رشد را دارند شرایط برای آنها فراهم می باشد .

باد در این منطقه با سرعت ملایم می وزد.

وضعیت خاک

مکان مورد تقاضا دارای شیب رو به جنوب و بسیار ملایم است. بافت خاک شنی،شوری خاک ندارد PHخاک 7تا 5/7 عمق خاک زراعی 40 سانتیمتر می باشد و ارتفاع آن از سطح دریا 800 متر می باشد.

فرد مورد تقاضا برای کاشت دارای تجربه بوده و علاقمند کشت میباشد کشت تمامی ارقام در حاشیه طرح ماکارونی بیانگر مستعد بودن منطقه برای کشت آنها می باشد. چندین رقم مرکبات در حوالی طرح نارماکارون کشت شده که هر کدام از میوه دهی خوبی برخوردار بوده و نسبت به شرایط مقاومت نشان داده اند.


دانلود با لینک مستقیم


احداث باغ زیتون
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد