رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

درس پژوهی پایه چهارم ابتدایی آموزش قرآن کریم

اختصاصی از رزفایل درس پژوهی پایه چهارم ابتدایی آموزش قرآن کریم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

درس پژوهی پایه چهارم ابتدایی آموزش قرآن کریم


درس پژوهی  پایه چهارم ابتدایی آموزش قرآن کریم

فرمت درس پژوهی: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات این درس پژوهی: 27 صفحه

 

 

 

 

 

قسمتی از این درس پژوهی:

هدف کلی : آموزش قرآن کریم

اهداف رفتاری

1- آشنایی با سوره نمل و نام سوره و دلیل نامگذاری آن به این نام (شناختی)

2- خواندن صحیح ایات 56 تا 63 سوره نمل (روانی حرکتی)

3- آشنایی با مفاهیم و معنای بعضی از کلمات و آیات سوره نمل (عاطفی شناختی)

4- تشخیص معنای پیام قرآنی و پیدا کردن آن در بین آیات درس (روانی حرکتی)

5- ایجاد علاقه نسبت به خالق هستی با بیان مفهوم بعضی از آیات درس (عاطفی)

  رفتار ورودی : معلم با وضو و صفای باطن وارد کلاس شده و به گرمی با دانش آموزان سلام و احوالپرسی می کند و احوال غایبین جلسه پیش را جویا شده و با مهربانی دلیل غیبت آنان را جویا می شود و سپس به حضور و غیاب دانش آموزان می پردازد و به شوخی می گوید : بچه ها هر کی غایبه دستش بالا دانش آموزان لبخند می زنند ، خوب پس معلومه که غایب نداریم چون صدای غایبا در نمیاد . الحمدالله خدا را شکر که حال همگی خوبه و سرحال و پر انرژی تو یک روز خوب خدا کلاسمون رو با نام خدا شروع می کنیم . همه آمادن ؟ مثل اینکه بعضی ها آماده نیستن چون صداتون محکم نبود ؟ یه بار دیگه همه آمادن ؟ همه دانش آموزان . بله

  دیدن تکالیف :


دانلود با لینک مستقیم


درس پژوهی پایه چهارم ابتدایی آموزش قرآن کریم

آموزش های انفرادی و تاثیر آن بر یادگیری

اختصاصی از رزفایل آموزش های انفرادی و تاثیر آن بر یادگیری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

آموزش های انفرادی و تاثیر آن بر یادگیری


آموزش های انفرادی و تاثیر آن بر یادگیری

آموزش های انفرادی و تاثیر آن بر یادگیری

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات: 61

 

 

 

 

روشهاى آموزش انفرادى (individual instruction)

بسیارى از روانشناسان تربیتى و مربیان آموزشى اعتقاد دارند که موقعیت یادگیرى باید چنان سازمان‌دهى شود که هر شاگرد بر اساس توانایى‌هاى خود به فعالیت و یادگیرى بپردازد. براى نیل به چنین هدفی، روش‌هاى آموزش انفرادی، روش‌هاى بسیار مناسبى هستند؛ زیرا در این نوع از روش‌ها، شاگردان بر حسب توانایى‌شان پیش مى‌روند و معلم نیز وقت کمترى صرف تدریس و زمان بیشترى صرف رسیدگى به فرد فرد شاگردان مى‌کند. البته اولین و اساسى‌ترین گام در راه تحقق چنین هدفى پذیرفتن مفهوم ‌‌شاگرد محوری در طراحى و آموزش است. در بسیارى از مواقع، دستیابى به هدف‌هاى آموزشى از طریق آموزش انفرادى بسیار آسان‌تر و امکان‌پذیرتر از روش‌هاى سنتى دیگر است، بویژه اگر روش آموزش انفرادى به طور صحیح بکار گرفته شود، روحیه استقلال‌طلبى شاگردان در اجراى طرح‌هاى کوچک و بزرگ تقویت مى‌شود. آموزش انفرادی، الزاماً به معناى آموزش یک نفر شاگرد توسط یک معلم با برنامه خاص نیست. آموزش انفرادى ممکن است به صورت گروهى نیز انجام گیرد. البته وقتى آموزش انفرادى به صورت گروهى طراحى مى‌شود، بهتر است گروهى از شاگردان که داراى ویژگى‌هاى مشترک هستند، تحت آموزش قرار گیرند. روش‌هاى آموزش انفرادى از نظر نحوه اجرا و مواد آموزشى عبارتند از:

- آموزش برنامه‌اى (PI)؛ (programmed instruction)

- آموزش به وسیلهٔ رایانه (CAI)؛ (computer assisted instruction)

- آموزش انفرادى تجویز شده (IPI)؛ (individually prescribed instruction)

- آموزش انفرادى هدایت شده (IGE)؛ (individually guided education)

تمام روش‌هاى فوق ریشه در آموزش برنامه‌ای دارند. این روش‌ها از زمانى که فن‌آورى تولید مواد آموزشى گسترش یافت، در نظام‌هاى آموزشى مطرح شدند.

هدفهاى آموزش انفرادى

همان‌گونه که روش‌هاى سخنرانى و بحث گروهى براى هدف‌هاى آموزشى خاصى مناسب هستند، در بسیارى از مواقع لازم است شاگردان به تنهایى کار کنند، اما این مواقع چه زمان‌هایى هستند؟ یا در چه مواقعى شاگرد را مى‌توان در اجراى فعالیت‌هاى آموزشى با مجموعه‌اى از مطالب چاپ شده یا آموزش برنامه‌اى تنها گذاشت؟ پاسخ به چنین سؤال‌هایى احتیاج به شناخت هدف‌هاى آموزشى و تحلیل آنها دارد، ولى اینکه آموزش انفرادى چه هدف‌هایى را دنبال مى‌کند، به شرح ذیل است:

رعایت تفاوتهاى فردى


دانلود با لینک مستقیم


آموزش های انفرادی و تاثیر آن بر یادگیری

درس پژوهی پایه اول ابتدایی معرفی صدا و نشانه (ر)

اختصاصی از رزفایل درس پژوهی پایه اول ابتدایی معرفی صدا و نشانه (ر) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

درس پژوهی پایه اول ابتدایی معرفی صدا و نشانه (ر)


درس پژوهی پایه اول ابتدایی معرفی صدا و نشانه (ر)

فرمت درس پژوهی: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات این درس پژوهی: 25 صفحه

 

 

 

 

 

قسمتی از این درس پژوهی:

طرح درس

موضوع: معرفی صدا و نشانه (ر)         پایه: اول ابتدایی           تعداد: زمان: 25 دقیقه

  هدف کلی صدا ونشانه ( ر) و تقویت مهارت زبانی  

اهداف جزیی        

                                         1- تشخیص صدای ( ر ) در اول ، وسط و آخر کلمات

          دانستنی ها       2- چند کلمه که در آخر آن ها حرف ( ر) دارد نام ببرد.

   3- درس جدید را بدرستی بخواند.

 

                             1- ایجاد علاقه به همکاری در انجام کارهای خانه وکمک به مادر

     نگرش       2- به مادر به عنوان یکی از بهترین نعمتهای خداوند علاقه نشان دهد.

                3- آشنایی با پدیده هایی مثل ( باد باران )

                                         

                    1- حرف ( ر) را در کلمات دیگر غیر از کتاب پیدا کند.

 مهارت 2- در دفتر مخصوص روزنامه چند کلمه که در آنها حرف(ر ) بکار رفته است پیدا کند.

                    3- جای حرف جدید را در جدول حروف تشخیص دهد.

       4- رعایت پوشش مناسب در روزهای بارانی.

کلمات جدید مادر باران آرام- ابر


دانلود با لینک مستقیم


درس پژوهی پایه اول ابتدایی معرفی صدا و نشانه (ر)

مقاله در مورد ماهیت و عوامل انقلاب اسلامى ایران

اختصاصی از رزفایل مقاله در مورد ماهیت و عوامل انقلاب اسلامى ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله در مورد ماهیت و عوامل انقلاب اسلامى ایران


مقاله در مورد ماهیت و عوامل انقلاب اسلامى ایران

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات: 41

 

فهرست:

 

سخنرانى در مسجد الجواد

پرسشها و پاسخها

 

این مقاله مجموعه چند سخنرانى استاد شهید در مسجدالجواد است که در فروردین ماه پنجاه و هشت ایراد گردید و ازجمله آخرین کنفرانسهاى عمومى آن مرحوم به حساب مى‏آید. از آنجا که پاره‏اى از نکات طرح شده در این مجموعه گفتار،باآنچه که ایشان در مسجد فرشته بیان کرده‏اند،مشترک بوده است،لذا مواردى را که در سخنرانیهاى مسجد فرشته ذکر گردیده‏بصورت پاورقى به این مقاله اضافه کرده‏ایم.

بسم الله الرحمن الرحیم

در آغاز سخن به مضمون یک آیه از آیات کریمه قرآن اشاره‏میکنم که در حکم دیباچه این بحث‏خواهد بود.خداوند رحمان‏در سوره مبارکه مائده میفرماید:

الیوم یئس الذین کفروا من دینکم فلا تخشوهم و اخشون... (1)


دانلود با لینک مستقیم


مقاله در مورد ماهیت و عوامل انقلاب اسلامى ایران

پروژه دریچه ترموستات

اختصاصی از رزفایل پروژه دریچه ترموستات دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه دریچه ترموستات


پروژه دریچه ترموستات

دانلود پروژه دریچه ترموستات

نوع فایل : Word

تعداد صفحات : 24
فهرست و پیشگفتار
مقدمه ....1
مکان جایگیری ترموستات ..3
سوپاپ ترموستات (Thermostat Valve) و اهمیت آن ....3
ترموستات های با ظرفیت انتقال جریان بالا (High FlowThermostat) ...5
سوپاپ فرعی ترموستات (Bypass Thermostat) .......5
کاربرد میله ی لغزنده (Jiggle Pin) در ترموستات .......10
درجه بندی ترموستات (Thermostat Rating) ..10
انواع ترموستات ....10
ترموستات فانوسی (Bellow Type Thermostat) ...11
ترموستات دو فلزه (Bimetallic Type Thermostat) .12
ترموستات ساچمه ای (Pellet Type Thermostat) .16
ترموستات و کامپیوتر .......19
هوزینگ ترموستات ..20
واشرآببندی ترموستات .....21
خرابی ترموستات .21
کنترل ترموستات .22
نحوه ی آزمایش کردن ترموستات .....22
نحوه ی برداشتن و نصب کردن ترموستات .....23
انتخاب ترموستات مناسب .23

 

مقدمه
اگر چه ترموستات قطعه ای کم ارزش و ارزان قیمت است و بطور کلی به عنوان مولفه ای با تکنولوژی بالا مطرح نیست ، ولی در وسایل نقلیه ی امروزی دارای کابردهایی حساس و حیاتی می باشد.
برای درک بهتر کاربردها و موارد استفاده از ترموستات باید بدانیم که کربن و آب دو فرآورده ی مهم اشتعال درونی هستند که در روغن موتور اتومبیل انباشته می شوند.متاسفانه این دو فرآورده با روغن موتور ترکیب شده و تشکیل لای و رسوب می دهند. این رسوبات در موتور باعث زنگ زدگی رینگهای پیستون ، سوپاپ های هدایتگر و میزان کننده های ضربه های هیدرولیکی و همچنین سبب بسته شدن صفحه های پمپ روغن و دیگر گذرگاههای روغنکاری در موتور می شوند ، البته انسداد سوراخهایی که روغن را از سرسیلندر و بلوک موتور به کارتر میبرند زیاد قابل توجه نیست . بنابراین در هر مسیر کوتاهی ممکن است که موتور به دلیل انباشتگی رسوبات به دلیل استفاده از ترموستات غیر موثر خراب شود.
تولیدکنندگان خودرو به این نتیجه رسیده اند که تنها راه کنترل کردن رسوبات ایجاد شده ، خارج کردن آّب از روغن داخل محفظه ی میل لنگ است . زیرا در طول رانندگی با سرعت پایین و همچنین در طی لغزشهای کوتاه ، دمای روغن پایین باقی می ماند و بنابراین آّب به حالت مایع در روغن موتور انباشته می شود. سازندگان موتورهای پیشرفته در حال رسیدن به این نتیجه اند که خارج کردن آب از روغن داخل محفظه ی میل لنگ تنها با بالا بردن عامل عملیاتی دمای موتور تا حد نقطه ی جوش آب امکان پذیر است. مهندسین ، برای به انجام رساندن این ایده ، دریچه ای قابل کنترل برای تنظیم دما طراحی کردند(ترموستات های جدید) تا بدین وسیله گذرگاه عبور ماده ی خنک کننده به داخل رادیاتور را تا زمانی که موتور در حال گرم شدن است تا دمای لازم برای تبخیر آب را مهیا کند ، بسته نگه دارد.
در سال 1970 ، زمانیکه خروجی های اگزوز و مسئله ی اقتصاد سوخت به یک نگرانی تبدیل شد ، تولیدکنندگان دریافتند که داشتن سیستم خنک کننده ی فعالی که به سرعت بتواند دمای تعیین شده را تامین کند ، یکی از راههای اصلی و عمده ی کاهش خروجی اگزوز اتومبیل ها و بهبود مسئله ی اقتصاد سوخت می باشد. با تعیین محدوده ی دمایی 195-180 فارنهایت برای ماده ی خنک کننده ، صنعت ترموستات استاندارد شد و همچنین کارگران پالایشگاههای سوخت شروع به فرمول بندی بنزینی که بتواند به طور موثر در این محدوده ی دمایی تبخیر شود ، کردند.
مسئله حائز اهمیت این است که ، کارشناسان فنی سیستم خروجی اتومبیل ها شاهد آن بودند که بسیاری از وسایل نقلیه در آزمون سیستم خروجی شکست خوردند ، دلیل این شکست آن بود که این وسایل نقلیه دارای شرط لازم نبوده و به اندازه ی کافی گرم نشده بودند که سوخت را در مسیر مکش مانی فولد هوا تبخیر کنند. بدنه ی کربوره شده (با ذغال ترکیب شده) و دریچه ی سیستم های سوختی بسیار به این شرط حساس اند. زیرا کف دریچه ی مانی فولد هوا باید به اندازه ی کافی گرم شود تا بتواند قطرات کوچک سوخت را تبخیر کند. هنگامیکه مجرای مکشی مانی فولد هوا خیلی سرد باشد ، جریانی مرطوب در طول مجرای مکش ایجاد می شود ، که باعث توزیع نامطلوب سوخت از سیلندری به سیلندر دیگر می شود. در زمستانهای سرد که دمای مجرای مکش مانی فولد کاهش پیدا می کند ، ترموستات وظیفه دارد ، دمای فراهم آمده توسط موتور را تا نقطه ای که سوخت تبدیل به بخار شود ، افزایش دهد...


دانلود با لینک مستقیم


پروژه دریچه ترموستات