رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت روان شناسی اجتماعی (رشته روان شناسی)

اختصاصی از رزفایل دانلود پاورپوینت روان شناسی اجتماعی (رشته روان شناسی) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت روان شناسی اجتماعی (رشته روان شناسی)


دانلود پاورپوینت روان شناسی اجتماعی (رشته روان شناسی)

(دکتر یوسف کریمی – انتشارات دانشگاه پیام نور)

گفتار اول:

تعریف، تاریخچه و روشهای تحقیق در روان شناسی اجتماعی

هدف آموزشی کلی:

  آشنایی با تعریف و زمینه تاریخی علم روان شناسی اجتماعی و شناخت ویژگیهای روشهای تحقیق در این علم.

هدفهای آموزشی جزئی:

  دانشجویان پس از مطالعه این فصل باید بتوانند:

1- یک تعریف ساده و جامع از روان شناسی اجتماعی بیان کنند.

2- لااقل یک الگوی رفتاری را که جامعه در ما نقش زده است مثال بزنند.

3- شباهتها و تفاوتهای روان شناسی اجتماعی با علومی نظیر روان شناسی عمومی، جامعه شناسی و قوم شناسی را توضیح دهند.

4- ویژگیها و هدفهای روش علمی را توضیح دهند.

5- مشخصات، مزایا و معایب روشهای مختلف تحقیق در روان شناسی اجتماعی نظیر تحقیق آرشیوی، تحقیق زمینه یابی، تحقیق میدانی و تحقیق آزمایشگاهی را بیان کنند.

6- محاسن، معایب و موارد کاربرد روشهای تحقیق ذکر شده در این فصل را با یکدیگر مقایسه کنند.

روان شناسی اجتماعی چیست؟

تعریف اتوکلاین برگ از روان شناسی اجتماعی:

  روان شـنـاسـی اجتـماعــی عــلـم مطــالعــه رفتار فرد در وضع گروهی است.

تعریف آلپورت از روان شناسی اجتماعی :

  با جزئی استثنائات، روان شناسی اجتماعی رشته خود را کوششی می دانند برای فهم و تبیین این مطالب که افکار، احساسات یا رفتار افراد چگونه تحت تاثیر حضور واقعی، تصوری یا تلویحی دیگران قرار می گیرد.

ارائه تعریفی دیگر:

  روان شناسی اجتماعی به عنوان علم مطالعه رفتار متقابل بین انسانها یا علم مطالعه تعامل انسانها شناخته می شود.

تفاوت روان شناسی اجتماعی با جامعه شناسی:

  نــظر جامعــه شناس به عوامل اجتماعی رفتار گروهی معطوف است.

  روان شناسی اجتماعی به اثرات گروه بر روی فرد توجه خاص دارد.

تفاوت روان شناسی اجتماعی با قوم شناسی:

  روان شناسی اجتماعی علمی تر از قوم شناسی است چرا که در آن از روش علمی و تحقیقات کنترل شده آزمایشگاهی بیشتر استفاده می شود.

  قوم شناسی عمدتاً جنبه توصیفی دارد.

تفاوت روان شناسی اجتماعی با روان شناسی عمومی:

  متخصصان روان شناسی اجتماعی به اجتماعی ترین پدیده ها و رفتارها  می پردازند.

  متخصصان روان شناسی عمومی به پدیده هایی توجه دارند که کمتر از پدیده های دیگر، اجتماعی هستند.

روشهای تحقیق (روان شناسی اجتماعی )

ویژگی های روش علمی:

1- طرح یک سوال جهت بیان مسئله مورد نظر

2- تدوین فرضیه به صورت بیان جمله اثباتی

3- جمع آوری اطلاعات

4- تجزیه و تحلیل اطلاعات

5- نتیجه گیری

شامل 254 اسلاید powerpoint


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت روان شناسی اجتماعی (رشته روان شناسی)

اقدام پژوهی بررسی دلایل افت تحصیلی در درس عربی سوم راهنمایی

اختصاصی از رزفایل اقدام پژوهی بررسی دلایل افت تحصیلی در درس عربی سوم راهنمایی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اقدام پژوهی بررسی دلایل افت تحصیلی در درس عربی سوم راهنمایی


اقدام پژوهی بررسی دلایل افت تحصیلی در درس عربی سوم راهنمایی

اقدام پژوهی بررسی دلایل افت تحصیلی در درس عربی سوم راهنمایی
فایل ورد و قابل ویرایش
در 27 صفحه

 

 

فهرست مطالب
چکیده: 2
مقدمه 3
منظور از افت تحصیلی چیست؟ 3
خسارت‌های ناشی از افت‌ تحصیلی: 4
عوامل موثر بر افت تحصیلی: 5
زبان عربی 8
توصیف وضعیت موجود: 9
زمینه های پیدایش مساله: 10
اهمیت پژوهش: 18
اهداف تحقیق: 19
تعریف واژگان ومفاهیم: 20
روش جمع آوری اطلاعات: 20
نتایج حاصل از فرم نظر سنجی: 21
پیشنهادات (گردآوری شواهد 2): 24
منابع 25


دانلود با لینک مستقیم


اقدام پژوهی بررسی دلایل افت تحصیلی در درس عربی سوم راهنمایی

تحقیق ارزیابی آبریزش دهان 57 ص

اختصاصی از رزفایل تحقیق ارزیابی آبریزش دهان 57 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق ارزیابی آبریزش دهان 57 ص


تحقیق ارزیابی آبریزش دهان 57 ص

فرمت فایل:  Image result for word ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

حجم فایل:  (در قسمت پایین صفحه درج شده )

تعداد صفحات فایل: 46

کد محصول : 001Shop

فروشگاه کتاب : مرجع فایل 


 

 قسمتی از محتوای متن 

 

ارزیابی آبریزش دهان

 

چه کسی؟ کودک و یا بزرگسال دچار فلج مغزی

 

چه مواردی؟ مولفه های ارزیابی آبریزش دهان

 

چرا؟ برای دستیابی به اطلاعات مناسب برای ارزیابی آبریزش دهان افراد

 

چگونه ؟ از طریق مصاحبه، مشاهده و تستهای ویدیو فلوروسکوپیک [1] (در صورت لزوم) در برخی مراکز، یک تیم کودک یا بزرگسال دارای مشکل آبریزش دهان را ارزیابی می‌کنند وبعد با توافق کلی دستور العمل ها وتوصیه هایی را به فرد یا مراقبین او ارائه می کنند. اعضاء تیم اصلی معمولاً شامل فرد مورد بررسی و خانواده یا مراقبین او، متخصص گوش و حلق و بینی [2]، آسیب شناسی گفتار و زبان، کار درمانگر، متخصص کودکان یا متخصص داخلی و داندانپزشک است.

 

مشورت با سایر متخصصان مثل نورولوژیست، ارتودنتیست، فیزیولوژیست، فیزیوتراپیست، و یا متخصصین بررسی رشد کودک [3] بسته به فرد مورد بررسی ممکن است لازم باشد.

 

ارزیابی تیمی امکان در نظر گرفتن همه جانبه شرایط برای تدوین و هماهنگی مناسب یک برنامه مراقبتی را فراهم می کند. برای اجرای توصیه ها، می توان منابع را شناسایی و تعیین کرد.

 

نقش دندانپزشکان بررسی اکلوژن و سلامت دهان و دندان فرد و ارائه توصیه هایی جهت رسیدگی به مشکلات قابل درمان می باشد. متخصص گوش و حلق و بینی بسندگی مسیر عبور هوا را بررسی و هر گونه انسداد ناشی از انحراف تیغه بینی، وجود لوزه سوم، سینوزیت یا آلرژی را درمان می کند. متخصص کودکان یا داخلی سلامت عمومی فرد و هر گونه تاثیری را که آبریزش دهان روی سلامت عمومی فرد می گذارد مورد ارزیابی قرار می دهد. کار درمانگر یا فیزیوتراپیست بررسی وضعیت بدن (پوسچر) و نشستن را انجام می دهد.

 

نقش آسیب شناس گفتار زبان گرفتن تاریخچه ای از مشکل فرد، ارزیابی ساختار و عملکرد مکانیزم دهانی- صورتی در کنترل دهان و بلع بزاق و نیز تعیین شرت آبریزش دهان است. علاوه بر این، آسیب شناس گفتار و زبان میزان کارکرد زبانی بیمار و توانایی او را در درک و انجام دستور العملهایی که می تواند برای برخی از انواع درمانها مهم باشد، تخمین می زند.

 

آسیب شناس گفتار و زبانی که در مدرسه یا مرکزی کار می کند که هیچ تیمی برای انجام یک ارزیابی جامع وجود ندارد، باید با اولین پزشک بیمار جهت تبادل اطلاعات حاصل از ارزیابی ، مشورت کند. رویکردهای درمانی کمکی [4]نیز باید با این پزشک مورد بحث قرار گیرد.


تاریخچه

 

جریان ارزیابی باید با یک مصاحبه از بیمار و یا مراقبین او شروع شود. نظر آنها در مور میزان و شدت آبریزش دهان باید به عنوان هدف ارزیابی اخیر و همچنین به عنوان قیاسی برای ارزشیابی تاثیر درمان ثبت شود. اطلاعات مربوط به تاثیر اجتماعی آبریزش  دهان بر فرد باید مورد توجه قرار گیرد. آگاهی فرد از این مشکل و همچنین انگیزه او برای تغییر این رفتار باید ارزیابی شود.

 

توصیف آبریزش دهان

 

آلایر، بلاسکو، هابرفلنر (2002) و کریسدال و وایت (1989) روشهایی را برای توصیف آبریزش دهان پیشنهاد کردند. آنها اظهار کردند که آبریزش دهان خفیف زمانی است که بزاق روی لبها بماند. آبریزش دهان متوسط موقعی است که بزاق روی لبها و چانه دیده شود. وقتی بزاق از لبها و چانه روی لباس بریزد، آبریزش دهان ، شدید است و آبریزش  دهان عمیق زمانی است که بزاق روی کتاب، میز یا سایر چیزهایی که جلوی فرد است بریزد.

 

ارزیابی ساختارهای دهانی- صوتی [5]

 

ارزیابی شامل مشاهده لبها، زبان و کام به منظور بررسی نواقص ساختاری و تعیین دامنه حرکت این ساختارهاست.

 

هر گونه الگوی حرکتی غیر طبیعی مثل بلع معکوس [6]یا پیش آمدگی فک [7]بایدمورد توجه قرار گیرد. فرد باید بیش از یک دوره زمانی مورد مشاهده قرار گیرد تا بتوان شدت آبریزش دهان او را به طور قطعی و ثابت تعیین نمود. در صورت امکان لازم است در موقعیتهای مختلف مشاهده شود. این موقعیتها شامل مشاهده فرد در وضعیت نشسته با قرار گیری سر رو به جلو مثل زمانی که فرد در حال صحبت کردن یا تماشا کردن تلویزیون است؛

 

مشاهده او در حین انجام فعالیتهایی که نیازمند تغییر وضعیت سر است و نیز مشاهده فرد در هنگام خوردن می باشد. در صورتی که شخص در سایر موقعیتها نیز آبریزش دهان داشته باشد، مثلاً هنگامی که مشغول انجام فعالیتی روی زمین است، باید در آن موقعیتها نیز مورد مشاهده قرار گیرد. تعیین میزان آبریزش دهان در هر موقعیت باید صورت گیرد. این مورد می تواند با گزارشهایی که توسط فرد یا مراقبین او داده می شود مقایسه شود و این اطلاعات باید برای مقایسه با میزان آن پس از درمان ثبت گردد.

 

ارزیابی بلع

 

تلاش فرد هنگام بلع بزاق باید مورد مشاهده قرار گیرد. هر گونه رفتار غیر طبیعی مثل مشکل در بستن لبها، بلع معکوس، مشکل با شکل و اندازه لقمه یا راندن آن به سمت حلق باید مورد توجه قرار گیرد. وضعیت بلع مایعات و سایر مواد نیز باید بررسی شود. در صورتی که علائمی از آسپیره کردن ، کیفیت صوتی نمناک [8] سرفه و یا خفگی [9]وجود داشته باشد، بررسی ویدئو فیلوروسکوپیک بلع یا سایر بررسیهای ابزاری مربوط به توانائی بلعیدن باید انجام شود .

 


1-(Videofluroscopic)

2-(otolaryngologist)

3-(developmental pediatrician)

1-(Potential)

1-(orofacial)

1-(tongue thrust)

2-(Jaw Thrust)

1-(Wet voic quality)

2-(Choking)

 

  متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود را دریافت می کنید و ۱ لینک هم برای ایمیل شما به صورت اتوماتیک ارسال خواهد شد.

 
/images/spilit.png

دانلود با لینک مستقیم


تحقیق ارزیابی آبریزش دهان 57 ص

دانلود تحقیق درمورد اسلحه انفرادی XM8

اختصاصی از رزفایل دانلود تحقیق درمورد اسلحه انفرادی XM8 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق درمورد اسلحه انفرادی XM8


دانلود تحقیق درمورد اسلحه انفرادی XM8

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 5
فهرست و توضیحات:

اسلحه انفرادی XM8

G3

تاریخچه ژ۳ در ایران

تاریخچه جهانی ژ۳

مشخصات

سازمان و خدمه

 

اسلحه انفرادی XM8

سلاح((XM8)) که شامل چهار گونه اصلی :لوله استاندارد,لوله کوتاه, نوعی برای تیر اندازان ماهر و بالاخره مدل کاملاخودکار را در برمی گیرد .

طول لوله ۲۲ تا ۵۰ سانتی متر متفاوت بوده و برای تمام آنها فشنگهای ۵۶/۵ میلیمتری استاندارد ناتو از نوع M۸۵۵ در نظر گرفته شده است.
سرعت مرمی هنگام خروج از لوله ۲۲ سانتی متری معادل ۳۵/۲۶۳ کیلومتر بر ساعت,موقع 
خروج از لوله ۵۰ سانتی متری حدود ۲/۳۹۲ کیلومتر بر ساعت وزمان خروج از لوله ۳۲ سانتی متری برابر ۲۵/۲۹۶ کیلومتر بر ساعت است.قدرت آتش این اسلحه ۷۰۰ تا ۸۲۵ گلوله در دقیقه
می باشد. این اسلحه یکی از جدیدترین سلاح های ساخت ایالات متحده است که در سال ۲۰۰۶ به نیروهای متقاضی تحویل داده میشود.

این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق درمورد اسلحه انفرادی XM8