رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود

اختصاصی از رزفایل دانلود دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود


دانلود درس پژوهی علوم سوم دبستان گرما ومواد 2

درس پژوهی علوم سوم دبستان گرما ومواد 2

تعداد صفحات:25

فرمت فایل:ورد

 

 

 

 

 

 

چکیده

آدمی از آغاز بر آن بوده است که تاریکی های جهان را به نور آگاهی و دانش و اندیشه روشن نماید تا بتواند به افق های دورتر دانایی و دانش اوج بگیرد. در این میان اشتغال به نشر و پژوهش در علوم موهبتی است ایزدی که معلمان را به مراتب عالی الهی می رساند. و باری گران و مسئولیتی عظیم را بردوش این جماعت قرار می دهد. جستار پیش رو، حاصل این عشق و احساس وظیفه ی توأمان است.

درس پژوهی برگردان واژه ژاپنی jugyokenkyu بمعنی مطالعه یا پژوهش تشکیل شده است .kenkyu بمعنی درس و jugyo بمعنای مطالعه یا پژوهش است . معادل انگلیسی درس پژوهی Lesson study است .

درس پژوهی به زبان ساده مطالعه و پژوهش جمعی پیرامون عمل تدریس است . بعنوان یک معلم حرفه ای بیا و در روش تدریس خود تامل کن! حتما روش بهتری برای تدریس وجود دارد . اما این بار نه به تنهایی، بلکه با یک گروه از معلمان هم رشته ، روش خود را مورد مطالعه و آزمون قرار دهید ، با هم با نقد شرایط موجود و در جهت نیل به وضع موجود طرح مساله نمایید ، در جهت شناخت بهترین روش ممکن پژوهش کنید ، نتایج پژوهش را در کلاس درس و بصورت طبیعی بیازمایید ، نتیجه آزمایش را نقد کنید ، طرح را اصلاح و دوباره در یک کلاس دیگر آن را اجرا نمایید ، نتایج پژوهش خود را منتشر و در اختیار دیگران قرار دهید .

به این ترتیب شما گام در مسیر درس پژوهی نهاده اید روشی که پایه توسعه مستمر حرفه ای شماست و شما را در مسیر یک معلم حرفه ای و فکور به حرکت وا می دارد !

در این درس پژوهی سعی بر این است که دانش آموزان به طور کامل با مفاهیم کامل درس آشنا گردند و مشکلات و معایب تدریس در این باره برطرف گردد.


مقدمه :

همانطور که می دانیم درس پژوهی شکل اولیه ای از توسعه ی حرفه ای معلمان می باشد که هدف عمده آن بهبود مستمر تدریس می باشد به گونه ای که دانش آموزان بتوانند مطالب را به شیوه ی موثر تری بیاموزند.گروه درس پژوه تلاش می کند طرح درس خود را نقد و بررسی و به شیوه بهینه اصلاح نماید. طرح درس مشارکتی رمز موفقیت معلمان می باشد. برای معلم درس پژوه تمام کردن کتاب مهم نیست، یادگیری و فهمیدن دانش آموزان مهم است. درس پژوهی به معلمان یاد می دهد که در کلاس صرفا یاددهنده نباشند بلکه یادگیرنده نیز باشند.ملاک سنجش در موفقیت درس پژوهی یادگیری معلمان است نه تولید یک درس. تهیه طرح درس بهتر نتیجه جانبی و ثانوی فرآیند است اما نه هدف اولیه آن.

منطق درس پژوهی ساده است اگر می­خواهید آموزش را بهبود بخشید، اثر بخش­ترین جا برای چنین کاری، کلاس درس است. اگر شما این کار را با درس­ها شروع کنید، مسئله­ی چگونگی کاربرد نتایج تحقیق در کلاس درس ناپدید می شود.در اینجا بهبود کلاس درس در درجه­ی اول اهمیت است. درس پژوهی یکی از راههای ارتقا و دستیابی به شیوه های نوین تدریس و کنار گذاشتن شیوه ها و روشهای سنتی است . معلمین مقطع ابتدایی چند سالی است که تلاش می کنند تا بلکه بتوانند با شرکت درجشنواره ی الگوهای نوین تدریس خدمتی در این راستا به نظام تعلم و تربیت کشور به عنوان مهمترین رکن آینده ساز کشور کمکی کرده باشند .

ما در قسمت مبانی علمی و نظری به سه مبحث پرداخته ایم : اول ، طراحی منظم آموزشی یا همان طرح درس ، دوم ؛روشهای تدریس ، سوم ؛هدفهای سه گانه ی تعلیم وتربیت .


دانلود با لینک مستقیم


دانلود

آبجکت تریدی مکس ( مبلمان )

اختصاصی از رزفایل آبجکت تریدی مکس ( مبلمان ) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

آبجکت تریدی مکس ( مبلمان )


آبجکت تریدی مکس ( مبلمان )

موضوع : آبجکت تریدی مکس ( مبلمان ) نکته :این محصول طبق تصویر فوق شامل یک فایل تری دی مکس می باشد توجه : تمام فایل ها به صورت فشرده می باشد . zip هر گونه کپی برداری از فایل های سایت و استفاده از آنها در سایت های دیگرهم از نظر شرعی حرام است و نیز پیگرد قانونی دارد و متعلق به صاحب اثر می باشد


دانلود با لینک مستقیم


آبجکت تریدی مکس ( مبلمان )

دانلود آزمایشگاه خاک

اختصاصی از رزفایل دانلود آزمایشگاه خاک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود آزمایشگاه خاک


دانلود آزمایشگاه خاک

فرمت فایل:  Image result for word ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

حجم فایل:  (در قسمت پایین صفحه درج شده )

تعداد صفحات فایل: 11

کد محصول : 001Shop

فروشگاه کتاب : مرجع فایل 


 

 قسمتی از محتوای متن 

 

فهرست

 

عنوان

صفحه

آزمایش نمونه برداری

 

آزمایش محاسبه وزن مخصوص ظاهری

 

آزمایش روش صحرایی وزن مخصوص ظاهری 

 

آزمایش وزن مخصوص حقیقی

 

آزمایش اندازه گیری ماده آلی خاک

 

آزمایش اندازه گیری بافت خاک

 

آزمایش اندازه گیری شوری خاک 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آزمایش 1: نمونه برداری

 

مقدمه:

 

    خاک آنقدر در طبیعت فراوان است که بسیاری از افراد واقعاً تعمق نکرده اند که خاک چیست از چه موادی بوجود آمده و چه اختلافی ممکنست بین خاک ها موجود باشد.

 

    برای آگاهی بیشتر از خاک و خواص آن لازم است ابتدا یک مفهوم مشترک راجع به آن داشته باشیم که تمام مفاهیم مختلف را در بر گیرد. در مقطع عمقی یک خاک مواد ریز شده و ناپیوسته ای دیده میشود که بر روی یک بسته از مواد سنگی بهم پیوسته اند قرار دارد. برای اندازه گیری رطوبت جمعی و رطوبت وزنی و هم چنین وزن مخصوص ظاهری و حقیقی خاک نیاز داریم که از خاک نمونه برداری کنیم.

 

 

 

وسایل آزمایش:

 

    آگر بیل (بیلچه) چکش الک 2 میلی متری غلطک.

 

 

 

شرح آزمایش:

 

    ابتدا آگر را برداشته و به عمق cm30 یا cm90 در جهت عقربه های ساعت به صورت مته شکل می چرخانیم وقتی که به عمق مورد نظر رسیدیم آن را به آرام در خلاف جهت عقربه های چرخانیم و آن را بالای آوریم و نمونه را درون پاکت بر می داریم، نمونه ای که از آگر تهیه کردیم با غلطک      می کوبیم سپس آنرا با الک 2 میلی متر، الک می کنیم و نمونه را درون پاکت قرار می دهیم سپس قطر استوانه و ارتفاع را کویس اندازه می گیریم و بعد استوانه را وزن می کنیم. بوسیله چکش بر روی استوانه بر روی خاکی که نرم تر باشد می کوبیم تا استوانه به طور کامل در خاک فرو رفته باشد سپس با بیلچه اطراف آنرا بر می داریم و از زیر استوانه آنرا به آرامی بلند می کنیم و استوانه رابه طور کامل درون پاکت قرار می دهیم.

 

 

 

آشنایی با وسایل  انواع روش های نمونه برداری

 

    کویس: وسیله برای اندازه گیری قطر یا ارتفاع استوانه یا اشکالی به این شکل.

 

    آگر: وسیله ای مته ای شکل که در انتهای آن تیغه ها به صورت ضربه در       شکل قرار دهد تا خاک را در خود نگه دارد.

 

    بیل بیلچه: برای برداشتن خاک از کنار استوانه

 

 

 

انواع روش های نمونه برداری

 

    1- زیگزاگ: در این روش نقاطی در خاک به فاصله 200 متر به صورت طولی و موازی هم مشخ می کنیم و به صورت زیگزاگ نمونه برداری می کنیم.

 

    2- روش Z

 

 

 

آزمایش2:  محاسبه وزن مخصوص ظاهری

 

مقدمه:

 

    وزن مخصوص ظاهری یک سانتی متر خاک در حالت طبیعی است. در اینجا حجم خاک مجموع حجم مواد جامد و منافذ بین آنها است. بنابراین خاک های باز و اسفنجی دارای وزن مخصوص کمتر از خاک های فشرده اند خاک های شنی بواسطه نزدیکتر بودن ذرات آنها به یکدیگر و داشتن مواد آلی کم دارای وزن مخصوص ظاهری بیشتری هستند. برعکس در خاکهای موی، لای یا لوم رسی ذرات خیلی نزدیک نبوده و به علاوه با داشتن مواد آلی بیشتر توده بندی ذرات صورت گرفته و خاک حالت اسفنجی و بازی پیدا میکند که وزن مخصوص را کاهش داده و معمولا ً در لایه های سطحی خاک بین 1 تا 6/1 گرم در cm3 میباشد در خاک های شنی یا لوم شنی وزن مخصوص بین 2/1 تا 8/1 بوده و در لایه های پایین خاک به علت فشردگی و مواد آلی کمتر وزن مخصوص ممکن است به 2 یا حتی بیشتر هم برسد.

 

 

 

شرح آزمایش:             

    برای محاسبه وزن مخصوص ظاهری به زن خاک خشک و حجم خاک نیاز داریم. برای محاسبه ی حجم خاک کلوخه از آن نمونه را با یک نخ می بندیم سپس آنرا وزن می کنیم و سپس وزن را یادداشت می کنیم و سپس آن کلوخه را درون پارافین قرار می دهیم و سپس آنرا وزن می کنیم و وزن آنرا یادداشت می کنیم و سپس با کم کردن وزن کلوخه از وزن کلوخه که درون پارافین قرار دادیم، وزن پارافین را محاسبه می کنیم. همانطور که می دانیم چگالی پارافین  8 است و با داشتن وزن، وزن پارافین حجم پارافین را محاسبه می کنیم. سپس حجم بدست آمده را از حجم بدست آمده را از حجم خاک کم می کنیم

  متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود را دریافت می کنید و ۱ لینک هم برای ایمیل شما به صورت اتوماتیک ارسال خواهد شد.

 
/images/spilit.png

دانلود با لینک مستقیم


دانلود آزمایشگاه خاک

پاورپوینت درباره آشنایی با آموزش فعال

اختصاصی از رزفایل پاورپوینت درباره آشنایی با آموزش فعال دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت درباره آشنایی با آموزش فعال


پاورپوینت درباره آشنایی با آموزش فعال

فرمت فایل : power point  (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد اسلاید  : 39 اسلاید

 

 

 

 

 

 

فهرست مباحث :

•تدریس فعال را تعریف کند.
•یادگیری فعال را تعریف کند.
•مراحل تدریس فعال را نام ببرد.
•طبقه بندی الگوهای تدریس را نام ببرد.
•پنج مورد از روشهای تدریس فعال را نام ببرد.
•مزایای استفاده از روشهای تدریس فعال را توضیح دهد.
•نقش استاد و دانشجو را در روشهای تدریس فعال و رایج مقایسه کند.
•روش مناسب را در هنگام تدریس به کار ببرد.
 
 
تعاریف :

تدریس: Teaching

عبارت است از تعامل یا رفتار متقابل معلم و فراگیر (Interaction) بر اساس طراحی منظم و هدفدار معلم برای ایجاد تغییر در رفتار فراگیر.

 

تدریس فعال: Active Teaching

به روشی اطلاق می شود که در آن فراگیران در جریان آموزش برانگیخته شده و در امر یادگیری می کوشند. در واقع معلم نقش راهنما و هدایت کننده را ایفا می کند و یک ارتباط متقابل بین معلم و فراگیر وجود دارد.

 

 

 

 

فرآیندیاد دهی فعال: فعالیتهایی که معلم در کلاس با کمک فراگیران انجام می دهد تا امر یادگیری با معنا محقق شود. در این تحقق، فعالیتها عبارتند از درگیر کردن دانشجویان در حل مسأله، مشارکت خود دانشجویان در امر یادگیری و ایجاد تفکر انتقادی در فراگیران.

 

یادگیری: عبارت است از ایجاد تغییر نسبتا“ پایدار در رفتار بالقوه یادگیرنده، مشروط بر آنکه این تغییر بر اثر تجربه رخ دهد.

 


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت درباره آشنایی با آموزش فعال

پاورپوینت درباره ابعاد پیشنهادی سند راهبردی صنایع ریلی در افق 1404

اختصاصی از رزفایل پاورپوینت درباره ابعاد پیشنهادی سند راهبردی صنایع ریلی در افق 1404 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت درباره ابعاد پیشنهادی سند راهبردی صنایع ریلی در افق 1404


پاورپوینت درباره ابعاد پیشنهادی سند راهبردی صنایع ریلی  در افق 1404

فرمت فایل : power point  (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد اسلاید  : 35 اسلاید

 

 

 

 

 

 

اولویت حمل و نقل ریلی در نگاه رهبر معظم انقلاب

-مقام معظم رهبری در بند هفتم سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف که به روسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص ابلاغ شده است بر حمل و نقل ریلی به شرح ذیل تاکید فرموده اند :

 

اصلاح و تقویت ساختار حمل و نقل عمومی با تأکید بر راه آهن درون شهری و برون شهری به منظور فراهم کردن امکان استفاده سهل و ارزان از وسایل حمل و نقل عمومی.

 

-ابلاغ سیاستهای برنامه سوم توسعه در زمینه حمل و نقل با اولویت حمل  ونقل ریلی.
-
-چنانچه بین هواپیما و راه آهن مقایسه ای داشتید اولویت را به حمل و نقل ریلی بدهید.
 
 
فرصتهای توسعه حمل ونقل ریلی و صنایع مربوطه
 
Øتجارت جهانی  در دهه آینده به حدود  30 هزار میلیارد دلار خواهد رسید.

با توجه به موقعیت ممتاز جغرافیایی ایران، سهم خوبی می توانیم در این حوزه داشته باشیم.

Øوسعت کشور و فاصله بسیار مناسب مبدا بارهای وارداتی به محل مصرف به ویژه در شهر تهران و...
Øتمرکز شهرنشینی و شهرهای بزرگ بالای چند میلیون نفر جمعیت
Øتوسعه کشور و سیاستهای تمرکز زدایی و مهاجرت معکوس، فرصت خوبی برای حمل ونقل سریع السیر مسافر است.
Øسهم 12 درصدی لجستیک از تولید ناخالص داخلی در کشور ، بازار هدف بزرگی به ارزش 50 میلیارد دلار در سال را ترسیم می نماید که چنانچه ارتباط حمل و نقل با ایجاد اشتغال را در نظر بگیریم اهمیت آن بیشتر میگردد.
Ø سهم 42 درصدی حمل و نقل در کشور از یارانه سوخت زمینه بسیار خوبی برای کاهش یارانه ها در این بخش حساس اقتصادی فراهم نموده است.
Ø فقدان شبکه ریلی در افغانستان، و برنامه های احداث و اتصال خط ریلی با عرض استاندارد به شبکه ایران زمینه های خوبی را برای ترانزیت از کشور چین به سمت آسیا فراهم کرده است.
Øعضویت ایران در اکو، G20، D8و... فرصتهای ارزنده ای را در این صنعت برای کشور فراهم کرده است.
Øمحدودیت ظرفیت کشورهای عبوری از کانال سوئز و طولانی شدن زمان سیر کشتی ها می تواند یک فرصت مناسب برای حمل بار از شرق آسیا و جنوب شرق آسیا به اروپا فراهم کند.

دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت درباره ابعاد پیشنهادی سند راهبردی صنایع ریلی در افق 1404