رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

گزارش کارآموزی مکانیک در سالن رنگ

اختصاصی از رزفایل گزارش کارآموزی مکانیک در سالن رنگ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

گزارش کارآموزی مکانیک در سالن رنگ 2 و تجهیزات مکانیکی آن و مطالبی در رابطه با اینورتور 100ص

مقدمه:

تقریبا هیچ کس در این مورد شکی ندارد که اختراع چرخ، سبب اختراع بسیاری از وسایل دیگر شد. این وسیله ساده با نیروی عظیم خود به بشر این امکان را داد تا به آرزوهای دیرینه خود مبنی بر دستیابی به درجه ای فراتر از جابجایی و تحرک ساده، برسد.

با این حال زمان دقیق این اکتشاف در تاریخ در دسترس نیست، ولی این احتمال وجود دارد که طرح و ایده این اختراع از غلتک هایی که برای تکان دادن اجسام سنگین و غیر قابل حرکت استفاده می شده است، گرفته شده باشد. و درست از همین جاست که داستان اتومبیل و خودرو آغاز می شود.

کار حمل و نقل، چه کالا و چه مسافر، از زمانی که کالسکه ها و ارابه ها مهندسی پیشرفته را به کار گرفتند، رو به آسانی گروید و پیگیریهای بدون وقفه و پیشرفت های تکنولوژی سبب شد تا افرادی همچون کارل بنز (Karl Benz)، گوتلیب دایملر (Gottlieb Daimler) و ویلهلم می باخ (Wilhelm Maybach) طرح ریزی اختراعی را که خبر رسان آغاز عصر خودرو بود، انجام دهند. عصری که تماما چهره ای پر جنب و جوش و فعال داشت و هنگامی که قدرت حرکت و ابزارآلات ماشینی نیز باهم آمیخته شدند، کم کم تبدیل به تفریحی خوب و لذت بخش شد.

امروزه، ابتکار و ذهن خلاق آن پیشگامان و مخترعان، سنتی دیرینه را برای ما باقی گذاشته است. سنتی که خودرو سازان متعهد به حفظ و نگهداری آن هستند:

تضمین این نکته که آنها می توانند جابجایی و حرکت ما را با ساختن ماشین هایی که همیشه قسمتی از انقلاب چرخ هستند، تامین کنند.

در ابتدا به بررسی تاریخچه خودرو در ایران می پردازیم:
اولین اتومبیل ایران در سال ۱۹۰۰ میلادی توسط مظفرالدین شاه به کشور وارد شد که برخلاف خودروهای امروزی سوخت آن نفت بود. در ابتدا به علت نبود راه های مناسب و سوخت (که از روسیه واردد می شد) استقبال چندانی از این وسیله نشد ولی با گذشت زمان ورود خودرو به کشور سرعت بیشتری یافت، به طوری که در سال ۱۳۰۵ تعداد اتومبیل های ایران به ۶۰۸ دستگاه رسیده بودکه در بین آنها ۳۶ دستگاه مربوط به سفارتخانه ها بودند.

اولین تصادف معروف ایران نیز در همین سال به وقوع پیوست و موضوع آن از این قرار بود که هنگامی که درویش خان نوازنده معروف تار سوار بر یک درشکه کرایه ای بود در اثر تصادف با یک اتومبیل جان سپرد. این حادثه مقدمه ای برای ایجاد قانون مجازات رانندگان متخلف شد. پس از این واقعه اتومبیل وزیر پست و تلگراف وقت که به شمال رفته بود با یک گاری تصادف کرد و از حرکت باز ماند. پس از این دو حادثه کمیسیونی در تهران برای بررسی راه های جلوگیری از تصادفات اتومبیل تشکیل شد. این کمیسیون دستور به کارگیری مامورین راهنمایی و رانندگی را در تهران و شمیران صادر کرد و نیز دستور داده شد که تنها پس از معاینه اتومبیل به صاحبان آنها تصدیق داده شود.

کارخانه گیربکس سازی:

در این کارخانه عملیات ماشینکاری پوسته گیربکس ، پوسته کلاچ و گلدانی عقب انجام می شود و سپس در خط مونتاژ ، گیربکس کامل مونتاژ و تست می گردد. در این کارخانه تعداد 650 دستگاه گیربکس تولید می شود.

کارخانه اکسل سازی:

اکسل جلوی پیکان و اکسل جلو و عقب پژو و اکسل عقب 206 در این واحد تولید می شود. ادامه اتوماسیون خطوط ماشینکاری ، بهسازی موتور پیکان ، تاسیس خطوط ماشینکاری بلوک سیلندر و سرسیلندر آلو مینیومی از جمله برنامه های آتی بخش موتور سازی است.

کارخانه موتورسازی شماره2 :

این کارخانه به منظور تولید انواع موتورهای پژو و موتورهای جدید برای خودروهای جدید احداث گردیده است . در مرحله اول تولید سیلندر و سرسیلندر موتورهای XU9 و XU7 برای خودروهای پژو 405 ، پارس و سمند از ابتدای سال جاری با بهره گیری از خطوط جدید ماشین کاری انعطاف پذیر با ظرفیت 60000 دست کامل سیلندر و سرسیلندر صورت گرفت .

بر اساس برنامه تدوین شده ، احداث خطوط جدید با به کارگیری ماشین آلات مخصوص و تمام اتوماتیک برای تولید سیلندر و سرسیلندر انواع موتورهای خانواده XU از برنامه های آتی این کارخانه است که با بهره برداری از این خطوط ظرفیت تولید به 200000 دست سیلندر و سرسیلندر خواهد رسید . احداث خط مونتاژ انواع موتورهای XU از برنامه های دیگری است که شروع شده و تا آخر سال جاری به اتمام خواهد رسید . در این خط علاوه بر موتور XU موتور TU مخصوص پژو 206 نیز تولید خواهد شد .

ظرفیت تولید انواع موتورها با تکمیل پروژه های کارخانه موتورسازی به 300000 دستگاه در سال خواهد رسید .

مقدمه

ایران خودرو

سال شمار تولید انواع سواری

خودکفائی

خودکفایی پیکان 1600

خودکفایی پژو 405

خودکفایی پژوآر-دی

خودکفایی خودروی پارس

خودکفایی سمند ( خودروی ملی )

معاونت تحقیقات ومهندسی

نیرو محرکه

کارخانه گیربکس سازی

کارخانه اکسل سازی

کارخانه موتورسازی شماره2

ایزو

آموزش

مرکز آموزش ایران خودرو

زیست

تاریخچه سیستم مدیریت زیست محیطی

مرکز تحقیقات زیست محیطی

میزان مصرف سوخت و انتشار گاز دی اکسید کربن از خودرو

مواد بکار گرفته شده در ساخت خودرو

سالنها وقسمتهایی از ایران خودرو

سالن پرس شماره 3 ایران خودرو

سالن رنگ شماره 2 ایران خودرو

کارگاه ریخته گری چدن

مدیریت

معاونت اجرائی

آمار تولیدات سالهای اخیر

گواهینامه های بین المللی اخذ شده

مدیریت بدنه سازی

مدیریت برش و پرس

مدیریت قالب و پرس

مدیریت رنگ

مدیریت مونتاژ

گواهینامه های بین المللی اخذ شده

گواهینامه های کیفی

گواهینامه های زیست محیطی

سالن رنگ 2

سطح 0.0 متر

سطح 8/6

سطوح 10 و 13 متر

سطح 11.5 متر

سطح 17.5 متر

سطح 25 متر

پروسه کامل یک بدنه(از بدنه آهن تا پولیشکاری رنگ رویه)

شرح کامل پروسه

شرح تجهیزات

کانوایر هوایی

چگونگی حرکت

مزایای کانوایر هوایی

معایب کانوایرهای هوایی

کا نوایرهای زمینی

کانوایرهای زمینی طولی

PRB

کانوایرهای زمینی عرضی

طولی

حرکت عرضی

حرکت دورانی

CTC

آموزش درایو های الکترونیکی الکتروموتورهای AC آسنکرون

عناوین

معرفی ساختار اینورتر سری 300 میکرو مسترزیمنس

معرفی ساختار اینورتر سری 400 میکرو مسترزیمنس

کنترل اینورتر درشبکه پروفیباس

معرفی وتشریح عملکرد سافت استارتر نمونه (Typical) به کاررفته در سایت رنگ 2

مقدمه

رابطه میان تعداد قطب ها و فرکانس چرخش میدان استا تور و روتور

ماشین القائی سه فازآسنکرون

ایجاد گشتاور در موتور القائی

لغزش

فرکانس الکتریکی رتور

مدار معادل ماشین القائی

توان و گشتاور

مشخصه گشتاور سرعت

منحنی و معادله گشتاور

فرمول از روی مدار معادل تونن ماشین سه فاز بدست می آید

کنترل سرعت موتور های القائی

روش کنترل سرعت با تغییر قطب

کنترل سرعت با تغییر دادن فرکانس خط

مد های کنترلی

نتیجه گیری

روشهای کنترل موتورهای AC

کنترل سرعت با منبع ولتاژ متغیر و فرکانس ثابت

کنترل سرعت با تغییر فرکانس

درایورهای موتور AC

شکل6-2- نمای قسمت‌های مبدل AC به DC

شکل 5-2- نمای کلی یک اینورتر PWM

شکل5-2- ولتاژ و جریان خروجی در اینورترهای منبع جریانی

شکل5-2- نمای کلی یک اینورتر منبع جریانی

شکل 2-2- ولتاژ و جریان خروجی در روش سوئیچینگ 6 مرحله‌ای

شکل1-2- نمای کلی یک اینورتر ولتاژ متغییر

شکل7-2- نمایی از قسمت مبدل DC به AC در PWM

شکل8-2- نمای مداری IGBT

مدولاسیون پهنای پالس سینوس

شکل11-2- تاثیر طول زمان روشن بودن سوئیچ‌ها بر رشد جریان

شکل12-2- تاثیر زمان روشن بودن سوئیچها در دامنه سیگنال خروجی

اینورتر SIEMENS

قابلیتهای دستگاه

شرایط محیط کار طبق استاندارد زیمنس

طریقه نصب مکانیکی MMV

طریقه نصب الکتریکی MMV&MDV

کل 2a ترمینالهای الکتریکی MMV & MDV

شکل 2b & 2c ‌طریقه نصب الکتریکی اینورتر به موتور

Derating ولتاژ و جریان نسبت به تغییرات ارتفاع

Derating جریان نسبت به تغییرات فرکانس سوئیچینگ

جدول 1درصد تغییرات جریان نسبت به تغییرات فرکانس سوئیچینگ

شکل 4تغییرات فرکانس سوئیچینگ نسبت به تغییرات ولتاژ ورودی

نکاتی در مورد کابلهای ورودی و خروجی اینورتر

نحوه نصب کابلهای کنترلی به اینورتر MDV ، MMV و MICROMASTER

شکل 5نحوه نصب کابلهای کنترلی به اینورتر

شکل 6 نحوه نصب کابلهای کنترلی به اینورتر MMV & MDV

ابعاد موجود درایور MDV

شکل 8سایزهای مختلف درایور

شکل 9ابعاد مختلف درایور MDV

شکل 10ترمینالهای مختلف درایور MDV در سایزهای مختلف

عملکرد کلیدهای روی پانل اینورتر

شکل 11پانل کنترلی روی دستگاه اینورتر

دکمه‌های روی دستگاه

Gراه‌اندازی موتور ‌

شکل 13 ارتباط مقادیر نامی موتور با پارامترهای اینورتر

نحوة تغییر دادن فرکانس چرخش موتور

نحوه متوقف کردن موتور

کنترل محلی و کنترل از راه دور اینورتر

پارامترهای سیستم

معرفی کاملپارامترهای اینورتر زیمنس

مراحل آماده سازی و راه اندازی اینورتر سری 400 در شبکه کنترلی پروفیباس

انجام ریست کارخانه ای

راه راه اندازی – حفاظت جریان

درمورد الکتروموتورهای ac آسنکرون

راه اندازی طبیعی ( تک ضرب)

راه اندازی با استفاده از سیستم راه انداز نرم (Soft starter)

نحوه عملکرد soft start

راه اندازی و کنترل الکترو موتور AC با اینورتر

مقایسه عملکرد راه اندازی سافت استارتر و اینورتر

سیستم حفاظت جریان درحالت کلی

مفهوم اضافه بار

جریان اتصال کوتاه – روش وتجهیزات حفاظتی


دانلود با لینک مستقیم


گزارش کارآموزی مکانیک در سالن رنگ
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد