رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

گزارش کارآموزی کنترل کیفیت شرکت فرآورده های غذایی

اختصاصی از رزفایل گزارش کارآموزی کنترل کیفیت شرکت فرآورده های غذایی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

گزارش کارآموزی کنترل کیفیت شرکت فرآورده های غذایی هلیانه 90 ص

 

گندم: از مهمترین دانه­های غلات که به طور وسیعی در سراسر جهان کشت می­شود گندم می­باشد. گندم را می­توان از ارتفاع حدود هم سطح دریا تا ارتفاع 3500متر ازسطح دریا برداشت می­شود. در بسیاری از کشورها گندم به عنوان اصلی­ترین مادة غذایی محسوب می­شود و از آردهای حاصل شده ازآن محصولات گوناگونی تولید می­شود. و در کشورها نیز نان به عنوان اصلی­ترین مادة غذایی مورد مصرف محسوب می­شود.

طبقه بندی ژنتیک گندم توسط شخصی به نام Flaks Ber صورت گرفت. گندم به 3 دسته تقسیم می­شود گندم دیپلوئید (تک دانه­ای) که 14=n2 کروموزوم دارد از مشخصات آن عملکرد کم – قد کوتاه cm60 و معمولاً برای نان استفاده نمی­شود. گندم تتراکلوئید دارای 28کروموزوم بوده و به 2 دانه­ای مرسوم بوده این گندم­ها به خشکی مقاوم بوده و گندم نشاسته­ای محسوب می­شود. از انواع دیگر گندم تتراکلوئید گندم دوروم بوده و برای آرد سمولینا در تولید ماکارونی مورد استفاده قرار می­گیرد. گندم پولار (polish) یا گندم لهستانی از انواع این گندم می­باشد که برای تولید نان مناسب نمی­باشد. گندم پرشین یا ایرانی در برابر زنگ گندم مقاوم بوده و در نقاط کوهستانی به خوبی کشت می­شود. گندم هگزاپلوئید: از جمله این گندم spelt دانه­ی قرمز رنگی شیار عمیق و عملکرد کم دارد و مانند shot – spelt – Macha – common.

 Common گندمی است که برای تولید نان مناسب است.

Shot دارای رنگ سفید و قرمز و کشت آن بهاره – زمستانه است و درایران کشت نمی­شود.

Macha که مخصوص کشور گرجستان می­باشد رنگ آن سفید تا قرمز متغیر بوده است.

طبقه­بندی گندم از نظر ارزش اقتصادی:

1- گندم قرمز بهاره برای نان مناسب بوده پروتئین 9 تا 13% دارد

2- گندم دوروم و دوروم قرمز برای تولید ماکارونی مناسب بوده و پروتئین 14 تا 15% دارد

3- گندم قرمز سخت زمستانه برای نان مناسب بوده پروتئن 12 تا 14% دارد

4- گندم قرمز زمستانه نرم که دارای پروتئین کمتر از 10% بوده و معمولاً کیک و بیسکویت و ویفر و حلوا شکری از این گندم استفاده می­شود

5- گندم سفید نرم که معمولاً برای فرآیند قنادی مورد استفاده قرار می­گیرد

6- گندم مخلوط که با اختلاط انواع گندم­ها می­توان آردهای گوناگونی از نظر نانوایی به دست آورد.

طبقه بندی تجاری گندم: گندم­های سخت و نرم که معمولاً گندم­های سخت که رنگ تیره و گندم نرم رنگ روشن دارد. سطح مقطع گندم سخت شیشه­ای و در گندم­های نرم نشاسته­ای می­باشد همچنین میزان گلوتن و کیفیت آن در گندم­های سخت بیشتر و بهتر است و برعکس در گندم­های نرم کمتر و ضعیف­تر است با توجه به سختی و نرمی رنگ دانه و فصل کاشت گندم از نظر تجاری به چند دسته تقسیم می­شود.

گندم سخت قرمز بهاری

گندم سخت قرمز زمستانی

گندم قرمز نرم بهاره

دوروم معمولی

دوروم قرمز

گندم سفید

گندم مخلوط

بر اساس مطالعات انجام شده از حدود 1 میلیون سال قبل موضوع خرد کردن دانه­ها در بین اسنان برقرار بوده است. عمر قدیمی­ترین ابزار برای خرد کردن و ساییدن دانه­ها به 18هزار سال قبل می­رسد. سیر تکاملی آسیاب کردن از خرد کردن دانه توسط هاون، ساییدن دانه توسط سنگ، خرد کردن در آسیاب های سنگی و تولید آرد در آسیاب­های غلتکی می­باشد. اولین آسیاب سنگی در 1556 میلادی به وجود آمد. نخستین آسیاب غلتکی در 1820به وجود آمد در آن موقع از 2 غلتک با سرعت برابر برای خرد کردن دانه استفاده می­شود. بعدها توانستند با تغییر سرعت یک غلتک نسبت به غلتک دیگر استحصال آرد را به صورت بهتری انجام دهد. با این حساب جداسازی اجزای دانه بهتر صورت می­گیرد.

به طور کلی حدود 400کارخانه آرد در کشور وجود دارد و هدف از تأسیس آنها جداسازی پوسته از بخش­های دیگر دانه و به دست آوردن آردهای متفاوت به منظور تولید محصولات گوناگون می­باشد. به طور کلی فرآیند آسیاب کردن در 3 بخش انجام می­گیرد. 1- بوجاری و تمیز کردن گندم 2- مشروط کردن و آماده سازی گندم 3- آسیاب کردن

عمل آسیاب کردن شامل مراحلی از قبیل خرد کردن دانه، ریز و نرم کردن دانه الک کردن آرد، تفکیک و درجه­بندی آرد، ذخیره­سازی آرد، کیسه گیری آرد و در نهایت انبار کردن آردمی­باشد. (7مورد)

آسیاب های سنگی: در قدیم آسیاب های سنگی که دارای 2 سنگ یکی ثابت و دیگر متحرک بوده­اند. عمل خرد کردن و ریز کردن دانه را انجا می­دهد. در این آسیاب­ها بدون آن که تفکیکی صورت بگیرد. کل دانه گندم تبدیل به آرد شده و در نتیجه رنگ آرد بسیار تیره بود و به ناچار تمام محصولات پخت از یک نوع آرد تأمین می­شده است. هم­اکنون نیز یک یا دو کارخانه سنگی وجود داشت که آن­ها در شرف تعطیلی و یا تغییر کاربری می­باشد. آسیاب سنگی امروزه دارای یک بدنة چدنی است که سنگ­ها بر روی بدنه نصب شده­اند و از طریق نیروی کی الکتروموتور که توسط تسمه به سنگ متحرک منتقل می­شود. نسبت به آسیاب کردن دانه اقدام می­گردد. در قسمت فوقانی دستگاه دریچة تنظیم مقدار مواد بلوری را تنظیم کرده و در نتیجه دانه­ها در حد فاصل دو سنگ آسیاب قرار گرفته و عمل خرد کردن انجام می­شود. سنگ­ها دارای شیارهایی بوده که با چشب مخصوص آغشته شده و مقاومت لازم را دارد. سنگ­های مورد استفاده در آسیاب­های سنگی عبارتند از سنگ چخماق دانمارکی، یا بالتیکی سنگ آذرین آلمانی.

سنگ­های دیگری نیز مورد استفاده قرا گرفته اما به سختی این دو نوع سنگ نمی­باشد.

• بخش اول: کلیات

- مقدمه ای در مورد معرفی واحد تولیدی

- خط مشی و اهداف کیفیتی واحد تولیدی

- اصطلاحات و تعریفات

• بخش دوم: سازمان واحد تولیدی

- سازماندهی واحد تولیدی و بخشهای آن و نمودار سازمانی واحد تولیدی

- سازماندهی امور کیفیت واحد تولیدی و نمودار سازمانی بخش کیفیت

- شرح وظایف، مسئولیتها و اختیارات مسئولان و کارکنان دخیل و مؤثر بر کیفیت بویژه مسئول و کارکنان بخش کیفیت

• بخش سوم: مستندات نظام کیفیت

- ساختار مستندات نظام کیفیت شامل نظام نامه، روشهای اجرایی، دستورالعمل های کاری، مشخصات فنی و استانداردهای کارخانه ای، تقشه ها، کارتها و فرمهای عملیاتی و غیره

- نحوه تهیه، بررسی، تایید، تصویب، تجدیدنظر و توزیع مستندات نظام کیفیت و چگونگی کنترل آنها

- حفظ و نگهداری سوابق

• بخش چهارم: کنترل فرآیندهای تولیدی و عملیاتی

- نمودار فرآیندها

- تدارکات و انبارش مواد اولیه

- فرآوری مواد اولیه و یا ساخت و مونتاژ قطعات

- بسته بندی محصول نهایی

- انبارش، حمل و تحویل محصول

• بخش پنجم: بازرسی و آزمایش مواد، قطعات و محصولات

- بازرسی و آزمایش مواد اولیه

- بازرشی و آزمایش حین فرآیند

- بازرسی و آزمایش محصول نهایی (آزمونهای مستمر کارخانه ای، آزمونهای نمونه ای برای تصدیق بهر ساخت (lot یا Batch)، آزمونهای فرعی برای تصدیق نمونه محصول جدید)

• بخش ششم: شناسایی، ردیابی و وضعیت بازرسی و آزمایش مواد، قطعات و محصولات

• بخش هفتم: امکانات آزمایشگاهی و کنترل تجهیزات و بازرسی، آزمون و اندازه گیری (بررسی های کارکردی  وکالیبراسیون)

• بخش هشتم: کنترل و تعیین تکلیف مواد، قطعات و محصولات نامنطبق و اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه و رسیدگی به شکایات مشتریان

• بخش نهم: آموزش کارکنان


دانلود با لینک مستقیم


گزارش کارآموزی کنترل کیفیت شرکت فرآورده های غذایی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد