رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

خلاصه آثار شهید مرتضى مطهرى 13 صفحه

اختصاصی از رزفایل خلاصه آثار شهید مرتضى مطهرى 13 صفحه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

خلاصه آثار شهید مرتضى مطهرى

شأن نزول سوره منافقون‏

همانطور که قبلا اشاره شد عبدالله بن ابى و اطرافیانش تظاهر به اسلام مى‏کردند، زکات مى‏دادند و در جماعت مسلمین حتى در جنگها شرکت مى‏کردند، ولى در باطن مسلمان نبود، نفاق خود را مخفى مى‏کردند و فقط زمانى که به نظر مى‏رسید مى‏توانند به اسلام ضربه بزنند، ماهیت اصلى خود را نشان مى‏دادند. یکى از این موارد، در جنگ احد بود که کفار قریش با قدرت زیادى آمده بودند و گروه عبدالله بن ابى که یک سوم جمعیت سپاه اسلام را تشکیل مى‏دادند، به بهانه کوچکى به مدینه برگشتند.

مورد دیگر قصه غزوه بنى المصطلق بود. در بازگشت از این جنگ، پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم و اصحابشان در کنار چاه آبى اتراق کردند و پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم در سایه‏اى مشغول استراحت بود که میان غلامى از مهاجرین با مرد دیگرى از انصار، هنگام برداشتن آب از چاه مشاجره و درگیرى پیش آمد و هر یک از آن‏ها از قبیله خود کمک خواست و نزدیک بود فتنه‏اى برپا شود. وقتى عبدالله بن ابى از این جریان خبردار شد، در جمعى از انصار و اطرافیان خودش شروع به شعار دادن کرد و گفت: گناه ما بود که آنها را به مدینه راه دادیم و به آن‏ها مکان و پول و غذا بخشیدیم؛ به خدا قسم، وقتى که پایم به مدینه برسد، خواهید دید که عزیزتر و قوى‏تر، ذلیل‏تر و ضعیف‏تر را بیرون خواهد کرد یا نه؟ و منظورش این بود که پیغمبر صلى الله علیه و آله و سلم را از مدینه بیرون مى‏کند.

در آن جمع، جوانى از انصار به نام زید بن ارقم بود که با شنیدن سخنان عبدالله با عصبانیت به او پرخاش کرد و داستان را به اطلاع رسول اکرم صلى الله علیه و آله و سلم رساند؛ پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم، عبدالله را احضار کرد و عبدالله نیز با قسم‏هاى فراوان سخن زید را انکار کرد و بعضى از انصار هم شروع به معذرت خواهى کردند و سخن زید بن ارقم را به بهانه جوانى و غرض ورزى او تکذیب کردند.

پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم، پس از آن که درخواست عمر را مبنى بر کشتن عبدالله نپذیرفت، در حالى که هوا گرم بود و حرکت در چنان ساعتى بى سابقه بود، دستور حرکت داد و جز در اوقات نماز، دیگر توقف نکردند و آن قدر به رفتن ادامه دادند که به محض توقف، همگى از فرط خستگى به خواب رفتند و در چنین حالى بود که سوره منافقون نازل شد و نظر زید بن ارقم را تایید کرد.

عبدالله، پسر عبدالله بن ابى که مرد مسلمان قوى ایمانى بود گفت: یا رسول الله صلى الله علیه و آله و سلم، من پدرم را به حساب عاطفه پدرى فوق العاده دوست دارم، ولى اگر شما فرمان بدهید، خودم او را مى‏کشم، زیرا مى‏ترسم اگر مؤمنى او را بکشد، هر وقت من آن مؤمن را ببینم، تحریک بشوم و آسیبى به او بزنم، اما حضرت نپذیرفت؛ بعد از این جریان نیز پسر عبدالله بن ابى، هنگام ورود به مدینه با شمشیر مانع ورود پدرش به مدینه شد و تا زمانى که پیغمبر صلى الله علیه و آله و سلم اجازه نداد، از عبور پدرش ممانعت کرد و هنوز چند روزى نگذشته بود که عبدالله بن ابى مریض شد و مرد.(390)


دانلود با لینک مستقیم


خلاصه آثار شهید مرتضى مطهرى 13 صفحه
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد