رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت کاخ هشت بهشت اصفهان

اختصاصی از رزفایل دانلود پاورپوینت کاخ هشت بهشت اصفهان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت کاخ هشت بهشت اصفهان


دانلود پاورپوینت کاخ هشت بهشت اصفهان

 

مشخصات این فایل
عنوان: کاخ هشت بهشت اصفهان
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد اسلاید: 38

این مقاله درمورد کاخ هشت بهشت اصفهان می باشد.

خلاصه آنچه در مقاله کاخ هشت بهشت اصفهان می خوانید :

کاخ هشت بهشت
وضعیت فعلی
باغ و قصر هشت بهشت از طرف ناصر الدین شاه قاجار به بانو افتخار الدوله واگذار شده بود مشروط بر اینکه وضع آنرا تغییر نداده و حریم آنرا در خیابان چهار باغ در کمال تنظیف و تنقیح نگاهداری کند. پس از فوت بانوی مزبور باغ و قصر هشت بهشت در تصرف وراث او باقی ماند ولی در این مدت تغییرات کلی در وضع باغ وقصر مزبور بوسیله متصرفین بنا داده شده و مانند عالی قاپو و چهلستون تزئینات نقاشی و طلا کاری و آینه کاری آن در زیر قشری از گچ با تزئینات گچی مستور شده بود. از تاریخ پانزدهم شهریور ماه 1343 که باقی مانده باغ هشت بهشت و برجای مانده های قصر مزبور رسماً به وزارت فرهنگ وهنر وقت  واگذار شد تعمیرات اساسی آن بوسیله اداره باستانشناسی شروع گردید واز آن تاریخ تا امروز این تعمیرات ادامه دارد. در حال حاضر این کاخ به عنوان یکی از آثار تاریخی مهم اصفهان مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد.

معماری کاخ هشت بهشت
تزیینات
تزئینات این بنا از عالی ترین نمونه های ابنیه اصفهان است. سقف فضای مرکزی کاخ که مهم ترین ترین قسمت بنا است، پوشیده از مقرنس و تزئینات گچی زیبا و نفیس است.
اتاقهای طبقه اول در چهار گوشه عمارت تزئیناتی از گچبری و نقاشی دارند. در طبقه دوم عمارت نیز مجموعه‌ای از رواق‌ها و اتاق ها و طاق ها و پنجره‌ها بر زیبائی آن می‌افزایند. این طبقه به راهروها و اتاقهای متعددی تقسیم شده که هر یک تزئینات خاصی دارند. در برخی حوض آب و در بعضی بخاری‌های دیواری تعبیه شده‌اند. دیوارها را نیز آینه‌های فراوان می‌پوشانیده‌اند. تمام سقف‌های کاخ را نیز موزائیک‌های بسیار عالی پوشانیده و دالان ها و غلام‌گردش‌های بسیار زیبا و هماهنگ، آنها را احاطه کرده‌اند.

کاخ هشت بهشت از دیدگاه سیاحان
یکی از سیاحان مشهور اروپائی که در دوران صفویه از اصفهان دیدن کرده سیاح آلمانی بنام انگلبرت کمپفر است. وی درباره ی این کاخ چنین می گوید:
کاخ هشت بهشت چهار گوشی است که زاویه های آن پخ و اریب شده است، از هر طرف که شما وارد آن بشوید یک تالار مزین و دلربا را در برابر خود می بینید، سالن ها در اطراف به میدان محدود میشوند، در عوض درست در وسط  ساختمان یک اطاق بزرگ است که برای استراحت ونفس تازه کردن کسانی که بدیدن آن آمده اند کاملاً مجهز شده است ، در یک حوض بزرگ آب با صدائی دلکش در جریان است و بادگیری که در سقف تعبیه     کرده اند دائم هوای اطاق را تازه میکند.
در اینجا فقط به ذکر این نکته اکتفا میکنم که تقسیم فضا بین بقیة اطاقها در حد اعلای خوبی و زبر دستی انجام گرفته است، دقت در جزئیات ناچیز نیز ما را به این حقیقت معترف میکند که استادانی که در اینجا دست اندر کار بوده اند هنرمندانی بی بدیل بوده ند، انواع مرمرهای رنگین و سایر سنگها، حوضهائی که با دقت تمام ساخته اند، آئنه های بزرگ جام ونیزی که در استخوان لاک پشت آنها را قاب کرده اند، تابلوهای هنرمندن شهیر که آنها را در زیر شیشه های ونیزی آویخته اند ، ترتیب طاقنماها وایوانها به نحوی که به ما امکان داده میشود از همه طرف از مناظر بدیع لذت ببریم پوشش دیوارها با معرق و اکلیل – واقعاً نمیتوان گفت کدام یک از اینها بیشتر مایة اعجاب است. از پرده های نقاشی بیش از همه از تصاویر یکی از شاهان قرن هفدهم و همچنین چند تن از ملکه های قرن شانزدهم لذت بردم. درست است که ایرانیان این پرده ها را کشیده اند ولی به هیچ رو نمیتوان این آثار هنری را پست و حقیر شمرد..

بخشی از فهرست مطالب مقاله کاخ هشت بهشت اصفهان

- مقدمه
   کاخ ها و باغ های ایرانی
   اصفهان
- معرفی بنا
   تاریخچه
   موقعیت
   وضعیت فعلی
- معماری بنا
  کاربری
  سازماندهی
  فرم
  سازه
  مصالح
  نور
  تزئینات
کاخ هشت بهشت از دیدگاه سیاحان

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت کاخ هشت بهشت اصفهان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد