رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق کامل درمورد فمینیسم از شعار تا واقعیت‏

اختصاصی از رزفایل دانلود تحقیق کامل درمورد فمینیسم از شعار تا واقعیت‏ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق کامل درمورد فمینیسم از شعار تا واقعیت‏


دانلود تحقیق کامل درمورد فمینیسم از شعار تا واقعیت‏

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 23
فهرست و توضیحات:

مقدمه‏

انواع تهدیدات فرهنگى‏

تعاریف فمینیسم‏

پیشینه تاریخى فمینیسم‏

پیشینه فکرى فمینیسم‏

مراحل تکاملى جریان فمینیستى‏

نقاط عطف جریان فمینیسم‏

اهداف شناخت جریان فمینیسم‏

تاریخ اجتماعى زن در رژیم شاهنشاهى‏

نقاط اختلاف و تمایز اسلام و فمینیسم‏

تبعات منفى فمینیسم غربى‏

پى ‏نوشت‏ ها

 

مقدمه‏

رویکرد اساسى مخالفان انقلاب اسلامى از فاز مبارزه سیاسى به مبارزه فرهنگى، تابع قواعد و منطق رفتارى، سیاسى و امنیتى مختص به خود مى‏باشد. بى‏شک به بن‏بست رسیدن انواع اقدامات در تقابل با انقلاب، تثبیت پایه ‏هاى نظام، ماهیت دینى و فرهنگى نظام و همچنین با توجه به اینکه محیط فرهنگى جامعه، احتمالاً عمیق‏ ترین، پردامنه ‏ترین تأثیر را بر رفتار اکثر اعضاى جامعه مى‏گذارد، مخالفان را ناگزیر به این رویکرد نموده است.

انواع تهدیدات فرهنگى‏

تهدیدات فرهنگى دشمن به دو گرایش یا بخش تقسیم مى‏شوند:

1- بخشى همانند ابتذال اخلاقى، ماهواره، قالب‏هاى نوشتارى و ... جنبه صورى و ظاهرى دارند و عمدتاً به صورت تظاهرات ضد اخلاقى و فرهنگى ظهور مى‏نمایند.

2- بخش دیگر همانند تردیدفکنى در مبانى دینى و ارزشى، تخطئه آئین و سنت دینى، لیبرالیزه کردن دین و ... جنبه محتوایى و فکرى دارد. از آنجایى که این نوع تهدید دیریاب، نامحسوس و پیچیده و مخرب مى‏باشد، ضرورت و اولویت بیشترى براى بررسى و مطالعه پیدا مى‏کنند. بنابراین، شناخت جریانات رایج فکرى و مکاتب علمى و فلسفى غرب و تأثیر آنها بر فرهنگ خودى از نقطه نظر بررسى تهدیدات فرهنگى یک ضرورت اجتناب‏ناپذیر امنیتى محسوب مى‏گردد.

بر اساس چنین ضرورتى طرح سلسله مباحثى تحت عنوان «مسئله ‏شناسى فرهنگى» بایستى در دستور فعالیت‏هاى فرهنگى و اطلاع‏رسانى قرار گیرد. هدف از بررسى مسائلى نظیر: «تساهل دینى»، «پلورالیسیم دینى»، «سکولاریسم»، «تهاجم از طریق ترجمه»، «همگرایى تئورى‏هاى جدید جهانى»، «بررسى

جریانات روشنفکرى»، و ... صرفاً در باب مفهوم‏ شناسى نیست، بلکه غرض این است که پایگاهها و خاستگاههاى فکرى جریان‏هاى تهدیدکننده را مورد تحلیل و بررسى قرار داده تا تبعات و تأثیرات مخرب آن بر فرهنگ خودى، بازنمایى گردد.

در این راستا «فمینیسم» نیز، از سلسله مباحث مسئله‏ شناسى فرهنگى است که در این نوشتار به آن پرداخته مى‏شود. اما چرا زن‏گرایى به این مرحله افراطى رسیده است، به مرحله‏اى که در کشورهاى خارجى به صورت جنبش‏هاى مبارزاتى در برابر ساختار اجتماعى و سیاسى انسجام یافته است و در داخل نیز هر از چندگاه، در محافل مختلف مطرح مى‏گردد، سؤالى است که پاسخ آن را همان طور که مقام معظم رهبرى فرمودند باید در طول تاریخ جستجو نمود و قطعاً راه حل منطقى و اسلامى براى آن وجود دارد.

این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق کامل درمورد فمینیسم از شعار تا واقعیت‏
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد